Hoi,
Ik heb (had ?) een server draaien met Qmail samen met vpopmail en pop-3d.
Het systeem draait op Suse 7.3
Alles ok, iedereen blij..
Maar sinds vandaag kan er geen mail meer opgehaald worden.. Ik snap persoonlijk niet waar het aan ligt...
Wat is er aan de hand :
Als ik vanaf bv mijn eigen pc naar de server connect naar de server krijg ik gewoon een shell, ik kan hier mijn username intypen met bv.
usernam piet@vanpa.defiets
en normaal zal hier verschijnen
+OK
Maar hier hoor ik dus helemaal niets van, hij blijft gewoon open staan, ik zie helemaal niets...
Als ik dit lokaal doe krijg ik direct een
+OK
, en kan ik ook gewoon mijn mails lezen en list'en enzo...
Heeft er iemand enig idee waar het aan kan liggen, of waar ik moet zoeken ??
Mocht je mn bericht niet begrijpen, zeg het ff, ik heb zelf ook niet echt het idee dat ik dit probleem goed kan verwoorden (wat natuurlijk het uitzoeken vermoeilijkt)
Ik heb (had ?) een server draaien met Qmail samen met vpopmail en pop-3d.
Het systeem draait op Suse 7.3
Alles ok, iedereen blij..
Maar sinds vandaag kan er geen mail meer opgehaald worden.. Ik snap persoonlijk niet waar het aan ligt...
Wat is er aan de hand :
Als ik vanaf bv mijn eigen pc naar de server connect naar de server krijg ik gewoon een shell, ik kan hier mijn username intypen met bv.
usernam piet@vanpa.defiets
en normaal zal hier verschijnen
+OK
Maar hier hoor ik dus helemaal niets van, hij blijft gewoon open staan, ik zie helemaal niets...
Als ik dit lokaal doe krijg ik direct een
+OK
, en kan ik ook gewoon mijn mails lezen en list'en enzo...
Heeft er iemand enig idee waar het aan kan liggen, of waar ik moet zoeken ??
Mocht je mn bericht niet begrijpen, zeg het ff, ik heb zelf ook niet echt het idee dat ik dit probleem goed kan verwoorden (wat natuurlijk het uitzoeken vermoeilijkt)