Toon posts:

externe (goede) laptop boxjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds kort ben ik in het bezit van een centrino laptop. De audio die uit de standaard boxjes komt is van onvoldoende kwaliteit om ontspannen te kunnen luisteren.
Nu zoek ik iets van externe (goede) boxjes die ik aan bijv op de zijkanten van mijn scherm klik.

Mijn zoektocht naar dit soort boxjes heeft tot op heden niets opgeleverd, misschien dat jullie me enigzins kunnen helpen?

edit:
Ik zie dat er al veel "speaker" topics gesloten zijn. graag ik daarom benadrukken dat dit topic niet het startpunt van mijn zoektocht is, maar juist het eindpunt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 23:04 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Pak oordopjes! Kleine "bijklikspeakers" (of blikspeakers :P ) zullen waarschijnlijk niet veel beter zijn dan de ingebouwde.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de communicatie met met vriendin meteen weg :+

Maar je heb die speakertje wel ergens gezien?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 23:56:
Dan is de communicatie met met vriendin meteen weg :+

Maar je heb die speakertje wel ergens gezien?
Y-Splitter -> viendin ook doppen -> microfoon van de laptop aan :+

Maar ff serieus. Ik acht het physiek onmogelijk dat er uit van die kleine bijzetspeakers redelijk geluid te krijgen is. Die dingen zullen uiteindelijk niet veel groter zijn dat de laptop speakers zelf, dus je kunt er ook niet veel meer van verwachten. Verder zijn ze vaak passief en moeten ze het dus doen met het vermogen wat normaal maar je hoofdtelefoon gaat. Met actieve speakers zit je al snel met een voeding of een tas vol met batterijen of accu's. Als je het voor thuis gaat gebruiken zou ik gewoon een stel normale PC-speakers kopen (kwa prijs/kwaliteit zijn die ook nog veel beter), of de laptop op je stereo aansluiten. Voor onderweg moeten de laptop speakers wel voldoende zijn denk ik

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
momenteel heb ik ook een setje externe pc-speakers van een desktop. Dat gaat op zich wel goed. Punt is een beetje dat je altijd zo'n dikke adaptor hebt. En natuurlijk de nodige kabels.
Het is vrij lastig als ik op bank zit met een setje pc-speakers.

Ik kan me zo voorstellen dat een goede oplossing zou zijn: een setje speakers (goed merk) met een lichte versterker gevoedt door bijv usb.
Dat ik dan niet op een accu kan draaien wil ik wel accepteren, het is niet voor onderweg.......

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dit misschien wat?
Afbeeldingslocatie: http://www17.tomshardware.com/mobile/20031014/images/travelsoundmp3-1.jpg
review

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Topicstarter
maar dan alleen de boxjes, dus zonder mp3player

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 18:54:
maar dan alleen de boxjes, dus zonder mp3player
die is er ook:
Afbeeldingslocatie: http://content.europe.creative.com/artwork/thumb/TSound_c1.jpg
info
adviesprijs: €78,90 (is de helft van prijs van de andere :P)

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 18-11-2003 20:36 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Pagina: 1