2 Lokaties met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frank_221
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-05-2024
Ik ben van plan om 2 bedrijfslocaties met elkaar te verbinden. Dit wil ik graag doen over een 4 aderige lijn (normaal telefoondraad). Ik heb kort geleden ook twee KPN Digistream Universal Modem 2048 gekregen. Aangezien er totaal geen informatie van deze modems te vinden is, wil ik vragen of het bovenstaande mogelijk is met deze modems. Ik wil dus nogmaals duidelijk benadrukken dat ik geen digistream huurlijn van KPN heb, maar gewoon met een eigen 4 aderige telefoonkabel een netwerk tussen twee lokaties wil realiseren.

Alvast Bedankt,

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Misschien kun je het beste een ethernetverbinding ertussen leggen, 10 Mbit ethernet gaat (zoals je ook in de search zult vinden) over het algemeen redelijk over een 4-aderige kabel...

Sneller zul je niet hoeven proberen, maar ethernet is allicht makkelijker te implementeren dan een verbinding via die modems...

[ Voor 27% gewijzigd door Cpt.Morgan op 17-11-2003 21:34 ]

• Frank_221
Cpt.Morgan schreef op 17 november 2003 @ 21:33:
Misschien kun je het beste een ethernetverbinding ertussen leggen, 10 Mbit ethernet gaat (zoals je ook in de search zult vinden) over het algemeen redelijk over een 4-aderige kabel...
Lukt niet, waarschijnlijk is de afstand te groot. Het gaat om ongeveer 500m kabel. Toch bedankt voor de reactie !

Verwijderd

volgens mij gaat telefoon kabel niet verder als 75m ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar. als ik het vind krijg je een link.

Edit: uit de faq van internet & telefonie

Mijn telefoonaansluiting staat een heel stuk van mijn computer af! Wat is de beste manier om mijn ADSL te verlengen?

Het verdient in de meeste gevallen de voorkeur, je telefoonkabel te verlengen. Telefoonkabel is een stuk goedkoper dan UTP kabel en bij het MxStream Doe-Het-Zelf pakket zit al een tang om de kabel van stekkertjes te voorzien.
Telefoonkabel heeft vanaf het aansluitpunt een maximale lengte van 75 meter, bij UTP kabel is dit ongeveer 100 meter.
Bij langere afstanden kun je een repeater (signaalversterker) inzetten.

maar die kabel moet je nog aanleggen of ligt die er al?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 21:41 ]

• Frank_221
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 21:38:
volgens mij gaat telefoon kabel niet verder als 75m ik heb het ergens gelezen maar weet niet meer waar. als ik het vind krijg je een link.

Edit: uit de faq van internet & telefonie

Mijn telefoonaansluiting staat een heel stuk van mijn computer af! Wat is de beste manier om mijn ADSL te verlengen?

Het verdient in de meeste gevallen de voorkeur, je telefoonkabel te verlengen. Telefoonkabel is een stuk goedkoper dan UTP kabel en bij het MxStream Doe-Het-Zelf pakket zit al een tang om de kabel van stekkertjes te voorzien.
Telefoonkabel heeft vanaf het aansluitpunt een maximale lengte van 75 meter, bij UTP kabel is dit ongeveer 100 meter.
Bij langere afstanden kun je een repeater (signaalversterker) inzetten.

maar die kabel moet je nog aanleggen of ligt die er al?
De kabel ligt er al, waar kan ik zo'n repeater kopen? En moet deze tussen de kabel. Want de kabel ligt op een obereikbare plaats. Of kan deze gewoon aan het begin of eind van de kabel?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Met die ADSL modems kan je niet op elkaar inbellen. Er zit namelijk verschil in een zender en ontvanger modem.
Frequentie spectrum is namelijk zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.ieee-occs.org/presentations/dsl_lite/img006.GIF

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik betwijfel of die digistream modems met elkaar kunnen communiceren
maar je kan het proberen met een kort stukje draad er tussen.
Als het vierdraads modems zijn moet je rx en tx kruizen.
Wat wel werkt zijn line extenders (een setje) die allerlei soorten
verbindingen (rs232, rs422 maar ook ethernet) kunnen
maken over jouw vierdraads lijntje.
Je kunt eens kijken bij Blackbox, die hebben heel erg veel verschillende
soorten extenders (van bijv. Rad) waar vast wel iets voor jou bijzit.
(nee, ik heb geen aandelen of andere connecties met Blackbox ;-)
Succes !

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
en als je er nou een telefoon centrale aanhant aan een van de zeide en dan de andere zeide laat inbellen ?

Bij voorkeur isdn centrale natuurlijk

• djexplo
  • Laatst online: 21-12-2025
raymonvdm schreef op 17 november 2003 @ 21:59:
en als je er nou een telefoon centrale aanhant aan een van de zeide en dan de andere zeide laat inbellen ?

