[mp3 keuze] Mpio Fl100, i-Bead 150 of iFP 380-T

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een mp3speler. Na vele reviews en topics uit de search ben ik nog niet helemaal zeker.

Het gaat dus tussen deze 3 mp3-spelers:

MPIO FL100 128MB Prijs: € 168,-
i-Bead 150 128MB Prijs: € 169,-
iFP 380-T 128MB Prijs: € 164,-

www.mp3spelers.nl
Prijzen zullen vast wel goedkoper te vinden zijn in de pricewarch maar dat later.

De belangrijkste overeenkomsten van al deze mp3spelers zijn:

* Mp3 + Wma
* USB 2.0
* Firmware upgradeable
* FM tuner
* Voice en FM recorder

MPIO FL100 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/301_1.jpg

+ Extra geheugen uitbreiding mogelijk met MMC of SD
+ Mooi design
+ Signal to Noise > 85DB

- 1 AAA Batterij speelduur tot 11 uur

i-Bead 150 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/385_1.jpg

+ Mooi Design
+ 400mAh Li-polymeer oplaadbaar via USB
+ Signal to Noise > 90DB
+ 11 equalizer modes + 1 handmatig

- 400mAh Li-polymeer oplaadbaar via USB 8)7 (als je geen pc bij de hand hebt, heb je dus pech, denk aan vakantie/autoreis)

iFP 380-T 128MB

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/fotos/produkten/344_1.jpg

+ Direct MP3 encoder
+ Sennheiser MX300 :9
+ Voeding 1 AA Batterij speelduur tot 24 uur

- Design :(

Om de prijs hoef ik het niet doen, want ze zijn allemaal bijna even duur.
Mijn voorkeuren zijn: geluidskwaliteit, design, hoog piel-gehalte (veel opties :9),

Ik heb ook speciaal PCM #11 gekocht want daar stond een test in waar deze 3 spelers allemaal in stonden. Bij conclusie stond er: "Let u op geluid, uiterlijk en functies dan moet u kiezen uit de Mpio, Ibead en de IRiver 8)7

Dan zul je zeggen: kies dan je eerste intuïtie (MPIO FL100)
Ik vraag jullie dus om je mening welke ik zou moeten aanschaffen, en als je een van deze spelers hebt of je een groot voordeel ten opzicht van de andere zou willen noemen.

Hopelijk heb ik voldoende info gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:36
Bij de 380T is de signal to noise 90db, alleen bij radio is het 50db. Dus die min kun je wel weghalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PsYcHoPunK schreef op 17 november 2003 @ 19:07:
Bij de 380T is de signal to noise 90db, alleen bij radio is het 50db. Dus die min kun je wel weghalen. ;)
ok ik heb het veranderd :)
maar welke zou jij nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:36
Nou ja, ik ben een beetje bevooroordeeld, ik heb namelijk zelf een Iriver 390T (voor 169 euro :P ). Maar goed, ik heb geluk gehad met die prijs. Dat lukt helaas nergens meer. Maar als ik moest kiezen uit die drie die je heb neergezet zou ik toch voor de Iriver gaan. De i-bead valt gelijk af omdat die een interne baterij heeft. Dat vind ik verschrikkelijk onhandig. En hoewel jij de Iriver lelijk vind vind ik hem juist mooi. En voor de rest ben ik ook zeer over de speler te spreken. Mooi display, veel firmware updates, goeie ondersteuning, veel accessoires. Kortom zeer verzorgd product. Over de MPIO kan ik eigenlijk niet veel zeggen, geen ervaring mee. Ik heb gewoon een voorkeur voor Iriver. :) Ik moet trouwens nog wel even opmerken dat ik de sennheiser 300 niet goed vond klinken, ik heb gelijk andere oordopjes erop aangesloten (sony) en dat klinkt een stuk beter. De sennheisers zijn erg "boomerig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag de FL100 256 mb (besteld bij mp3man.nl, let erop dat ze veeeel minder vezendkosten rekenen dan mp3spelers.nl, zo ligt de prijs bijna weer gelijk), en ben er ontzettend tevreden mee. Strak design, lekkere software erbij, geheugen uitbreiden (is wel de beslissende feature geweest), jammer alleen dat de voorkant van de speler erg snel vies wordt door vetvlekken, het is namelijk heel veel spiegelend oppervlak. Maar verder echt top speler. Bijgeleverde oordopjes klinken ook goed en hebben goede vorm.

