Toon posts:

adsl USB modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik weinig ervaring met usb onder linux, ik ben al de hele dag aan het hameren om mijn Zonnet Family verbinding onder linux aan de gang te krijgen.

ff Google'n dacht ik, maar ook via google kan ik niet de juiste informatie vinden (nog niet)

De USB modem is een 'e-tech USB modem v2' de v2 betekend enkel DHCP,
via de site van e-tech http://www.e-tech.nu/zon/ is er wel een kernel module voor een Mandrake install, deze is echter zonder source en dus niet te gebruiken met een redhat kernel (ook niet na --force )

nu heb ik via e-tech informatie opgevraagd (binnen 5 minuten mail terug ! :)
ze verwijzen me naar de volgende site http://sourceforge.net/projects/accessrunner/
deze sf site is enkel in het spaans maar via online vertaling kom je wel een end.

alles is beschikbaar in rpm formaat en is snel geinstalleerd zonder problemen.

nu gaat eigenlijk alles nog goed, enkel dat ik nu geen ip krijg toegewezen via dhcp,
via ifconfig zie ik ook alleen de TX waarden oplopen, de RX waarden blijven allemaal 0 ???

de config van /etc/cxacru zijn verxchillende instellingen te doen, hier bij dus ook de verbindings type:
deze heb ik allemaal geprobeerd zonder succes.
# Protocol
# 1 = RFC1483/2684 routed,
# 2 = PPP over ATM (pppoa),
# 3 = RFC1483/2684 bridged,
# 4 = PPP over Ethernet (pppoe)

- welke protocol wordt gebruikt bij zonnet?

- mijn ip eindigd met x.x.x.255 ? .255? is dat niet vreemd? (deze ip krijg ik al sinds mijn aansluiting toegewezen)

ik zie via de tools welke geleverd worden bij de accessrunner, mijn mac adres, type modem en andere gegevens, dus communicatie met modem is goed.

iemand idee?

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
[qoute]
- mijn ip eindigd met x.x.x.255 ? .255? is dat niet vreemd? (deze ip krijg ik al sinds mijn aansluiting toegewezen)
[/qoute]

Neem aan dat je die kreeg toen je nog op windows draaide?, of heb je al een keer een ip toegewezen gekregen.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik krijg geen ip onder linux :(

dus dat ip krijg ik onder windows, op verschillende computers al bijna 1 jaar.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is wel erg spannend, dat is namelijk een broadcast IP, en dat mag je nooit worden vergeven. Weet je zeker dat dat niet het subnet masker is? Maar hoe zit dat nu precies met dat USB geval? Krijg je dan een nieuwe ethernet interface? Moet je niet ook een VPN verbinding maken naar het ADSL netwerk?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
conder windows: ipconfig /all

IP-adres . . . . . . . . . . . . . . .: 81.xx.xxx.255
Subnetmask . . . . . . . . . . . . . .: 255.255.240.0
Standaardgateway . . . . . . . . . . .: 81.59.160.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . . . : 81.59.160.1

volgens mij zou het als het goed is een nas0 atm0 of ppp0 verbinding moeten zijn.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

deepspace schreef op 17 november 2003 @ 23:29:
Dat is wel erg spannend, dat is namelijk een broadcast IP, en dat mag je nooit worden vergeven. Weet je zeker dat dat niet het subnet masker is?
Een adres dat eindigt op 255 hoeft toch niet altijd broadcast adres te zijn maar is toch afhankelijk van het subnet masker?

10.0.0.0/8 heeft toch ook een ip 10.0.0.255 ?

Of sla ik de plank nu volledig mis :)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:10
Oke maar dit heeft weinig te maken met het hoofdprobleem van kroescontrol. Ik zelf heb wel eens gehoord(weet niet wat er van waar is) dat je tcpip over usb moet activeren in de kernel. Zo moet het tenminste wel in onder FreeBSD
Pagina: 1