Asus P4c800-E Deluxe defect?

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 17:22
Afgelopen zaterdag heb ik het volgende aangeschaft:

3,2 Ghz P4, 2*512 Mb TWINX PC4000 Corsair memory, Asus P4C800-E Deluxe, en een Antec 1080 case.
Ik wilde ook nog een Sapphire Radeon 9800XT, maar die was helaas niet op voorraad. Zodoende heb ik deze elders gehaald, en kon ik vandaag pas mijn systeem gaan bouwen.

Maar.... na alle componenten in de kast te hebben gezet wil het moederbord niet booten. Het scherm blijft zwart, geen beep, niks, maar het groene power on ledje brandt wel. Verwijder ik het memory, dan hoor ik de welbekende beep codes, dus er gebeurt wel iets, maar ik zie niks. |:(

Heb al van alles geprobeerd, andere voeding, geheugen op andere plaatsen, alle kaarten eruit/in, video geswapped, CMOS gecleared. Helaas geen resultaat. :(

Daarom heb ik het sterke vermoeden dan ik een DOA te pakken heb, wat haast onmogelijk is bij Asus zou je denken.

De welbekende vraag komt nu: komt dit iemand bekend voor, en zo ja, is het op te lossen zonder het mobo om te moeten ruilen?
Heb er heel wat uurtjes troubleshooten opzitten in mijn leven maar dit kan ik niet verklaren (frustoooooooo).

Check da Specz

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DaCootMeister schreef op 18 november 2003 @ 00:03:
Afgelopen zaterdag heb ik bij jullie het volgende aangeschaft:
Dat is zeker nieuw?

Ontopic:
Zat in die kast al een nieuwe voeding? Of heb je een oude gebruikt? Welke wattage?
Zowel PIV 12V stekker als de molex op je 9800 aangesloten?

{signature}

• DaCootMeister
Eeeuh, nee dat is een suffe cutnpaste actie van mij 8)7
Ontopic:
Zat in die kast al een nieuwe voeding? Of heb je een oude gebruikt? Welke wattage?
Zowel PIV 12V stekker als de molex op je 9800 aangesloten?
Kast is nieuw, voeding ook. Truepower 430W. Vanzelfsprekend alle power op de vragende componenten aangesloten.
Blijft een groot raadsel... :|

[ Voor 9% gewijzigd door DaCootMeister op 18-11-2003 07:42 ]

Check da Specz

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens geprobeerd met 1 geheugenreep i.p.v. 2?
Of met ander geheugen? Dat je mainboard PC4000 ondersteunt zou goed kunnen, maar misschien werkt het niet lekker samen met Corsair....
Varieert nog steeds per merk en per type mainboard.
Dus probeer het eens met ander geheugen...

• mlevd
  • Laatst online: 11-02-2025
Weet je zeker dat je alle aansluitingen van de voeding op het moederbord goed hebt aangesloten? Het is soms best wel een gepriegel om alles op de goede plek te krijgen.

Verwijderd

Heb je de plus en min van je power en HDD led goed zitten?

Dit heeft bij mij ook problemen opgeleverd

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 19:18

a6amt

Nostalgie

Check nog even of in de BIOS onder Advanced, Advanced chipset settings de Graphic adapter priority op AGP/PCI staat en niet op PCI/AGP !!

• mlevd
  • Laatst online: 11-02-2025
a6amt schreef op 18 november 2003 @ 08:39:
Check nog even of in de BIOS onder Advanced, Advanced chipset settings de Graphic adapter priority op AGP/PCI staat en niet op PCI/AGP !!
Waar lees jij dat hij in de bios kan komen :?
Hij kan niet eens iets op zijn scherm toveren tot nu toe volgens mij.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wat heb je precies in die PC hangen en wat voor voeding heb je? Al eens geprobeerd op te starten met alleen de bare essentials? Zo ja, dan nog steeds geen resultaat? :?

De reden dat ik dit vraag is omdat de 9800 in ieder geval een flinke hoeveelheid stroom nodig heeftt. Als je daarnaast nog een flink aantal andere dingen aan je voeding hebt hangen zoals een DVD writer, DVD speler, een HDD RAID etc. dan trekt een PSU van onder de 350W het gewoon domweg niet en zal je machine ook niet booten.

BTW: Als alleen het power led op het mobo brand en je hebt voor de rest alles uitgeprobeerd en andere oorzaken uitgesloten dan heb je zeer waarschijnlijk een dood moederbord of een dode cpu. Heb dit namlijk zelf met een ander Asus moederbord (A7Pro) meegemaakt. Ik hoop in ieder geval dat je de bonnetjes nog netjes hebt bewaard :o

[ Voor 40% gewijzigd door mindcrash op 18-11-2003 09:05 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• razhyell
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 22:47
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik was rustig Halo aan het spelen.....pc netjes afgesloten......en 5 min later deed ik het toch maar ff aan.....en toen:

Als ik me pc opstart, zie ik helemaal niks. Het lampje van de monitor word ook niet groen (wel gewoon beeld als ik me oude pc erop aansuit). Met me oude videokaart gebeurt er ook niets.
Lampjes op me keyboard branden wel ff........en daarnaa zit alles vast.

Kan het zijn dat me AGP-slot stuk is?

