Toon posts:

[XP] Install via HDD wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb de search gebruikt, maar kom op de zelfde methode uit die ik al geprobeerd heb... ik zal proberen uit te leggen wat het probleem is....

Ik zit nu met een Dell Lattitude naast me buro die ik wil reinstallen met XP Prof.... Nu is het grootste probleem: er zit geen CD-Drive op. Dus ik denk snugger te doen en zorg dat ik met Partition MAgic een 700meg schijf aan te maken en dan zo te booten.... Nou so far so good. De XP cd staat op de drive (verder D: te noemen)... Dan gaan we rebooten.

Opgestart met een partition magic diskette en de primary partition weggegooid en een nieuwe aangemaakt met NTFS... Dan gereboot en de SETUP gedraat (/i386/winnt.exe).... Die begint meteen te hikken datie een schijf nodig heeft van minimaal 500 meg ofoz... (dus schijnbaar snaptie geen NTFS).....

Dan maar naar FAT32 geconverteerd. De pc ziet de partities en geeft ze de goede namen (NTFS zagie ook, maar kregen geen drive letter)....

Dan smartdrive /X gerunt (ook keertje zonder) maar nu geeft hij aan datie bezig is de system files te copieren. Dit duuuuuurt een eeuwig heid (omdat hij van partitie naar partitie gooit (en een hdd van laptop is niet zo snel)... hoe kan ik nu op een fatsoenlijke manier XP installeren?? Hij heeft namelijk 3 uur staan draaien en was pas op 40% van het pre copieren (dus nog in het blauwe setup scherm...)

Hoe kan ik mn systeem nou installeren en dan nog het liefste met NTFS (voor security) zonder er een hele dag voor kwijt te zijn??

Verwijderd

Topicstarter
installeren via de schijven van microsoft wil dus ook niet lukken, omdat deze lekker lopen te zeiken over het ontbreken van een CD-ROM drive....

lekker missleijk van ze :( gaan er dus vanuit dat je een CD-rom hebt (heb ik voor niets op 6 floppies zitten wachten).......

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En als je alleen de partitie maakt, dus zonder bestandssysteem?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 17 november 2003 @ 23:15:
En als je alleen de partitie maakt, dus zonder bestandssysteem?
als unallocated?
zal het eens proberen, maar volgens mij zal hij dan ook de foutmelding geven dat je een bepaalde hoeveelheid schijf nodig hebt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 23:16:
[...]

als unallocated?
zal het eens proberen, maar volgens mij zal hij dan ook de foutmelding geven dat je een bepaalde hoeveelheid schijf nodig hebt
just as i expected:

Voor Windows XP is een volume met tenminste 384MB aan vrije ruimte nodig...
Druk op ENTER om Setup te beeindigen

:( :(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:56
Ik snap het probleem niet: Je wilt windows installeren op een partitie die te klein is, en dat kan dus niet.
Gewoon die D:\ partitie leegmaken en er één 'grote' C:\-schijf van maken dus...
* zetje01 vraagt zich af of het wel handig is om op zo'n oud kreng XP te installeren...

[ Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 17-11-2003 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
zetje01 schreef op 17 november 2003 @ 23:45:
Ik snap het probleem niet: Je wilt windows installeren op een partitie die te klein is, en dat kan dus niet.
Gewoon die D:\ partitie leegmaken en er één 'grote' C:\-schijf van maken dus...
* zetje01 vraagt zich af of het wel handig is om op zo'n oud kreng XP te installeren...
ehm het gaat niet om de D partitie

als je via cd zou doen kan je gewoon op de C: partitie schrijven die dan of van de unallocated data wordt gemaakt of die bestaat als NTFS... Er is genoeg ruimte. Hij zal hem op de partitie schrijven die 7 gig groot is. dat zou moeten werken.....

maar het duurt onmenselijk lang en hij wil niet de NTFS partitie pakken....

Dat is het punt. HEt installeren op een te kleine partitie is nooit te sprake geweest, en zo dom ben ik nou ook weer neit.

en XP heeft er al op gedraaid, maar vanwege allerlei rotzooi (was 98 -> 2K -> XP install (niet meteen, maar na verloop vantijd updaten)) dacht ik ff het ding opnieuw te installeren...

Maar zet hem morgen gewoon aan als ik wakker ben en dan laat ik hem de hele dag wel draaien.... als het dan nog niet werkt gaat er 2k weer op, die install was NIET zo vervelend :(
Pagina: 1