Monitor onscherp, maar níet naar gamen

Pagina: 1
Acties:

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-08 12:28
Ik heb een ProDisma 19 inch beeldscherm. Ik weet het niet de allerbeste, maar wel de goedkoopste. Daarbij heb ik een Ti4200 en XP. Nu is het beeld echt onscherp, kleine letters zijn niet makkelijk te lezen.

Ik dacht opzich dat dat aan de goedkope monitor lag, maar na het spelen van F2001 en Halo had ik opeens een scherp beeld. Nu had ik daar ooit over gelezen, maar zoeken op het forum met onscherp, monitor en gamen en daar op lijkenden termen, kon ik helaas niets vinden.

Weet iemand de oplossing?

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Als je onscherp beeld hebt hoe lang staat dan de monitor aan.
Want het zou kunnen als ie koud is dat ie dan nog niet honderd is na het gamen lekker opgewarmd is en wel scherp beeld geeft. :)

Verwijderd

speel je die spellen op een andere resolutie?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Nog nooit van gehoord dat een CRT er last van had hoor maar probeer eens een andere resolutie in combinatie met de refreshrate.

Verwijderd

Monitoren hebben een aangeraden resolutie. Als je hoger/lager zit dan die, kunnen letters inderdaad onduidelijk worden. Bij een 19"is dit meestal 1280x1024

Met games schakelt die de reso naar waar je hem daar hebt ingesteld. Dus dat kan wel kloppen dat je het daar wel lekker op ziet!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Halo heeft wat uitgereidere reso instellingen ...
Kijk die eens na & zet dan je gewone bureablad ook op die reso ... hou je dan hetzelfde probleem ??

Ik denk nml. ook dat het een foute calibratie is van je scherm op je vid-kaart met een verkeerde refreshrating.

Jive's Box
Jive @ DNET

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 12:10

DaOverclocker

Overclocker for life...

tzal idd wel aan de refresh rate liggen.
Standaard staat ie bijv op 85 hz, speel je een spel, staat ie 60 hz, ga je terug naar windows, blijft ie op 60 hz staan. (en das meestal scherper beeld)
trouwens weet iemand hier een oplossing voor?

systeem specs

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Velerlei mogelijkheden tegenwoordig ...
TweakerTools als rivatuner & powerstrip om refreshrate te locken.
Catalyst/Omega heeft het in de drivers zitten.

Hangt van je kaart af wat je mogelijkheden zijn, maar ze zijn er zelfs door handmatig de registry te tweaken.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1