Toon posts:

100% CPU-gebruik bij browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn cpu schiet sinds een paar dagen naar 100% bij het bekijken van websites. Het gedrag is echter verschillende bij Internet Explorer of Mozilla Firebird.

IE: voor bijna elke pagina heeft de pc ongeveer twee à drie seconden nodig (waarbij het cpu gebruik 100% is, maar dit is verdeeld over verschillende processen, niet allemaal iexplore.exe)

FIREBIRD: het opstarten van de browser duurt erg lang, het cpu gebruik is dan ook weer 100%. Browsen kost echter minder moeite dan bij IE, de pagina's worden vrijwel direct weergegeven.

Ik heb al geprobeerd om in IE die optie 'third party extensions' uit te schakelen, maar dit had geen effect. Zijn de boven genoemde problemen gerelateerd? En weet iemand misschien een oplossing? Bij voorbaat dank.

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-09 22:52
ik weet wel dat sommige user icons hier op het forum 100% van mijn cpu kracht op eten... heel frustrerend en heb duz ook die user icons uit gezet... maar ik weet niet hoe het kan of wat ik er aan kan veranderen

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hmm klinkt als een gevalletje van Parasieten of Spyware.

Check hier eens of je een parasiet hebt opgelopen: http://217.115.153.73/parasite/

Run ook ff Spybot - Search & Destroy op je pc: http://www.safer-networki...php?lang=en&page=download

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 17-11-2003 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens die eerste link en ook volgens Ad-Aware is het geen spyware. Andere suggesties?

Verwijderd

Ik heb dit probleem dus ook :(
Heb alleen IE geinstalleerd. Volgens Adaware en Spybot heb ik geen spyware of zoiets.

Telkens als ik een pagina open springt de cpu naar de 100%. Dan moet ik een paar seconden wachten, en dat wordt alles keurig geladen. Maar het suft niet echt lekker

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien eens alle opstartitems in msconfig uitzetten om uit te sluiten dat daar niets in de weg zit?

Als je zeker wilt zijn dat je spyware-free bent kan je eens naar HijackThis kijken.

Verwijderd

Ik dacht even dat het probleem "zo maar" wegging. Ik heb het een week niet gehad, en nu weer wel. Ik word er een beetje simpel van. Ik heb inmiddels ook SP1 geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil

Verwijderd

Hallo allemaal,....

Ik ben niet de enige zo te zien die helemaal.... :( word van het 100% CPU om het minste geringste

Bij mij is het explorer.exe dat 100% CPU vergt als ik b.v. een bestand probeer te verwijderen/openen dat volgens windows in gebruik is.

Soms start ik op en ga vervolgens op DC++ downloaden en ja hoor na een tijdje 100% CPU...... ik heb hier de afgelopen 3 weken last van... heel erg frustrerend
m'n pc lijkt trager te werken dan m'n PIII 300 Mhz.... AD-AWARE levert niets op..

het vreemde is
als ik explorer.exe beeindig en opnieuw run is het weg.... maar is binnen enkele minuten weer zover.... 100% 8)7 . Ik heb m'n C: schijf geformateerd en XP pro opnieuw geinstalleerd maar na enkele uren merk ik dat ik hier nog steeds last van heb..... Help...! heeft iemand mischien een idee om hiervan af te komen ...? of wat dit veroorzaakt...?

Systeem
AMD XP 2500 Boxed
ASUS A7N8X Deluxe
2 x Corsair 256 MB DDR SDRAM PC2700, 333 MHz
Western Digital Raptor 36 GB Serial ATA/150
Diamond Max Plus 9 120 GB Serial ATA/150
Pagina: 1