Toon posts:

[WIN2k3]

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dualboot WinXP en Win2003

Op WinXP werkt alles goed, loopt al een paar weken goed. Dan dual-boot met Windows2003server Standaard. Loopt ook goed, drivers voor mobo ook. Maar als ik de catalyst 3.7 wil instaleren doet hij dat, restart hij, en geeft als fout bij laden van Win2003: PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA en hij geeft aan dat de fout ligt in bestand ati2vdag.dll dus de driver voor men Radeon. Heb een SAPPHIRE Radeon 9600PRO

Heb al verschillende catalysts geprobeerd, zelfs die van omega. En toch start hij niet op met driver voor men Radeon. Dan moet ik altijd in safe mode gaan, en ze deinstaleren.

PS: Heb ook al eens alleen Win2003 op men HD gehad als enige OS, en toen werktte het ook niet.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Niet alle hardware wordt ondersteund door Windows 2003 server had je kunnen weten. Windows installeert zelf de default videodriver die het geschikt denkt te vinden. Je moet dus een Windows 2003 driver installeren. Met een beetje geluk zou een WindowsXP werken maar dat is trail en error en garantie tot de reboot.

Verwijderd

Topicstarter
eerst en vooral, srry voor de titel :? Vergeten iets achter te typen 8)7

Ik heb een vriend die ook Win2003 draaien heeft, en heb al vijna overal gehoord dat allen WINXP drivers ook allemaal geschikt zijn voor Win2003.

Zal is proberen te zoeken achter specifieke drivers. Maar denk niet dat die bestaan

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zie ook onderaan dit topic: Windows 2003 server als desktop?

Er zijn schijnbaar wat problemen met ATI drivers onder Windows Server 2003. Vergeet niet dat Windows Server 2003 over een andere/nieuwere kernel beschikt met e.e.a. aan wijzigingen. Tevens is de hardware ondersteuning zowiezo kleiner onder Windows Server 2003.

Het lijkt erop dat indien je een ATI videokaart hebt, je beter nog even kunt wachten totdat de juiste drivers er zijn. Pleit bij ATI eens dat je een server hebt waar toevallig een ATI kaart in zit ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 19:37:
Ik heb een vriend die ook Win2003 draaien heeft, en heb al vijna overal gehoord dat allen WINXP drivers ook allemaal geschikt zijn voor Win2003.
Dat is dus niet zo. Heel veel Windows XP drivers werken zonder al te veel problemen, maar er zijn ook problemen met diverse Windows XP drivers. O.a. Yamaha geluidskaart drivers maken Windows Server 2003 behoorlijk onstabiel is me verteld. Ook drivers voor "All-In-One" printers (Van die OfficeJets waarmee je kunt printen/scannen/faxen etc) schijnen meestal niet te werken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Here's how to fix it.

First, d/l the latest XP drivers. Instal them.

Upon reboot, hit F8, and boot into VGA safe mode.

Once in windows, go to display properties, settings, advanced, troubleshooting, and drag your acceleration level all the way up. If it is all the way up already, drag it all the way down., click apply, then all the way up, and click apply. Also enable write combining.

Reboot once again, hit F8, then boot normally, and you're golden.

Dat heb ik gevonden in een forum, en de reply's erop waren allemaal positief. Ga dit nu meteen proberen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

misschien dat de heren verder kunnen discusiren in de thread windows 2003 als desktop....

Verwijderd

Topicstarter
YES!!! het werkt!! perfect!!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Ok dan, lijkt mij verder opgelost :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.