Toon posts:

[java] een soort onMouseOver en onMouseOut?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal en iedereen,

Ben aan het prutsen in Java (dus niet JavaScript!) en nu wil ik een JButton (of eigenlijk: een JToggleButton) maken, die van kleur verandert als de gebruiker er met de muis overheen gaat. Op zich is dat niet zo lastig te maken met een MouseMotion-eventlistener, maar de JToggleButton moet weer z'n 'normale' kleur terugkrijgen op het moment dat de muis de button verlaat.
De JToggleButton zit op een toolbar, en ik heb al geprobeerd om die JToolBar een MouseMotion-eventlistener te geven (om dan de kleur te 'resetten'), maar dat gaat niet. Een JToolBar mag geen MouseMotion-eventlistener hebben.
Eigenlijk moet ik dus een soort van OnMouseOut-event hebben die optreedt als de muis een object (in dit geval dus de JToggleButton) verlaat, waar ik op kan reageren. Ik heb dit echter niet kunnen vinden in de Java documentatie. Ook Google levert weinig bruikbaars op (veel JavaScript, maar dat wil ik juist niet!)

Hoe kan ik dit 'effect' op m'n JToggleButton maken?

Verwijderd

Waarschijnelijk heb je een MouseEnter en MouseLeave event nodig. MouseMotion heb je niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die zijn alleen Deprecated... Maar... Daarvoor is nu de "processMouseEvent"! Dat werkt wel! Dus bedankt voor de tip, het werkt!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41

mcB

Je kan ook gewoon gebruik maken van een normale JButton wanneer je met plaatjes gaat werken. Dit geeft hetzelfde effect.

Java:
1
2
3
4
5
ImageIcon jouwIcon1 = new ImageIcon("/pad/naar/image1");
ImageIcon jouwIcon2 = new ImageIcon("/pad/naar/image2");

jouwButton1 = new JButton(jouwIcon1);
jouwButton1.setRolloverIcon(jouwIcon2);

Strix (Skullflame)