Toon posts:

Clone Windows 2000 Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik heb de seach pagina gebruikt en goed doorgespit.. Maar ik kan mijn probleem niet vinden. Het lijkt een probleem wat veel voorkomt, maar dit is net ff iets anders :)

Paar maanden geleden heb ik een windows 2000 machine gecloned. Bij het opstarten kreeg ik de bekende foutmelding met de melding dat ik het virtueel geheugen of paging files moest aanpassen. Maja zoals iedereen weet lukt dat niet, want na de melding (melding komt na het inloggen) doet hij een tijdje niks, om vervolgens weer met het inlog schermpje te komen. toen ik daar tegen aanliep heb ik de pc opnieuw opgestart in veilige modes, en toen kon ik inloggen, en vervolgens het virtueel geheugen aangepast.. pc uitgezet, opnieuw opstarten in normale modus >:) en vervolgens deed hij het.

Nu heb ik dezelfde situatie. Weer een windows 2000 machine gecloned na een andere harde schijf. Ik verwachte weer de foutmelding..die vervolgens ook weer kwam. Oke --> opstarten in veilige modes --> en huppakee! Kippetje toch 8)

Helaas was dit iets anders; opstarten in veilige modus werkte ook niet, kreeg dezelfde foutmelding waar hij niet doorheen kwam.. Ik kom er dus op geen mogelijkheid langs, om het virtueel geheugen aan te passen. Leuke melding waar ik niets aan kan doen :'(

Ik heb gebruik gemaakt van Ghost 2003

In een ander topic las ik nog dat op deze pagina nuttige informatie staat om het verwisselen van drive letters te doen:

[rml][ PQDI] Gekloonde XP blijft hangen (XP op gekl. new hd)[/rml]

Maar dat is het probleem (denk ik) toch niet?!

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet, vooral omdat het eerst WEL lukte en nu op precies dezelfde manier NIET.

Greetz RaptoRiuS

--edit--

Ik heb nog eens liggen lezen.. over die driveletters. Het probleem is dat de oude HD ten alle tijde MOET blijven werken. Ik ben bang als ik de driveletters ga veranderen (zodat hij het daarna hopelijk doet) dat wanneer hij het onverhoopts niet blijkt te doen, dat ik daarna de oude niet meer kan booten, en de nieuwe dus dan ook niet.. dat ik dan totaal de lul ben. Het probleem is dat de oude HD zowat versleten is.. En mocht het driveletter wisselen NIET werken, dan kan ik natuurlijk de orginele clone op de orginele HD terug kan zetten.. MAAAR ik weet niet of hij dat volhoud :D

--edit 2--

DAmnit.. Hele driveletter wisselen gaat niet door:

1. opstarten vanaf de andere schrijf terwijl de oude schrijf er nog inzit (je kan checken van welke drive XP is opgestart door te kijken bij "schrijfbeheer")

2.verwisselen van schrijfletters zoals hier staat aangegeven:

Ik kan dus niet opstarten vanaf de "andere" (lees: nieuwe) HD.. dus het gaat niet eens. Nou zit ik dus wel nogsteeds met het oorspronkelijke probleem

Dus weet iemand een oplossing op mijn probleem?! Ik hoop het wel!

Bedankt alvast Tweakers :)

Van een Tweaker die elke x tegen rare problemen aanloopt die ONverklaarbaar zijn 8)
Geduld is een schone zaak. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je binnen 24 uur je topic omhoog kickt om aandacht te krijgen voor je probleem. Ik heb de kick dan ook verwijdert.

[ Voor 34% gewijzigd door Han op 18-11-2003 09:56 . Reden: Verduidelijking!! ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Hoppa: [rml][ Win2k] Logt niet in - letters veranderd?[/rml]/
Zelfde probleem + oplossingen..

suc6

Pvouput live