http://www.mp3man.nl/product/1938

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Veel besproken nadeel van de Mpio is de lage output (dit ook door het afspelen met een AAA batterij) Als je voor geluidskwaliteit gaat wil ik je zeer zeker de iRiver aanraden. Voor design alleen zou ik ook voor de Mpio gaan, maar ja, wat is design voor een mp3-speler? koop dan maar een schilderij ofzo...
I-bead is ook een goede speler, maar grote nadeel blijft die accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik heb ook gelezen dat die FL100 lage output zou hebben, ik heb er persoonlijk niks van gemerkt, heb nog nooit op z'n hoogste volume hoeven zetten. Geluidskwaliteit zou minder zijn... ook niks van gemerkt, nou merk je dat natuurlijk na vergelijking met andere spelers, maar i.c.m. de bijgeleverde oordopjes zijn er geen té scherpe hoge tonen (wat je veel hoort bij goedkope spelers/dopjes) oid. Alleen de bas zou harder mogen, maar ben van oordopjes niks anders gewend dan een wat mindere bas dan een volwaardige koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit ook een beetje te twijfelen tussen die drie. Voor uitbreidbaar geheugen zoals bij de mpio is het bij mij niet om te doen; heb toch altijd wel een laptop oid in de buurt voor verse mp3's. Maar de accu is idd toch wel een nadeel bij de i-bead... Maar die heeft wel een hoger 'piel' gehalte. Startup pics, menu's enzo dacht ik te zien in het i-bead topic. En dat is dan natuurlijk ook weer nét iets extra's :)
Weet iemand anders nog of er dingen te pielen zijn aan de andere 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu nog voornamelijk te twijfelen tussen I-bead en Iriver. De Mpio Fl100 valt helaas al af vanwege het vervelend soort baterijtjes :(

Ik denk dat ik zelf toch maar voor de Iriver 390-T ga, ik vind AA bat iets handiger dan USb, het design vind ik ook wat strakker en Mp3 encoding is altijd handig :)

jammer alleen dat de prijs van het ding nu alweer tot over de 200€ gestegen is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFP 380-T 128MB

design is nog best mooi vindt ik..

24uur met 1 AA heb je wel veel profeit van
ik heb de Mpio DMG dan maar die doet 20uur met 1 AA dat vin k toch wel fijn :D
enuuuh sennheiser rox gewoon _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 11:50
Ik zat ook te twijfelen tussen die 3.

De i-bead viel voor mij af, omdat de meeste mensen zeiden dat je alleen de i-bead moest nemen omdat die goedkoper was. In mijn geval waren de prijzen echter gelijk. Het design van de i-bead vond ik ook erg :r
Die viel dus af.

De MPIO FL100 vond ik erg :9 , alleen heb ik gekeken bij de MM en zag ook dat er snel vingerafdrukken op kwamen. Dat vond ik dus ook een minpunt, maar ik vond het design toch net wat mooier dan de i-River. Van de geluidskwaliteit zeiden ze dat de bas van deze speler wat minder was. De AAA batterijen waren voor mij ook een minpunt.

En dus heb ik uiteindelijk gekozen voor de i-River, omdat deze volgens de reviews goeie geluidskwaliteit heeft (volledig mee eens), een AA batterij heeft (ik heb al GP batterijen), en misschien ietsje minder design dan de Mpio heeft (voor mij dan).

