[A7N8X] processr.sys of amdk7.sys?

Pagina: 1
Acties:

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc's gecontrolleerd die draaien met een ASUS A7N8X-serie moederbord en op beide systemen wordt de generieke processor driver (processr.sys) gebruikt i.p.v. de meer specifieke amdk7.sys. Dit vond ik een beetje raar en ik heb dan ook eens op een Shuttle SN45G gecontrolleerd en daar wordt wel correct amdk7.sys gebruikt.

De twee ASUS-systemen waren verschillend. Het ene draait een A7N8X-Dlx 2.0 met een Barton 2500+; het andere draait op een A7N8X-VM met een TBred-B 2000+. Alle systemen (2x ASUS + 1x Shuttle) draaien WinXP US SP1 (slipstreamed). Op Windows Update vind ik geen processor-driver update. Geen enkel systeem was overklokt tijdens de installatie van Windows of tijdens de controle. De processor-driver is niet veranderd met het installeren van nForce UDP's (ik zou ook niet inzien waarom, maar kom).

Iemand een idee? Heb al wat rondgeneusd maar nog geen reden kunnen vinden. Niet dat het erg is, want het enige waarin de amdk7.sys zou verschillen van processr.sys de ondersteuning van PowerNow! voor XP-M's is. Bovendien kan je de driver manueel updaten naar amdk7.sys.

Wie hier heeft dit ook gemerkt op zijn/haar A7N8X-bord? Iets aan te doen? (BIOS-instelling ofzo?)

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Bij mij XP SP1 NL draait hij wel op amdk7.sys hier heb ik voorderest ook niets aan hoeven doen.
Mijne is alleen niet slipstreamed maar gewoon updated. Natuurlijk zou dit niets uit hoeven maken.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
heb ik ook met standaard. gewoon update driver doen en zelf laten zoeken naar beste stuurprogramma. pakt ie zelf de amdk7.sys driver