Toon posts:

Linksys Wireless router gebruiken als AP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een linksys Wireless router voor een mooi prijsje kunnen kopen.

Ik wil deze eigenlijk enkel als AP gaan gebruiken.

Heb nu een E-tech router staan en wil de Linksys op zolder zetten ( meer bereik ) en via een cross-cable aan een van de ingangen koppelen. ( dus cross van e-tech router naar linksys AP)

Bij de linksys moet ik dan de router functionaliteit uitschakelen daar deze enkel als switch gaat functioneren.

De e-tech draait dhcp; bij de linksys disable ik dat.

doe ik dat zo goed; gaat dat werken ???

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Als je in het boekje kijkt van je LinkSys dan moet dat er toch wel in staan mag ik aannemen.
Tuurlijk gaat dit werken. 1 groot Happy LAN van maken de WAN aansluiting van je LinkSys vergeet je en vergeet niet je vertrouwde MAC adressen en WEB aan te zetten. ;)
Ik verzamel internetadressen ... <= (Huis adressen ...)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

ja idd het werkt meteen; nou nog ff het bereik een beetje opschroeven...; ik wou eigenlijk de sweex pci wlan kaartjes gaan gebruiken omdat die een losse antenne hebben ( kun je een beetje hoger zetten ) is dat een goede keus ??

oh ja de linksys had ik van de week meegbracht uit azie... 50 euro

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 23:37:
ja idd het werkt meteen; nou nog ff het bereik een beetje opschroeven...; ik wou eigenlijk de sweex pci wlan kaartjes gaan gebruiken omdat die een losse antenne hebben ( kun je een beetje hoger zetten ) is dat een goede keus ??

oh ja de linksys had ik van de week meegbracht uit azie... 50 euro
De antenne maakt geen ruk uit. Je voordeel zal een paar deciBel zijn... Meestal zijn de losse antennes van een slechtere kwaliteit. De vaste antennes van motorola bijvoorbeeld die bij ik dacht Intel of 3com geleverd worden zijn heel goed. Gelukkig maar, want de wireless kaarten van Intel en 3Com vind ik lang niet zo goed als hun wired-cards. (ik vind het een blunder, maar das mijn mening).

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

nu moet ik nog wat wireless pci-kaarten en een pcmcia kaartje hebben, zou ik nou voor de goedkope oplossing gaan ( sweex ) of voor de proffesionele ( linksys )

Prijsverschil is wel vrij groot, voor 2 pci en een pcmcia kaartje

sweex optie 99 euro
linksys optie 196 euro

afstanden zijn redelijk 40 tot 50 meter ( van het ene naar het andere huis)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Die sweex dingen werken best okay in mijn ervaring. 'k Heb er in totaal drie gebruikt.
Linksys is op zich qua bereik er goed. Vandaag echter weer gekloot met een WUSB11... dus Linksys staat niet altijd voor kwaliteit :/

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1