Ik heb een Diamond SupraExpress 56ki Pro in een Compaq. Ik heb al een tijdje een probleem, maar nu begint het erg irritant te worden: de modem wil steeds niet aan. Ik krijg steeds de melding: Kan de modem niet vinden. De modem waarschijnlijk niet goed aangesloten, niet aan of niet juist geinstalleerd. Als ik dan Ctrl-Alt-del druk en rnaapp weg haal beld hij gewoon weer in (soms moet ik meerdere keren rnaapp weg halen). Ik heb de modem geherinstalleerd, in een andere pci-slot gezet en nieuwe drivers geinstalleerd, maar nog steeds wordt ie niet gevonden.
Verwijderd
har,
Ik zit niet echt in deze materie, maar mischien helpt 't volgende:
Heb gister AtGuard bekeken, en zag ik naast de netscape connecties ook 3 'rnaapp' instanties.
Wat ik denk, is dat je modem ok is, maar je dailup verneukt een en ander. Het lijkt erop dat die rnaapp sessie open blijft. Als er nog een verbinding naar je modem openstaat dan zal dailup klagen dat hij het modem niet kan vinden, en dus niet kan connecten.
ff kijken bij je protocollen/niet met netwerk inloggen etc. etc.
Suc6
Larg's
Ik zit niet echt in deze materie, maar mischien helpt 't volgende:
Heb gister AtGuard bekeken, en zag ik naast de netscape connecties ook 3 'rnaapp' instanties.
Wat ik denk, is dat je modem ok is, maar je dailup verneukt een en ander. Het lijkt erop dat die rnaapp sessie open blijft. Als er nog een verbinding naar je modem openstaat dan zal dailup klagen dat hij het modem niet kan vinden, en dus niet kan connecten.
ff kijken bij je protocollen/niet met netwerk inloggen etc. etc.
Suc6
Larg's
Heb je wel gekeken of je IRQ of je compoorten wel op het goede staat.
B.v. irq 3 compoort 3
B.v. irq 3 compoort 3
www.digireflex.nl
Ik zal kijken of het aan de dail-up ligt.
Mijn irq van mijn modem was eerst 11 en nu 5.
Ik weet niet of dat iets uit maakt.
Mijn irq van mijn modem was eerst 11 en nu 5.
Ik weet niet of dat iets uit maakt.
Nou, ik heb de dail-up doorgespit, dezelfde dail-up van mijn andere computer opgezet (die doet het wel), maar het maakt geen verschil, het lijkt wel of ie steeds "uit" begint. Is er niet iets waardoor je de modem "aan" kan laten gaan zodra de computer aan gaat?
is het probleem bij de 1e inbellen, of bij de 2e keer.
Ik had het ook, maar alleen als het de 1e keer niet goed ging oid?
rnaapp hoort volgens mij bij windows dial up oid, maar het is dus een bekend probleem, als het pas na de 2e keer niet lukt!
Ik had het ook, maar alleen als het de 1e keer niet goed ging oid?
rnaapp hoort volgens mij bij windows dial up oid, maar het is dus een bekend probleem, als het pas na de 2e keer niet lukt!
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
IRQ instelling zijn heel belangrijk... bij PCI modems minder maar ISA deed het gewoon echt niet...
Misschien even de externe toegang vervangen, die zit onder windows setup.
Gebeurt vaker dat ie gaar is.
Gebeurt vaker dat ie gaar is.
iOS developer
Het gebeurt altijd bij de eerste keer inbellen, daarna niet meer
Aan de irq kan het niet liggen tenzij het een speciale irq moet hebben, want ik heb de modem al een paar keer van pci slot verwisseld.
Ik heb ook de externe toegang een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat.
Aan de irq kan het niet liggen tenzij het een speciale irq moet hebben, want ik heb de modem al een paar keer van pci slot verwisseld.
Ik heb ook de externe toegang een paar keer opnieuw geinstalleerd, maar geen resultaat.
Pagina: 1