Al met al raad ik je eens aan om veel, veel reviews te gaan lezen (voor als je dat nog niet gedaan had),
En ze eens een keer in het echt te gaan zien, wat je dan het mooiste vindt.
Ik heb ze alle 3 nergens mogen beluisteren, maar denk dat ik wel een goeie keuze heb gemaakt.

Ik hoop dat je nu NOG meer weet dan eerst enne...
graag gedaan hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Gewicht en formaat denk ik ook niet onbelangrijk ;)

i-Bead 150 - formaat: 88 x 22,5 x 16 // gewicht: 41 gram (incl accu)
+ gewicht + formaat + kwaliteit + accu (14uur speelduur)
======
Mpio Fl100 - formaat: 79,5 x 40 x 14,2 // gewicht: 41,5 gram (excl batterijen)
+ SD/MMC expandable - formaat, gewicht - aaa batterij (slecht 10uur speelduur)
======
iRiver ifP 380-T - formaat: 91 x 35 x 26.7 // gewicht: 35 gram (excl accu)
+ merk + 2 jaar garantie + accu (24uur speelduur)
======

Ben zelf overigens al enkele maanden zeer tevreden gebruiker van de iBead.

check hier eens: link mp3 pendrive :9

[ Voor 1% gewijzigd door funrider op 19-11-2003 12:11 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 08:34:
Ik zit nu nog voornamelijk te twijfelen tussen I-bead en Iriver. De Mpio Fl100 valt helaas al af vanwege het vervelend soort baterijtjes :(

Ik denk dat ik zelf toch maar voor de Iriver 390-T ga, ik vind AA bat iets handiger dan USb, het design vind ik ook wat strakker en Mp3 encoding is altijd handig :)

jammer alleen dat de prijs van het ding nu alweer tot over de 200€ gestegen is ;(
Tja, ik vind niks vervelend aan AAA batterijen. Zijn te laden in bijna iedere NiMH lader en zijn overal verkrijgbaar. Ik vind de I-Bead een veel vervelender batterij hebben.

Overigens is de MPIO Manager 2 software fijn maar wel een beetje buggy. Hij loopt af en toe vast voor of na de transfer, en als ik een mp3 uit me My Shared Folder wil kopieeren lukt dit domweg niet doordat de map constant gerefreshed wordt, scrollen is dan gewoon niet mogelijk. Uit me MP3 map lukt het wel.

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
wat ik even wou toevoegen is dat iedereen de accu in de ibead 150 een groot nadeel vindt, vind ik dat juist niet. Je kunt bij www.mp3cdspeler.nl gewoon een accu oplader erbij bestellen voor 25 euro, zodat je ook gewoon dmv van het stroomnet zonder pc je mp3 speler kunt opladen. Als je op vakantie gaat neem je je mobiel ook gewoon mee en laad je op, het zelfde doe je dan met je mp3 speler, en dat is op den duur goedkoper dan telkens batterijen kopen.

hier plaatje van die oplader die een vrouwlijke usb uitgang heeft en de stroomvoorziening van een pc naboost ->

http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/429_8.jpg

welke misschien ook wel thuis hoort in dit rijtje is de Han 320
vergelijkbaar met de drie al genoemde spelers.

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=421

[ Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 20-11-2003 18:50 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dnek ik in mijn Mpio Fl100 wel een duidelijke mening gegeven over de FL100, Maar voor jou kna ik er nog bij zeggen, dat de batterijen zeker niet lang meegaan, maar dat hebben vele mp3spelers, dan is de Iriver toch wel interesant, door zijn langere speelduur. Vingerafdrukken maak ik me geen zorgen om, wnat ik heb hem altijd in het hoesje zit een handig klipsysteem op , dus die hangt op mijn broek. Verder is het geluidskwaliteit gewoon Perect en echt beter kan denk ik niet of is zeker niet te horen. Maar ik zelf zou kiezen tussen de Iriver en Mpio en had weer voor de Mpio gekozen omdat 128 Mb toch gewoon te weinig blijft, dan is mijn tip neem dan maar nog een extra oplaadbare AAA batterij mee, dan haal je bijna even veel als de Iriver, Maar dan kan je er tenminste wel nog een 256 Mb sd kaartje bijgooien, kost tegnwoordig ook nog maar weinig. Veel succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen bullshit, koop gewoon de i-bead.
Beste getest, goede prijs, degelijke knoppen en design.

