Toon posts:

[asp.net] UserControls; instantie casten naar zich zelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat de titel niet geheel duidelijk is. Daarom nu eerst de situatie.
Ik heb een aspx daarin staat een UserControl(UC). In de UC zit een knop die in de 'OnClick' een andere Uc aanmaakt (in de aspx). Afhankelijk van de index(dropdown met waardes) moet de UC in de andere UC bepaalde content laden. Dit doe ik door de public varriable in de UC te zetten en van daar uit de de data op te halen en te binden.
De moeilijkheid zit in het zetten van de public varriable in de uc door de andere uc onclick. Wat is nl het geval, ik laad de uc als een control (en dus niet als zich zelf aangezien het geen class is). Daarom kan ik ook niet de public varriable in die UC aanroepen(immers in System.Web.Control bestaat mijn varriable niet). Nu was mijn vraag, moet ik van de UC een classe maken of kan ik ook anders die varriable benaderen?

C#:
1
2
3
4
5
6
private void moreClick(Object sender, EventArgs e)
{
        Control c = LoadControl("IdeaViewer.ascx");
        c.IdeaNr = DDL.SelectedValue; // kan niet
        Controls.Add(c);
}

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus zegmaar wat ik niet bedoel. Of liever gezegd; ik wist dat het zo kon maar ik wil het niet. Waarom? omdat ik (nog) geen class file van m'n ascx heb gemaakt.
Waarom dan nog niet? omdat ik erg snel wil ontwikkelen en om nou classes te gaan maken voor een klein projectje vind ik te veel werk :O
Ook wil ik gewoon voor mezelf weten of het uberhaupt kan zonder een class te hebben van m'n ascx.

• alley
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

Je kunt via reflection de properties ophalen van je geladen class, en vervolgens ook een value setten

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• gorgi_19
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 07:15:
Dit is dus zegmaar wat ik niet bedoel. Of liever gezegd; ik wist dat het zo kon maar ik wil het niet. Waarom? omdat ik (nog) geen class file van m'n ascx heb gemaakt.
Waarom dan nog niet? omdat ik erg snel wil ontwikkelen en om nou classes te gaan maken voor een klein projectje vind ik te veel werk :O
Ook wil ik gewoon voor mezelf weten of het uberhaupt kan zonder een class te hebben van m'n ascx.
Hoe wil je properties gaan zetten buiten een class? :?

Enfin, je kan waarschijnlijk anders wel met Findcontrol aan de gang; zo kan je de controls van een .ascx benaderen, ook indien deze geen codebehind heeft.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo