Toon posts:

Koelpasta op een Duron aanbrengen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag (eindelijk) een tube koelpasta te pakken gekregen. Da's best moeilijk in België blijkbaar.

Ik vroeg er in een PC winkel naar en die vent keek me raar aan!
Hij:"Warmtegeleidende pasta???"
Ik:"Ja, om tussen de CPU en het koelblok te smeren voor betere warmteoverdracht."
Hij:"Nee, dat verkopen we niet."

Ik had em moeten vragen wat ze dan tussen de CPU en het koelblok staken. Kauwgom ofzo?

In de lokale "hardware store" verkochten ze wel warmtegeleidende vloeistof (halve liter!).
Ik:"Nee, het is voor mijn CPU."
Zij:"Oh, dan zou ik toch maar pasta nemen..."
Ik:"Liefst wel ja."
Zij:"Maar die is helaas op..."
KUT!

En in zo'n wit-/bruingoed megastore wisten ze alleen te vertellen dat je er niet moest van gaan eten! :P Omdat het giftig is. En daarom verkochten ze het ook niet.

Maar nu de point van het topic: hoe moet ik nu mijn (dure!) pasta aanbrengen op mijn Duron? Ik heb in de winkel gehoord dat je maar een beetje op het middelste mocht smeren omdat je anders kortsluiting krijgt door die brugjes die er op liggen.

Wie weet raad?

Verwijderd

Je smeert een heel dun laagje op je proc en op je heatsink (heel dun) nadat je alle oude prut goed van de heatsink hebt verwijderd (schrapen met iets wat zachter is dan de heatsink, en daarna met alcohol ofzo verder poetsen -misschien is polijsten ook niet zo'n slecht idee). Zet em d'r op en oc-en maar >:)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
Gewoon heeeeel dun op je cpu smeren (dat blokje in het midden). Ook smeren op je koelblok. Het moet doorzichtig dun zijn.
Het gaat erom oneffenheden in je CPU en koelblok op te vullen.

succes ermee !

<edit>oh, iemand was me al voor </edit>

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ga het zo proberen. Als jullie nix meer van me horen is het in de soep gedraaid ;).
Ik heb een tube (5ml denk ik) gekocht, zou genoeg moeten zijn voor 20 CPU's. Voor 250 fr! Iemand interesse?

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
kan met de vinger aangebracht worden, heel dun alleen de core, (dat groene plaatje)en dan ook een beetje op de heatsink. goed dun uitsmeren is belangrijk. Denk eraan dat het erom gaat om de oneffenheden in het oppervlak van de heatsink op te vullen. Dus hoe minder hoe beter.

Verwijderd

En niet met je heatsink schuiven! en de zooi die er op zit (roze klei ofzo) ERAF

Verwijderd

NIET met je vette vingers!! :(
Vet isoleert!
Pagina: 1