[Ervaringen] Leadtek K7NCR18D-PRO-II Deluxe Limited

Pagina: 1
Acties:

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20
Ik ben toe aan een nieuw mobo'tje en was van plan om het weer richting Epox te zoeken of eventueel over te stappen naar Abit. Tot ik per toeval bovenstaande plank tegenkwam en zeer verbaasd was en meteen erg te spreken was over de prestaties van deze plank!

Ik had ook wel gedacht dat er hier wel een draadje over zou zijn in DOC, maar ik kan er maar erg weinig over vinden! Misschien wel logisch, gezien dit plankje maar erg schaars verkrijgbaar is en zeker niet 1 van de goedkoopste .. (Op dit moment € 159,- bij MaxPC en $ 125,- bij Newegg.com)

Toch ben ik benieuwd of er tweakers zijn die dit plankje hebben en wat de ervaringen zijn!

Een simpele search met Google laat zien dat dit plankje zonder veel moeite 240fsb kan halen!!

Tot zover ik heb gelezen zijn de enige nadelen de geringe beschikbaarheid bij winkels en de erg hoge prijs. Ik weet toevallig dat deze wel bij MaxPC verkrijgbaar is, wat een bekende is. Doe ik er goed aan om deze 'onbekende' te nemen of het gros volgen waar genoeg ervaringen van zijn, Epox of Abit ?

Pic:
(Let op die passief gekoelde mosfets!)
Afbeeldingslocatie: http://www.leadtek.nl/nts/shared/images/nForce2%20Ultra400%20Deluxe%20Limited6.jpg

Voltage :
Vcore(1.1~2.0V),Vddq(+0.2V or +0.1V), Chipset kern Vdd(1.6~1.9V)

Klok :
CPU(100~300MHz),Geheugen, AGP

Ratio :
CPU (3x ~ 24x)

De OC-features lijken mee te vallen, maar gezien de reviews doet dit plankje het beter dan de rest! Ik ben erg aan het twijfelen nu.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:05
Hmmm ziet er wel nice uit. :)
Ik zou zeggen probeer het gewoon, hij ziet er zeker niet verkeerd uit. _/-\o_

Verwijderd

Thumbs up there, it caters for the tweaker in almost every way. The only thing that's missing is memory voltage adjust. Like the K7NCR18G Pro, that's down to a pair of jumpers near the memory slot and you get 2.5V to 2.8V as settings. The only let down so far.
Dat zuigt dus wel redelijk.. De 2.0V Vcore is ook niet alles. Vmods zijn er misschien niet omdat er weinig mensen zijn die de plank hebben. En de prijs is veel te hoog. Toch zou ik hem wel willen proberen :D

Edit:

Verder halen ze 240MHz met de meest losse timings die er waren :X :X Dat zegt dus helemaal niks aangezien strakke timings ook de plank zelf belasten..

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:12 ]

• Smarron
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 20:09:
Dat zuigt dus wel redelijk.. De 2.0V Vcore is ook niet alles. Vmods zijn er misschien niet omdat er weinig mensen zijn die de plank hebben. En de prijs is veel te hoog. Toch zou ik hem wel willen proberen :D

Edit:

Verder halen ze 240MHz met de meest losse timings die er waren :X :X Dat zegt dus helemaal niks aangezien strakke timings ook de plank zelf belasten..
Ik kan mijn huidige plank voor een mooie prijs verkopen waardoor deze minder duur wordt, anders zou ik hem ook niet eens overwegen.

Ik denk dat ik hem gewoon probeer en zie wel hoever die komt. Ik zal de 220fsb er zeker wel mee gaan halen. En mijn huidige geheugen zal denk ik ook wel een keertje de bottleneck gaan worden.

Nog een reviewtje met een zeer positieve mening:
http://www.overclockers.c...rce20leadtek0nf2400ut0105

Verwijderd

Smarron schreef op 17 november 2003 @ 21:09:
[...]
Ik kan mijn huidige plank voor een mooie prijs verkopen waardoor deze minder duur wordt, anders zou ik hem ook niet eens overwegen.

Ik denk dat ik hem gewoon probeer en zie wel hoever die komt. Ik zal de 220fsb er zeker wel mee gaan halen. En mijn huidige geheugen zal denk ik ook wel een keertje de bottleneck gaan worden.

Nog een reviewtje met een zeer positieve mening:
http://www.overclockers.c...rce20leadtek0nf2400ut0105
Ja, maar welke timings hebben ze daar? En ze draaien met en MP van 6.5.. Ik weet zeker als je 10 gebruikt dat het dan ineens minder zal worden met de FSB..

• Smarron
Welke andere opties zijn er nog meer? Ik zie teveel Abit NF7-S plankjes kapot gaan en zonder modden is het ook niet echt een topper. En ik ga hem niet modden in ieder geval.

Zie ook mijn andere reactie bij Epox:
Smarron in "Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 6"

Een Epox is eventueel ook weer een optie, maar ik weet dus niet echt meer welk type. Ze gooien alle letters een beetje bij elkaar enzo. Lekker duidelijk.