Mijn systeem:
Intel Pentium IV 2.8GHZ 800FSB 512K Socket 478
2x 512 MB DDR PC-400 / PC3200
Asus P4P800 Del/GLan/Sata/8X ATX 865PE/Audio/Raid/USB2/1394
CLUB3D ATI 9800
2x 120 GB Maxtor 7200rpm UDMA 150 S-ATA PLUS9 8MB Cache
Pioneer 16x40x DVD 120S
LITE-ON DVD-CDRewriter (+) LDW411S IDE Retail
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Voeding 350Watt

• DaCootMeister
:(
mindcrash schreef op 18 november 2003 @ 08:58:
Wat heb je precies in die PC hangen en wat voor voeding heb je? Al eens geprobeerd op te starten met alleen de bare essentials? Zo ja, dan nog steeds geen resultaat? :?

De reden dat ik dit vraag is omdat de 9800 in ieder geval een flinke hoeveelheid stroom nodig heeftt. Als je daarnaast nog een flink aantal andere dingen aan je voeding hebt hangen zoals een DVD writer, DVD speler, een HDD RAID etc. dan trekt een PSU van onder de 350W het gewoon domweg niet en zal je machine ook niet booten.

BTW: Als alleen het power led op het mobo brand en je hebt voor de rest alles uitgeprobeerd en andere oorzaken uitgesloten dan heb je zeer waarschijnlijk een dood moederbord of een dode cpu. Heb dit namlijk zelf met een ander Asus moederbord (A7Pro) meegemaakt. Ik hoop in ieder geval dat je de bonnetjes nog netjes hebt bewaard :o
Guys, thnx voor alle reacties tot dusver. ;) BTW, systeem is 4 dagen oud, dus bonnetjes is no problemo. Mobo revisie is overigens V2.0.
Om iedereen in 1 keer inzage te geven reply ik even op deze post.
In de PC hangt het volgende (werkte prima met oude 300W voeding (wel zonder Radeon 9800XT), maar nu gebruik ik een Antec 430 Truepower voeding.
5 x U-ATA HD 7200 RPM, 1 x UWSCSI 7200 RPM, 1 x CDwriter, 2 x 512 Meg RAM, 1 x P4 3,2 Ghz, 4 x Case fans. Niks bijzonders voor zo´n vette voeding zou je zeggen.

Heb m´n memory afzonderlijk, en in iedere memorybank geprobeerd. Heb helaas geen ander memory om te testen.
Heb het systeem compleet gestript kaal op een kartonnen ondergrond geplaatst met 1 reepje memory, CPU en videokaart. NIKS!!!!! :( :(

Ik moet er bijna van huilen ;)

Check da Specz

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:01

Dark

who tweaked the light?

Als het kan zou ik toch het mobo eens testen met een ander reepje geheugen.

Sommige boardjes hebben problemen met pc4000 mem met de standaard bios of op het default voltage, dus probeer eens een ander reepje b.v. pc3200 of wat je voor handen hebt.

Natuurlijk zou zulk mooi spul -out-of-the-box- moeten werken, maar soms is dat helaas niet het geval.

edit:
btw. probeer ook de clr-cmos jumper eens?

edit2: hier stond iets doms...
Dark is B) halen :+ ... sorry hoor... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Dark op 18-11-2003 12:18 ]

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:31
Dark schreef op 18 november 2003 @ 11:58:
edit:
Sorry hoor.... maar ik kan het niet laten ;)
DaCootMeister schreef op 18 november 2003 @ 00:03:
[...]
Heb al van alles geprobeerd, andere voeding, geheugen op andere plaatsen, alle kaarten eruit/in, video geswapped, CMOS gecleared. Helaas geen resultaat. :(
[...]
Mijn tip, ga gewoon terug naar die zaak en laat hun het lekker uitzoeken... als het een beetje een goeie zaak is hebben ze verschillende typen/merken geheugen liggen en ook kunnen ze daar gewoon even een ander bord pakken om te testen. Bovendien kunnen ze je achteraf (als het bord toch kapot blijkt te zijn) niets verwijten...

All knowledge is written

• DaCootMeister
Dark schreef op 18 november 2003 @ 11:58:
Als het kan zou ik toch het mobo eens testen met een ander reepje geheugen.

Sommige boardjes hebben problemen met pc4000 mem met de standaard bios of op het default voltage, dus probeer eens een ander reepje b.v. pc3200 of wat je voor handen hebt.

Natuurlijk zou zulk mooi spul -out-of-the-box- moeten werken, maar soms is dat helaas niet het geval.

edit:
Wat ik al aangaf, heb ik helaas niet de beschikking over ander memory. Clear CMOS jumper is ook al tig keer gebruikt.
Maar ik heb de leverancier bereid gevonden dat hij mij mobo nog eens gaat testen met andere hardware. Vanmiddag weet ik hopelijk waardoor ie niks meer doet.

Check da Specz

• DaCootMeister
Update:

Heb zojuist het mobo omgeruild bij de leverancier en ingebouwd. Werkt zonder problemen!!
Toch een rotte appel in de levering vamn Asus :X

Iedereen bedankt voor het meedenken! ;)

´t Topic mag dicht...

[ Voor 9% gewijzigd door DaCootMeister op 18-11-2003 17:05 ]

Check da Specz

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 20:55
Heb hier ook een kapotte p4c800, ding heeft gewerkt en in 1 keer boem weg. Heb er nu een MSI neo2 in gedaan en die draait perfecto.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1