Als je beschikt over een usb poort kun je je geen beter ding wensen.
Geen gekloot met steeds nieuwe batterijen kopen.

En over dat autoreis/vakantie argument.........
Hij doet misschien wel langer dan 14 uur op een opgeladen accu!

Bovendien stikt het van openbare bibliotheken of internet cafés
waar je effe dat ding in kan pluggen.

Behalve als je in de rimboe zit natuurlijk.....

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 13:06:

dat is dus bullshit wat je zegt ;)

de irivers staan bekend om hun hele hoge geluiskwaliteit, en batterijen kopen? gp2100 oplaadbare batterijen :D gaan nog langer mee dan duracels ook :) (4 stuks voor 2.50 ;) maar das geluk hebben :p)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op 22 november 2003 @ 13:14:
[...]

dat is dus bullshit wat je zegt ;)

de irivers staan bekend om hun hele hoge geluiskwaliteit, en batterijen kopen? gp2100 oplaadbare batterijen :D gaan nog langer mee dan duracels ook :) (4 stuks voor 2.50 ;) maar das geluk hebben :p)
Ieder zn ding, ik had de i bead gekocht en hoefde helemaal niks er bij te kopen!

Geen extra oplader en oplaadbare batterijen.

Dus voor mij iig geen bullshit, maar prima uitkomst dat het ding op te laden is
via usb. Scheelt ook nog dat ene beetje gewicht voor de liefhebbers daarvan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:56:

- 400mAh Li-polymeer oplaadbaar via USB 8)7 (als je geen pc bij de hand hebt, heb je dus pech, denk aan vakantie/autoreis)
Google-> AC to USB, eerste hit
http://www.busfish.com/product_info.php?products_id=194

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magnolia schreef op 20 november 2003 @ 18:48:
wat ik even wou toevoegen is dat iedereen de accu in de ibead 150 een groot nadeel vindt, vind ik dat juist niet. Je kunt bij www.mp3cdspeler.nl gewoon een accu oplader erbij bestellen voor 25 euro, zodat je ook gewoon dmv van het stroomnet zonder pc je mp3 speler kunt opladen. Als je op vakantie gaat neem je je mobiel ook gewoon mee en laad je op, het zelfde doe je dan met je mp3 speler, en dat is op den duur goedkoper dan telkens batterijen kopen.
Geef me 1 voordeel van de iBead accu. Iedereen heeft NiMH batterijen. De iBead is alleen maar duurder (extra lader dus), en over het algemeen zijn er meer stopcontacten dan PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:59:
[...]

Geef me 1 voordeel van de iBead accu. Iedereen heeft NiMH batterijen. De iBead is alleen maar duurder (extra lader dus), en over het algemeen zijn er meer stopcontacten dan PC's.
Het gaat niet zozeer om voor of nadelen, het gaat om voorkeuren.
Ieder doet z'n aankoop op basis van voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb vandaag me iFP380T binnen gehad.
De redenen om te kopen boven de I-bead waren:
+ In december komt er een firmware upgrade voor ogg support (groot pluspunt voor mij)
+ Design vind ik ook mooi
+ Sennheiser MX300 oordopjes, scheelt weer bijkopen :P
+ direct mp3 encoden
+ AA batterij, maakt het wel groter maar makkelijker te vervangen of een reserve meet nemen :)
+ firmware upgrades met steeds nieuwe functies (heeft i-bead ook, van mpio weet ik het niet).