De nieuwe plank van Abit is ook in aantocht, maar ik verwacht dat deze nogal wel wat kinderziektes zal hebben. Ik denk dat ik het risico gewoon ga nemen en voor de Leadtek ga. Als ik de 230fsb ga halen zal ik uiterst tevreden zijn in ieder geval en opzich heb ik daar wel vertrouwen in.

• Knal127
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 11:02

Knal127

Een raar geval...

Smarron schreef op 18 november 2003 @ 12:24:
Welke andere opties zijn er nog meer? Ik zie teveel Abit NF7-S plankjes kapot gaan en zonder modden is het ook niet echt een topper. En ik ga hem niet modden in ieder geval.

Zie ook mijn andere reactie bij Epox:
Smarron in "Het grote EPoX 8RDA/8RGA topic - Deel 6"

Een Epox is eventueel ook weer een optie, maar ik weet dus niet echt meer welk type. Ze gooien alle letters een beetje bij elkaar enzo. Lekker duidelijk.

De nieuwe plank van Abit is ook in aantocht, maar ik verwacht dat deze nogal wel wat kinderziektes zal hebben. Ik denk dat ik het risico gewoon ga nemen en voor de Leadtek ga. Als ik de 230fsb ga halen zal ik uiterst tevreden zijn in ieder geval en opzich heb ik daar wel vertrouwen in.
Ik had dezelfde gedachten als jij en heb ook niet voor een Abit NF-7S gekozen, maar voor een Albatron KX18D Pro2.
Bordje beviel uitstekend, i.c.m. nieuw gekochte Barton 2500+ haalde ik zelfs 11x228 = +/- 2500 Mhz, dit was weliswaar niet pifast stabiel.
Toen ik terug ging naar 11x220 deed ik even een testrun met Prime95 (de Benchmark test). Echter na 10 seconden ging de hele pc uit en bleek er 1 mosfet verschoven (had ik toch beter heatsinks op moeten doen :D ) --> resultaat: 1 mobo voor RMA en 1 kapotte 350 W Enermax voeding.

Of dit bord nu een aanrader is wil ik pas zeggen als ik mn bord terug heb van RMA en er dan heatsinks op de mosfets heb, dan zie ik wel verder, maar voor zover ik dit bordje heb kunnen testen beviel het goed.
http://www.albatron.com.t...ecification.asp?pro_id=69

Wat bedoel je "t is tijd?" t is altijd tijd......¿-¿......

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Epox komt binnenkort met een Extreme Edition 8RDA+ als het nog doorgaat. Kun je misschien beter daar niet op wachten? Ik had zelf ook gekeken naar zo'n Leadtek plankje, maar de lage Voltages hebben me afgehouden.

• Smarron
Stinger666 schreef op 18 november 2003 @ 13:40:
Epox komt binnenkort met een Extreme Edition 8RDA+ als het nog doorgaat. Kun je misschien beter daar niet op wachten? Ik had zelf ook gekeken naar zo'n Leadtek plankje, maar de lage Voltages hebben me afgehouden.
Hoe zeker is het dat die Extreme Edition komt en hoelang moeten we daar dan nog op wachten? Dat zou opzich nog een alternatief kunnen zijn.

Over die voltages ben ik opzich wel tevreden. Op dit moment doet heeft mijn cpu maar een vcore van 1,8. Ik weet niet of ik veel hoger ga, vanwege temperaturen etc. Heb zelf nu 2 volt vdd en de Leadtek gaat tot 1,9. Geheugen gaat tot 2,8 volt. Erg kleine verschillen, maar ik denk dat de Leadtek sneller gaat dan mijn huidige 8RGA+. Ik ben nog geen site tegengekomen die negatief over dit plankje is, alleen de prijs. Maar dat is het probleem niet voor mij.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Smarron schreef op 18 november 2003 @ 14:11:
[...]
Hoe zeker is het dat die Extreme Edition komt en hoelang moeten we daar dan nog op wachten? Dat zou opzich nog een alternatief kunnen zijn.

Over die voltages ben ik opzich wel tevreden. Op dit moment doet heeft mijn cpu maar een vcore van 1,8. Ik weet niet of ik veel hoger ga, vanwege temperaturen etc. Heb zelf nu 2 volt vdd en de Leadtek gaat tot 1,9. Geheugen gaat tot 2,8 volt. Erg kleine verschillen, maar ik denk dat de Leadtek sneller gaat dan mijn huidige 8RGA+. Ik ben nog geen site tegengekomen die negatief over dit plankje is, alleen de prijs. Maar dat is het probleem niet voor mij.
Daar moet je A.P. Versteeg even voor mailen. Die kan je er meer info over geven! Ik denk dat het de moeite van het w8ten waard gaat zijn, aangezien er een nieuwe bordlay-out en officieel nForce2 Ultra 400 en MCP-T op zitten. Verder specs zijn ergens te vinden.

Dit Leadtek bord heb ik in andere reviews ook bekeken en met enkele voltmods kun je best ver komen. Het bord heeft de capaciteit wel ervoor, maar je moet prutselen eraan.
Pagina: 1