Bij voorkeur isdn centrale natuurlijk
Telefooncentrale is helemaal niet nodig, er zijn isdn modems die zo op elkaar in kunnen bellen ...

[ Voor 1% gewijzigd door djexplo op 17-11-2003 22:06 . Reden: typo ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Volgens mij moet een repeater dan om de 75m tussen de kabel.
ik weet het niet zeker maar volgens mij wel.

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

die UM2048's kunnen makkelijk die afstand overbruggen hoor dat is geen probleem. Hoe je dat modem in moet stellen weet ik zo 123 niet je zal er 1 op slave andere op master (of iest dergelijks moeten zetten. Daarna moet je er een routertje aanhangen en er vrolijk HDLC over gaan lullen. Ik kan wel ff kijken of ik de handleiding voor je kan vinden

• Frank_221
TrailBlazer schreef op 17 november 2003 @ 22:16:
die UM2048's kunnen makkelijk die afstand overbruggen hoor dat is geen probleem. Hoe je dat modem in moet stellen weet ik zo 123 niet je zal er 1 op slave andere op master (of iest dergelijks moeten zetten. Daarna moet je er een routertje aanhangen en er vrolijk HDLC over gaan lullen. Ik kan wel ff kijken of ik de handleiding voor je kan vinden
Heel erg bedankt voor je reactie !! Hier heb ik wat aan. Het zou helemaal fantastisch zijn als je een handleiding voor me zou weten te regelen. Heel erg bedankt !!

• Frank_221
TrailBlazer schreef op 17 november 2003 @ 22:16:
Owja, maar is het ook mogelijk om deze modems te gebruiken bij gewoon 4 aderig koper draad. Of moet je er speciaal KPN digistream (zo'n dure huurlijn) voor hebben om deze modems te gebruiken ?

Verwijderd

Category Maximum data rate Usual application
CAT 1 Less than 1 Mbps analog voice (POTS)
Integrated Services Digital Network Basic Rate Interface in ISDN
Doorbell wiring

CAT 2 4 Mbps Mainly used in the IBM Cabling System for Token Ring networks

CAT 3 16 Mbps Voice and data on 10BASE-T Ethernet

CAT 4 20 Mbps Used in 16 Mbps Token Ring
Otherwise not used much
CAT 5 100 Mbps
1000 Mbps (4 pair) 100 Mbps TPDDI
155 Mbps ATM
Gigabit Ethernet

CAT 5E 100 Mbps 100 Mbps TPDDI
155 Mbps ATM

CAT 6 200-250 MHz Super-fast broadband applications

Bron: http://searchnetworking.t...0,,sid7_gci211752,00.html

Ik kan alleen niet zo gauw de maximale afstand vinden van Cat 1 (telefoon kabel)

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Als je er een gewone huiscentrale er tussen knoopt kan je met normale modems met elkaar verbinden. Dan heb je een 33k6 lijn ertussen. Dit functioneerd tot een lengte van 700 meter.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Frank_221
reddog33hummer schreef op 18 november 2003 @ 15:38:
Als je er een gewone huiscentrale er tussen knoopt kan je met normale modems met elkaar verbinden. Dan heb je een 33k6 lijn ertussen. Dit functioneerd tot een lengte van 700 meter.
Ja, het is een idee. Maar ik wil graag een HDSL verbinding. Dat is veel sneller, volgens mij zelfs 2 Mbps. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Ik heb twee KPN Universal Modem 2048 en deze twee modems wil ik ervoor en erachter hangen. Ik weet alleen niet hoe dit werkt, en of het kan met deze twee modems.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Kunnen die modems ook op SDSL werken? Eh de rest moet ik nu even nazoeken, ik maakte wat fouten..

[ Voor 51% gewijzigd door 4VAlien op 18-11-2003 16:55 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Frank_221 schreef op 17 november 2003 @ 22:23:
[...]

Owja, maar is het ook mogelijk om deze modems te gebruiken bij gewoon 4 aderig koper draad. Of moet je er speciaal KPN digistream (zo'n dure huurlijn) voor hebben om deze modems te gebruiken ?
nee heb je niet nodig. Met digistream ga je over een netwerk waar ze alle kleine acces rates stapelen tot 155mbits en meer. Dat digistream netwerkt moet je zien als een netwerk waar je kanalen in kan leggen end to end van klant naar klant

• Frank_221
TrailBlazer schreef op 18 november 2003 @ 19:15:
[...]

nee heb je niet nodig. Met digistream ga je over een netwerk waar ze alle kleine acces rates stapelen tot 155mbits en meer. Dat digistream netwerkt moet je zien als een netwerk waar je kanalen in kan leggen end to end van klant naar klant
Maar kan ik alleen met deze twee modems een netwerk maken. Of moet ik ook nog speciale kastjes achter en voor die lijn zetten? Zoiets heb ik namelijk gehoord.
Bedankt voor uw reactie trouwens

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja je hebt 2 routers nodig

Verwijderd

Is LRE (Long Reach Ethernet) niet een oplossing ?
LONG-REACH ETHERNET

Introduction

The Cisco Long-Reach Ethernet (LRE) networking solution is the industry""s first end-to-end product line for delivering 5-15 Mbps speed over existing Category 1/2/3 wiring. With Ethernet-like performance that extends to 3,500-5,000 feet, LRE enables next-generation simultaneous voice, video and data services including high-speed Internet access, video streaming and IP telephony.
http://www.cisco.com/en/U...ng_solutions_package.html

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:46

Predator

Suffers from split brain

500m ?