Nadeel:
- mp3 connectie verloopt via kabel en niet via een ingebouwde usb connector.
- de iRiver manager software lijkt me erg handig maar ik wil de speler graag als mass storage device en dan werkt dat kreng niet meer. dus het is kiezen, dan maar als UMS :)

ik heb em vanmiddag volgepompt met een mix van 160 en 192kbit mp3s en kwam tot 1uur en 33min. maar deze speler ondersteund mp3pro dus ik heb alles recoded tot 80kbit mp3pro en dat resulteerd in 3uur en 17minen geen merkbaar kwaliteitsverlies. zowel in foobar2k als op de speler zelf niet. winamp uiteraard wel want die kan niet goed met mp3pro omgaan :(
dus ik heb een aparte muziek dir met me favoriete muziek ook in mp3pro voor me iriver-speeltje.
wat ik me wel afvraag is waarom iRiver er in godsnaam zo'n foeilelijke 128MB sticker opplakken die niet zonder lijmresten eraf te trekken is :( (met eau-de-cologne van me moeder ging het uitstekend).
Ook het rubbertje dat de mini-USB poort bedekt moet je ver terugduwen voor je stekker erin kan, iets wat de levensduur van dat ding geen goed doet. maar!... het is mini-usb dus geen losse pinnetjes dus zonder rubbertje kan die het ook goed aan hoor ;)

de ogg firmware update komt rond december en dan kun je kiezen tussen MP3+OGG of MP3+WMA. die laatste heb ik niets van dus voor mij is de keuze duidelijk. maar wil je ook wma dan heb je niets aan ogg (of andersom) dan moetje naar de iFP500 series gaan kijken :)

btw, www.mmport.nl is volgens de shopsurvey beter dan mp3spelers, en een paar euro goedkoper omdat ze GEEN verzendkosten vragen (zit er dus al in...).. alleen een klote site :P (en met een beetje geluk de volgende dag al binnen)

pics!

Afbeeldingslocatie: http://www.oxipage.nl/download/download.php?image=ifp380t.jpg&cat=Default&thumb=yes

edit: nog 1 puntje dat me opviel. dat menu navigeren doe je met de < en > knoppen (links/rechts met joystickje) maar de items staan onder elkaar. en naar beneden drukken is vorige 8)7
het hoofdmenu werkt als een klok met > als met de klok mee en < er tegenin. dus als je wijzertje onderaan staat is L en R omgedraait 8)7
allemaal wennen maar toch ff onlogisch als je altijd begint te friemelen zonder handleiding 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Oxi op 26-11-2003 01:36 . Reden: fear mijn typo's ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:43

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ik zit dus te twijfelen tussen een iBead 150, 200 en een iRiver 390T. In elk geval iets met (<) 256 MB.

Sinds ik toch nog niet in NL ben, kan ik nog wel ff wachten op de 200. Maar kijk ik naar de 390T, heeft dat ding ook weer zijn voordelen. Ik moet maar eens kijken welke eigenschappen welke prioriteit hebben. Damn, moeilijk... moeilijk.

Weet iemand of de 200 net als de 150 een aluminium case heeft?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SindaPaus schreef op 26 november 2003 @ 17:29:
Ik zit dus te twijfelen tussen een iBead 150, 200 en een iRiver 390T. In elk geval iets met (<) 256 MB.

Sinds ik toch nog niet in NL ben, kan ik nog wel ff wachten op de 200. Maar kijk ik naar de 390T, heeft dat ding ook weer zijn voordelen. Ik moet maar eens kijken welke eigenschappen welke prioriteit hebben. Damn, moeilijk... moeilijk.

Weet iemand of de 200 net als de 150 een aluminium case heeft?
Ja hier... ik heb de ibead 150. Ze zeggend at er een alu 'behuizing'omheen zit tov
de oudere ibead 100, maar dat is onzin.

