Toon posts:

Win2k Sp4 , computer wilt niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb alles geprobeert maar die gek ding wilt niet UIT, het blijft resetten ( als ik via Start/shutdown doet , lijkt net of ik restart gedaan heb ) weet iemand hoe dat komt en wat kan ik nog doen om dit te oplossen? :?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-05 23:47
Check je powermanagement opties is en draai ff windows update, er was ooit een patch voor Windows 98 die ook niet uitging bij afsluiten, misschien is er ook zoiets voor windows 2000 te krijgen. Zit er een netwerkkaart in je pc? zoja, probeer het dan is zonder de kabel er in. Vaag verhaal misschien maar ik heb t ooit is meegemaakt... ik snap het nog steeds niet helemaal hoor :)

Is het trouwens bij andere windows versies ook het geval? Misschien moet je ook maar is kijken in je bios bij je powermanagement en/of een bios upgrade doen, wellicht dat het iets uit maakt. Succes!

Whoop!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

En een BIOS update wil nog weleens wat fixen... Maar kijk wel uit dat je de goeie pakt. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat een nieuwe BIOS meer sloopte dan fixte.

/edit
whoops, was al gezegd... nouja, laat dit het maar benadrukken dan :+
tis ook al veel te laat...

[ Voor 28% gewijzigd door _Thanatos_ op 18-11-2003 01:45 ]

日本!🎌

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14
Heb je je moederbord drivers wel geinstalleerd? Ik heb hetzelfde probleem gehad en toen was ik dus vergeten om die te installeren.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

He zo'n probleem heb ik ook met 1 pc. Ding wil maar niet uit.
En het powermanagement heb ik ook nagekeken. Maar daar kon ik niks instellen. Kzat te kijken naar apm maar dat staat er niet meer bij.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:01
Check deze site eens over SP4 en uninstall hem daarna!

http://www.w2knews.com/anecdotes.htm

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 00:07:
Heb alles geprobeert maar die gek ding wilt niet UIT, het blijft resetten ( als ik via Start/shutdown doet , lijkt net of ik restart gedaan heb ) weet iemand hoe dat komt en wat kan ik nog doen om dit te oplossen? :?
Heb je trouwens daarbij ook nog last van spontane uitvallers van je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
megaleo schreef op 18 november 2003 @ 10:37:
[...]

Heb je trouwens daarbij ook nog last van spontane uitvallers van je netwerk?
Nee dat niet, wel dat als pc start in 1100 Mhz geeft aan , maar dat komt omdat ik dus via die voeding uit MOET zetten ( soms geeft het juist xp2200+ aan, andere keer 1100mhz, weer andere keer het geheugen 400mhz maar aan ) :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat ie met 1100 Mhz opstart komt doordat de PC inderdaad niet goed wordt afgesloten en dus in fail-save mode opstart. Dat is vrij normaal :)

Heb je het volgende geprobeert?
Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?

Je geeft aan dat je 'alles' hebt geprobeert... kun je iets specifieker zijn?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Merely schreef op 18 november 2003 @ 11:02:
Dat ie met 1100 Mhz opstart komt doordat de PC inderdaad niet goed wordt afgesloten en dus in fail-save mode opstart. Dat is vrij normaal :)

<<< Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?

Een linkje waar een heleboel informatie over dit probleem te vinden is deze:
Windows XP Shutdown & Restart Troubleshooting

Ik zal de meest voorkomende oorzaken even opnoemen:

Je hebt Roxio Easy CD Creator 5.0 of DirectCD 5.0 geinstalleerd staan. Zie hier voor een beschrijving en oplossing voor dit probleem.

In het BIOS staat de APM/ACPI ingeschakeld (Advanced Power Management). Dit conflicteert met de ingebouwde Powermanagement van XP/2000. >>>>

Als ik het ACPI in bios uitzet, start Win2k niet meer

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 18 november 2003 @ 11:02:

Je geeft aan dat je 'alles' hebt geprobeert... kun je iets specifieker zijn?
Heb nu andere bios ingezet ( van d14, nu d16 ) maar NEE hij blijft Niet uit maar restart weer :?
Pagina: 1