Aan de hand van deze HOWTO ben ik aan het proberen een verbinding op te zetten tussen een oude laptop en mijn debian servertje.
op de server uitgevoerd:
De server heeft er 2, maar hij zit op de eerste, en ik heb ook al geprobeerd om PPP achter de tweede te hangen.
als ik nu probeer te verbinden (op de laptop) geeft hij eerst wat output ("CSLIP: code copyright.... Using interface ppp0... Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS0")
en daarna:
op de server uitgevoerd:
en op de laptop:persephone:~# pppd -detach crtscts lock 192.168.0.1:192.168.0.2 /dev/ttyS0 38400 &
De laptop heeft maar 1 seriele poort, en die staat ingeschakeld in de bios.pppd -detach crtscts lock 192.168.0.2:192.168.0.1 /dev/ttyS0 38400 &
De server heeft er 2, maar hij zit op de eerste, en ik heb ook al geprobeerd om PPP achter de tweede te hangen.
als ik nu probeer te verbinden (op de laptop) geeft hij eerst wat output ("CSLIP: code copyright.... Using interface ppp0... Connect: ppp0 <--> /dev/ttyS0")
en daarna:
Met andere woorden: het werkt niet. Hoe krijg ik dit aan de praat?LCP: timeout sending Config Requests
Connection terminated.
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©