[Symantec Ghost] bestand voor console verwisselen

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik heb bij mn stage bedrijf een ghost server staan en deze is vorige week op een nieuwe server geinstalleerd. Het werkt allemaal prima alleen op alle clients staat nu een bestandje van de oude server dat nodig is om alle pc's in de console te krijgen. Ik heb via de symantec site gezocht hoe ik de clients in de nieuwe console kan krijgen en dat gaat via het omruilen van een bestand genaamd pubkey.crt. > zie http://service1.symantec....nDocument&src=bar_sch_nam voor meer info

Het probleem hiermee is alleen dat ik dit dus voor alle werkplekken (ongeveer 65) moet gaan doen... Kan ik dit niet automatiseren? Heb het al geprobeerd via het inlogscript (KIX) maar hiermee gaat het niet omdat de gebruikers lokaal geen rechten hebben op de C schijf en dus ook niet in de program files :(

Iemand een ideetje hoe ik dit kan doen want ik heb weinig zin om óf alle pc's langs te lopen en in te loggen als administrator, óf om het te doen via \\computernaam\c$\program files\symantec\ghost....

Whoop!

Verwijderd

als je een beetje bekend bent met ghost, GHOST PACKAGES..

• marccom
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 07:19:
als je een beetje bekend bent met ghost, GHOST PACKAGES..
das hardstikke leuk als de client op de pc staat, die staat er in dit geval wel op alleen kan ik hem niet gebruiken omdat de server hem niet ziet. Daarna kan ik verder met packages. Ik zou best een package kunnen maken voor dat ene bestandje alleen moet ik dan alsnog langs alle plekken om m te openen. Schiet ik dus niks mee op... ;)

Whoop!

Verwijderd

eujs... package sturen met Ghost Console, automatisch laten installeren, en met een shutdown proggie de PC's opnieuw oplaten starten ;)

werkt perfect :P

• marccom
Volgens mij moet er altijd een client aanwezig zijn in de console in die network/computer lijst om te werken met packages, verbeter me als dat niet waar is, zal morgen is de handleiding er bij zoeken :) Heb vanavond alle clients maar handmatig opgezocht en het bestandje omgeruild via \\computernaam\c$\program files\symantec\ghost... Dat was voor nu even de snelste oplossing! Het lijkt me dat dit evt later toch wel anders kan :?

[ Voor 4% gewijzigd door marccom op 18-11-2003 21:16 ]

Whoop!