Toon posts:

probleem met zyxel modem en sweex router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar dagen ADSL via demon (babyxl) voorheen had ik chello :r .
Ik heb het modem (zyxel 650r voor analoog tel.) net als voorheen met mijn com21 op de Sweex router aangesloten (4 poorts standaard routertje).
Het lukt mij alleen niet om in het modem te komen (192.168.1.1) (router zit op 192.168.2.1) in ieder geval niet via internet explorer/telnet/ftp.
Ik snap hier helemaal geen zout van. |:(
Ik heb nog niet geprobeerd om de computer er direct op aan te sluiten vanwege de nu al aangelegde kabels enzo.

Iemand enig idee hoe dit komt??

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
sluit je computer eerst dan maar eens direct aan, dan werkt het zeker. je hebt nml een router en kan dus niet direct op de modem komen waarschijnlijk. de router zal de modem wel geen ip adres geven, of een ander adres dan het standaard adres.

nb: overigens, die modem heb ik ook en is eigenlijk ook een router, die kun je supereenvoudig instellen. als je dan een switch koopt en die er tussen zet heb je een retesnel 100 mbit full duplex netwerkje met die zyxel als router.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm.. Als jou Sweex router via DHCP een IP aanvraagt en die ook krijgt van het modem kun jij ofcourse nooit via 192.168.1.1 in je modem komen, aangezien die een public IP heeft gekregen :)

Verwijderd

Topicstarter
Het modem zit aangesloten op de wan/uplink poort van de overige 4 aansluitingen gebruik ik er nu twee dus de modem krijgt geen i.p. van de router volgens mij.

Wat de switch betreft de sweex is al een 100mbit switch en een router.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, als jou Sweex modem uit zichzelf DHCP probeert te doen etc en jij steekt je modem in de WAN-poort, dan krijgt hij als het goed is een IP van Demon hoor..

PS: De Zyxel heeft een COM-interface-kabel, daar kun je ook mee configgen zonder je UTP te verkloten en ook als je Zyxel een public IP heeft gekregen