[debian] PCMCIA op IBM Thinkpad 755CE

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb van iemand een oude IBM thinkpad geleend. Dit is een 486 dx4/100 laptopje, waar ik Debian GNU/linux op wil installeren.
Het ding heeft geen cd-rom drive, geen onboard lan, maar wel 2 PCMCIA sloten.

Nu heb ik van iemand een PCMCIA netwerkkaartje geleend, een 3COM 3c589 Etherlink III, waarmee ik het base systeem van een lokale mirror wilde trekken.

Helaas loop ik nu bij de installatie tegen een probleem aan. Nadat de drivers zijn uitgepakt krijg je de mogelijkheid PCMCIA te configureren, maar de autodetectie mislukt. Ik heb geen idee wat voor PCMCIA controller er in mijn thinkpad zit, want documentatie voor zo'n oud ding is moeilijk te vinden. De configuratie kent echter maar 2 typen controllers, en bij allebei mislukt de autodetectie.

Heeft iemand dit al eens aan de praat gekregen op zo'n thinkpad? Ik kom nu namelijk niet voorbij de installatie van het base system.
Heb ook verder geen kaas gegeten van PCMCIA, dus zelf aanmodderen met cardmgr wordt ook niets.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Wat is het exacte type-nummer van de laptop? Dan moet je met google toch zo kunnen uitvinden welk type het is...

/Edit: 8)7 dat staat dus in de topictitel

Dan moet je toch de specs nog wel ergens kunnen vinden?

[ Voor 107% gewijzigd door Wilke op 18-11-2003 09:49 ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Wilke schreef op 18 november 2003 @ 09:45:
Wat is het exacte type-nummer van de laptop? Dan moet je met google toch zo kunnen uitvinden welk type het is...

/Edit: 8)7 dat staat dus in de topictitel

Dan moet je toch de specs nog wel ergens kunnen vinden?
Nou, eeh, nee. Dat is het probleem. Dit ding is kennelijk zo out dat er niets over te vinden is.
[google=ibm thinkpad 755ce spec pcmcia]
geeft (maar) 2 pagina's met resultaten welke ik allemaal heb afgezocht.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Staat hier niet een vergelijkbaar model tussen?