Toon posts:

K7T266 met 180GB problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende. M'n K7T266 ondersteunt geen schijven van 180 GB. Ik heb een pci HighPoint IDE kaart bijgeplaatst op het moederbord. De 180 GB is al op de secundaire port als slave aangesloten. Het probleem is dat Windows niet wil opstarten. Haal ik de IDE kaart eruit, werkt alles weer. Ik heb de IDE kaart in meerdere slots gezet en in de BIOS alle onnodige instellingen uitgezet, om zo IRQ vrij te maken. Niets mocht baten.
Kan er op de K7T266 met RAID nog wel een extra IDE kaart op? En waarom wordt er geen bootschijf gevonden. Voor de duidelijk, zijn dit m'n huidige devices:

Primaire IDE 1: Master DVD-brander Slave: 250MB ZIP
Secundaire IDE 2: Master DVD-lezer Slave: CD-ROM
RAID IDE 3: Master Maxtor 60GB (bootschijf)
RAID IDE 4: Master Maxtor 80GB

Poging om HighPoint Rocket 133 bij te plaatsen voor 180GB resulteerd dus in een boot probleem.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Is die controller dan misschien niet kapot? :)
Die mogelijkheid bestaat ook nog, want normaalgesproken moet het geen probleem zijn om zo'n kaart bij te prikken.

Senile! Senile Oekaki

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Als ik bij deze link kijk. Dan zie ik (volgens mij) dat het bios maar tot 160 GB ondersteund.

Heb je al een nieuw bios er ingezet?

• solslice
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10-2004
cheq ook even of windows het wel aan kan

ik heb een asus mb die over de 137 gb boundry aan kan en dus zou mijn 200gb het moeten doen, maar toch herkent windows maar 137 gb.

progie van westrendigital site gedowned dat windows reg aan paste en klaar.

Verwijderd

Het ligt aan de 48-bit LBA adressing die XP standaard maximaal ondersteunt, die gaat maar tot 137gb.

Verwijderd

Topicstarter
Dennis2925 schreef op 18 november 2003 @ 15:19:
Als ik bij deze link kijk. Dan zie ik (volgens mij) dat het bios maar tot 160 GB ondersteund.

Heb je al een nieuw bios er ingezet?
De BIOS van IDE kaart en moederbord zijn geupdate. Dat het moederbord maar tot 160 GB aan kan, is de rede voor de extra IDE kaart. Die ziet de schijf als 180 GB. Maar dan kan die de bootschijf niet meer vinden.

Ik ben nog niet in Windows (XP sp1) gekomen, dus kan ik nog niet veel doen.

Verwijderd

Topicstarter
Update! Ik heb m'n bootschijf die op m'n RAID controller zat, als primaire master schijf op de HIGHpoint controller gezet. Alle schijven zowel op de HIGHpoint als Promise raid werden gezien.
Windows was bezig met opstarten, toen er een dikke blauwe scherm kwam. Wat het zei zag ik niet, want de PC bootte opnieuw op. Daarna zei Windows dt tie niet netjes was afgesloten etc. Dus in veilige modus opgestart en tijdens het booten ging de PC weer rebooten.

Verder alles nagekeken en alles zag er goed uit. Ik kreeg het gevoel dat de schijf die normaal op de RAID controler (als stripe) niet funtioneerde in een normale IDE poort. Of is dat lariekoek.

De schijf weer teruggezet op de RAID poort en Windows werkte weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:29 ]

Pagina: 1