Toon posts:

PC crashed met gamen..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een 2800+AMD 333fns Met een Zalmal CNPS6000-cu en Asus moederbord. 1024DDR400mhz. 9800PRO 128ddr met cooler Zalmal ZM-80AHP Heat Pipe.

Als ik bijvoorbeeld Max Payne2 aan het gamen ben crashed de pc zo ineens na een tijdje en kom ik in windows zelf of hij start overnieuw..Nu kijk ik bij de temp. en zit mijn processor op ongeveer 65 graden..Terwijl ik de cooler op maximaal heb gezet..Ligt het nou aan de processor dat hij te warm wordt..Of ligt het ook aan de videokaart??

Kwarkiemodo

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

65 graden is echt niet te warm voor een AMD. Daar hoef je je dus weinig zorgen over te maken. Staat er wel wat in de Windows error-logs na zo'n crash? Welke drivers gebruik je voor je 3D-kaart? Met de Catalyst 3.8 drivers crashen mijn spellen ook constant, met de 3.7 is er niets aan de hand.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:01
65 graden is niet té warm, volgens de specificaties kan een 2800+ 90 graden hebben (zowel Barton als T'bred). Het is echter wel een beetje aan de warme kant.. Je weet zeker dat de cooler er goed op zit, en dat er een normale hoeveelheid koelpasta tussen zit (klein laagje)??

Bij dit soort problemen is het lastig om de oorzaak aan te wijzen, het kan aan een te hoge temp liggen, zowel van de videokaart als van de proc, maar het kan ook nogsteeds aan verkeerde drivers liggen. Verkeerde drivers is het makkelijkste uit te sluiten, gewoon een keer met andere drivers proberen :Y)

Je hebt geen temps van je videokaart??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik denk dat je Radeon te warm wordt ... heb op meerdere forums gelezen dat die zalman zonder die optionele fan je kaart niet voldoende kan koelen. Vind je athlon ook niet echt koel overigens. Mijn 2800+ loopt stressed 47 graden, met 80mm enermax koeler op laagste stand.

[ Voor 18% gewijzigd door Raziel op 17-11-2003 21:02 . Reden: aanvulling ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

als hij na het booten al 65 graden is zal hij ongeveer tijdens het gamen zon 70 a 75 graden zijn
dit is meestal het punt waar je mobo bij reset ;)
even ter info
heb je koelpasa zitten onder je koeler voelt hij oo kwarm aan als hij net reboot ?
zo ja is er iets mis met je air flow of je koeler
zo nee heb je de koeler niet goed er op zitten ;)
Raziel schreef op 17 november 2003 @ 21:01:
Ik denk dat je Radeon te warm wordt ... heb op meerdere forums gelezen dat die zalman zonder die optionele fan je kaart niet voldoende kan koelen. Vind je athlon ook niet echt koel overigens. Mijn 2800+ loopt stressed 47 graden, met 80mm enermax koeler op laagste stand.
bij over verhitting knalt je game door naar de dekstop ;)
niet totaal uit
tenminste niet tot hij ZO heet word dat de laaste termal fuse ook door knalt
maar dan had de game al lang er uit moeten klappen

haal voor de grap even je kast open en probeer het zo eens
en na een half uurtje gamen ofzo even voelen aan je koelblokjes
(CPU , GPU , NORTHBRIGE )
verschroeien je vingers op een van deze dingen dan is daar het probleem })

[ Voor 54% gewijzigd door Shunt op 17-11-2003 21:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm thnx mensen..Ik ga het is proberen..

• Xander
Je kunt ook proberen om je kast open te schroeven en een kamerventilator voor je PC te zetten :P , als hij dan niet uitvalt is het een probleem met koeling :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Shunt schreef op 17 november 2003 @ 21:07:
als hij na het booten al 65 graden is zal hij ongeveer tijdens het gamen zon 70 a 75 graden zijn
dit is meestal het punt waar je mobo bij reset ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/Stom.gif
bij over verhitting knalt je game door naar de dekstop ;)
niet totaal uit
tenminste niet tot hij ZO heet word dat de laaste termal fuse ook door knalt
maar dan had de game al lang er uit moeten klappen
Euhm, een kleine kanttekening hierbij: een game kan er wel degelijk uit knallen door een te warme videokaart, met een BSOD als gevolg. Meestal iets in de trent van 'An error occcured: the video driver was unable to complete a drawing operation' oid. Zet voor de grap in je config pannel eens onder 'System faillure' 'automatically restart' uit :)

Maar ik denk dat je hier beter eerst naar je CPU kan kijken, 65 graden idle is gewoon veel te warm. Overigens, waarmee is dit gemeten? Een of ander progje, of afgelezen in de Bios?

Hoe dan ook airflow verbeteren :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door FragFrog op 17-11-2003 21:19 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

Shunt

Boe

FragFrog schreef op 17 november 2003 @ 21:16:
[...]

[afbeelding]

[...]
Euhm, een kleine kanttekening hierbij: een game kan er wel degelijk uit knallen door een te warme videokaart, met een BSOD als gevolg. Meestal iets in de trent van 'An error occcured: the video driver was unable to complete a drawing operation' oid. Zet voor de grap in je config pannel eens onder 'System faillure' 'automatically restart' uit :)

Maar ik denk dat je hier beter eerst naar je CPU kan kijken, 65 graden idle is gewoon veel te warm. Overigens, waarmee is dit gemeten? Een of ander progje, of afgelezen in de Bios?

Hoe dan ook airflow verbeteren :Y)
hmmz doelt die im with stupid nu op mij of op jou ? :9

mare mijn ervaring is zo dat als een game er uit klapt ik geen BSOD krijg hoor
en geloof me als ik weer aan het ocen ben is mijn kaartje vaak te warm :P :+

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Xander
Shunt schreef op 17 november 2003 @ 21:23:
[...]
Ligt er misschien een beetje aan welk spel je speelt?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:05
Shunt schreef op 17 november 2003 @ 21:23:
[...]

hmmz doelt die im with stupid nu op mij of op jou ? :9
Dat is voor jou een vraag... :>
</slowchat>
Je bent hier niet de enige hoor ;)

Ik heb tot nu toe al van alles aan de hand gehad met videokaarten, van niet meer weggaande artifacts tot verklootte 3D weergave tot, guess what, BSODs :)

Je CPU wil nu eenmaal graag ook wat data terug. Als je core net wat te warm wordt kan die wel eens rare dingen gaan sturen, met als gevolg een lekkere BSOD. Maar dit kan de TS zelf snel genoeg nagaan door zoals gezegd eventjes het vinkje voor 'restart after faillure' uit te zetten :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 17-11-2003 21:33 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1