Waarom leg je er gewoon geen fiber tussen ? 8)7
Dat is zoiezo veel sneller dan gelijk welke SDLC/HDLC/xDSL/ ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik weet niet hoe het zit met de gemelde type apparaten, echter ik weet wel dat je 2 Zyxel sdsl 782 modemrouters met elkaar kan laten communiceren over een dergelijke afstand.

(dus zonder dat je een SDSL abbo nodig hebt.)

ftp://ftp.zyxel.dk/p782m/document/

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 22:34 . Reden: extra ]

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Ik gok dat je het met KPN Digistream modems niet gaat redden. KPN legt bij digistream geen echte point-to-point (lees: draad van A naar B ) verbinding aan, want dan zouden ze het niet kunnen monitoren (dat is een van de kenmerken van digistream, dat het managed is). Ik gok dat beide gewend zijn om tegen een of ander apparaat in de KPN centrale aan te praten (zoals een ADSL of SDSL modem tegen een DSLAM aan wil praten).

Wat wel werkt zijn baseband modems of LRE ethernet (van Cisco, zoals iemand al aangaf). Baseband modems zijn er in vele soorten, meestal 2 of 4-draads en snelheden varieren tussen een paar honderd kilobit en (d8 ik) 2Mbit. Over 4 draads zijn misschien nog iets hogere snelheden mogelijk, zeker op die korte afstand (relatief, voor een baseband modem). Telindus verkoopt onder andere baseband modems, misschien kun je daar eens navragen.

LRE kan volgens http://www.cisco.com/warp.../solutions/long_ethernet/ 15Mbit/s halen op 1500 meter, maar de kwaliteit van je kabel zal dan de doorslaggevende factor zijn. Cat-1 zou moeten kunnen. Volgens http://www.cisco.com/warp...00lr/prodlit/lreso_ds.htm heb je voor die 15Mbit/s maar 1 aderpaar nodig, dus dan zou je 2x 15Mbit/s kunnen halen. Geen ervaring mee, ik zou eens bij Cisco kijken. Suc6 in ieder geval..

[ Voor 1% gewijzigd door Maarten @klet.st op 21-11-2003 23:54 . Reden: b ) werd smiley ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:18

LauPro

Prof Mierenneuke®

Volgens mij heb je aan 30 MBit veel te weinig, je zult maar even wat bestanden willen overzetten (userdata) en je trekt meteen die lijn dicht. Op z'n minst heb je dan ook QoS nodig en zelfs dat kan dit niet voorkomen.

Maargoed, aangezien je blijkbaar aan 2 MBit genoeg hebt is dit wellicht ook iets:
http://www.patton.com/cgi...in/display.cgi?model=1088

Afbeeldingslocatie: http://www.patton.com/catimg/1088.jpg

Kan gewoon aan elkaar worden gehangen over 2 draden (maar moet wel twisted pair zijn).

Afbeeldingslocatie: http://www.patton.com/catimg/1088_app_1.jpg

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Frank_221 schreef op 17 november 2003 @ 21:31:
Ik ben van plan om 2 bedrijfslocaties met elkaar te verbinden. Dit wil ik graag doen over een 4 aderige lijn (normaal telefoondraad). Ik heb kort geleden ook twee KPN Digistream Universal Modem 2048 gekregen. Aangezien er totaal geen informatie van deze modems te vinden is, wil ik vragen of het bovenstaande mogelijk is met deze modems. Ik wil dus nogmaals duidelijk benadrukken dat ik geen digistream huurlijn van KPN heb, maar gewoon met een eigen 4 aderige telefoonkabel een netwerk tussen twee lokaties wil realiseren.

Alvast Bedankt,
Je kunt gebruik maken van SDSL modems. Die kunnen zonder centrale tot 2.3 Mbit over een standaard (2-aderig) koperpaar blazen.

Ik heb heel goede ervaringen met die Zyxel; daarmee draaide ik 2.3 over een KPN analoge huurlijn; maar dat was in de tijd dat die lijnen als ze binnen dezelfde centrale bleven nog ongefilterd opgeleverd werden.

Met de Digistream modems gaat dat niet lukken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1