Toon posts:

Netwerkadapter op router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond heren,

Ik heb de afgelopen dagen aan een thuisnetwerkje gewerkt. Met succes vind ik zelf. Eén probleempje:

Alhoewel de router een 100Mbit verbinding aangeeft en de twee XP-computers dit ook doen, zie ik m.b.v. DU Meter slechts een transferrate van laten we zeggen circa 700 kb/s. Dit is ongeveer de rate van een 10Mbit verbinding heb ik uit andere topics vernomen.

Ik heb de volgende opstelling gemaakt:
Een XP computer met een Realtec 10/100 Mbit kaartje op me Sweex router.
Een XP computer met een USB netwerkadapter (voorheen gebruikte ik deze om mijn Terrayon kabelmodem op mijn PC aan te sluiten) op me Sweex router.
Verder de kabel modem met een UTP kabel ook op de router.
Er ligt in totaal zo'n 15 meter UTP kabel, dat hoeft dus geen probleem te vormen denk ik zelf.

Een ding wat me tenslotte nog op viel: in het snoertje van de ene pc naar de netwerkadapter lijken minder dan 8 draadjes te zitten. Zou dit een probleem kunnen geven? Ik heb het toch altijd zonder problemen icm met me modem gebruikt. Ik heb zowel half als full-duplex al getest.

Wat zou het volgens jullie kunnen zijn?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

usb is imho niet sneller dan 10 mbit ....

100Mbit gebruikt maar 4 draadjes

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 17-11-2003 21:41 ]

Iperf

Verwijderd

Ja, het komt door je usb netwerkkaart. USB 1.1 is maximaal 12mbit, maar dat haal je vaak niet eens. Kan zijn dat je een USB2 netwerkdevice hebt, die dus eventueel wel 100mbit zou kunnen zijn maar dat vervolgens niet haalt omdat je hem op een usb1.1 poort hebt zitten (of niet de goede drivers hebt geinstalleerd voor usb2 poort)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

En USB 1.1 10/100 dingetjes geven aan dat ze op 100mb verbonden zijn, maar halen dan dus niet veel sneller dan 10mb :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel vreemd dan.
Terwijl er op de netwerkadapter wel een lampje met '100' zit :|

Hij is denk al wel twee jaar oud, dan is hij denk niet usb 2 compatible?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 22:08:
Dat is wel vreemd dan.
Terwijl er op de netwerkadapter wel een lampje met '100' zit :|

Hij is denk al wel twee jaar oud, dan is hij denk niet usb 2 compatible?
denk et niet .. anders kijk je toch ff op de website van de fabrikant
als ik me niet vergis moet windows ook minimaal sp1 hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 17-11-2003 22:13 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sohoware 100/10 100NUB
Hij beweert dus zelf wel 100mbit te zijn.
Zou alleen wat gek zijn als hij voor usb1 gemaakt is en usb1 het helemaal niet aankan......

Wie heeft er een mooie verklaring?

• DonDaaf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:08
Betekend niets meer dan dat 'ie met een 100mbit netwerkkaart/router kan babbelen. Dat je er niets aan hebt 8)7... Beetje een marketingtrucje dus.

[ Voor 4% gewijzigd door DonDaaf op 18-11-2003 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog even de link naar het product:
http://store.yahoo.com/sohowaredirect/nub100.html

Het is toch wel een heel debiel trucje als ze er zelf een lampje op plaatsen met 100 erop, die nogwel brandt ook. :(

USB2 compatible is hij volgens jullie dus niet en USB1 schijnt niet harder te kunnen dan zo'n 1 a 2 mb per seconde. Stimmt das?

Verwijderd

Topicstarter
In de link hierboven gaat het om de versie 110. Een nieuwere variant op mijn versie: de NUB100.... :7

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 08:30:
Het is een Sohoware 100/10 100NUB
Hij beweert dus zelf wel 100mbit te zijn.
Zou alleen wat gek zijn als hij voor usb1 gemaakt is en usb1 het helemaal niet aankan......

Wie heeft er een mooie verklaring?
Twee jaar geleden werden er nog wel eens hubs gebruikt ipv switches. Als je een 100 mbit non-switching hub hebt is het wel fijn dat zo'n adaptertje ook op 100 mbit kan lullen, ook al is de snelheid in de praktijk niet zo hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Ok! Das taal...

Dus die adapter kan wel op 100Mbit meelullen, maar moet de boel dan toch op de ene manier vertragen om het de USB poort in te krijgen of zie ik dat verkeerd?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stja als je 100Mb Netwerk op je 1Mb adsl modem aansluit gebeurt er niks anders .
of erger routen over 56Kmodem ... sjta

het is gene kwestie van vertragen maar van maximale capaciteit.
TCP protocol is zelf zo inteligent om niet ontvangen paketjes opnieuw te sturen als het nodig is

Iperf

Pagina: 1