Er zit een alu plaatje op, is wel stijlvoller afgewerkt, en het glimmende kadertje
om het display glimt net wat feller. Verder is hij nogal identiek aan de ibead 100,
op de vorm van de rec en playpauze knoppen na.

Ik kan dus niet vergelijken want ik heb alleen de ibead. Hij bevalt in iedergeval
prima. Mp3 encoden in een mp3 speler en line in is overbodig, alles kan ik wel via de pc,
scheelt meestal ook in prijs.

heb je interesse in de ibead 150 kijk dan gerust eens op www.it2move.com
of nl....ik geloof dat ie daar tussen staat. Voor 205 euro en verzenden doen ze gratis.

Anders is er voor de aanwezigen in Nederland altijd nog het hcc waar je een poging kunt wagen :)

Verwijderd

neem dan een lader bij de ibead dan heb je zelfs op je vakantie er geen last van !! ik persoonlijk vind het superhandig als je een accu heb geen gezeik met batterij kopen en geen milieubelasting O-) Ik heb een Apple i-pod 3g 20 gig 8) das pas genieten op vakantie :P

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
Is de geluidskwaliteit van die iriver enigzins te vergelijken met die van minidisk?
Die van mij is namelijk al 3x naar de klote gegaan en word er een beetje moe van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

RedruM schreef op 27 november 2003 @ 20:11:
Is de geluidskwaliteit van die iriver enigzins te vergelijken met die van minidisk?
Die van mij is namelijk al 3x naar de klote gegaan en word er een beetje moe van :/
Lijkt me wel. Minidisk werkt ook met compressietechnieken: Er wordt geluid weggelaten die je anders toch ook niet hoort. Minidisk is (near)cd-kwaliteit en op een mp3-speler kun je zelf bepalen hoe goed de kwaliteit moet zijn. 128 kbps, 190, enz...

Ik heb geen ervaring met Iriver, maar ik denk dat het geluid zeker niet zal onder doen van minidisk.

[offtopic]leuk sig, trouwens :P [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je tevreden bent met minidisk dan moet je gewoon bij md's blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 13:04:
als je tevreden bent met minidisk dan moet je gewoon bij md's blijven
Qua geluidskwaliteit? Hoezo? Ik heb de afgelopen jaren ook 3 minidisks doorheen gejaagd, maar de enige reden voor mij om bij MD te blijven zou zijn dat ik nog zat schijfjes heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 in een paar jaar is wel erg veel. Ik gebruik nu Minidisc en voor mij is het ideaal. Ik he de Sony MZ-N910 en de Sony MZ-N10. Je zet hem in de cradle, sleept de liedjes erheen, tadaa. En de geluidskwaliteit is idd near cd-kwaliteit, nmm echt heel mooi. Maar je moet er dan cker wel andere oordopjes bijkopen, de standaard meegeleverde zijn niet echt perfect om het zacht uit te drukken. Maar MD is voor mij ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 17:27:
3 in een paar jaar is wel erg veel.
Paar jaar 6 jaar en de eerste heb ik tweedehands gekocht en ook weer verkocht. De tweede heb ik per ongeluk een keertje kapot geslagen. (Had 'm in mijn jaszak en die zat tussen het portier van de auto, toen ik die dichtsloeg. |:( )

Mijn laatste heb ik nog, maar die batterij gaat zo kort mee en hij is best zwaar en groot vergeleken bij zo'n flashplayertje. Wat kost zo'n MD-net spelertje dan? En hoeveel gram weegt-ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op de sony site de sony n10 is een netmd en weegt dacht ik niet zoveel en kost ong 350 € maar je hebt al goeie sony netmd voor 150€ namelijk de n510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook fan geweest van minidisk, maar met zon mp3 speler vind ik het toch stukken plezieriger muziekluisteren.

Veel flexibeler in gebruik, geen diskjes verwisselen als je md is uitgespeeld,
geen accu batterij gedoe en naast muziek ook andere data op de flashmemory zetten. Daarnaast nog radio én ingebouwde microfoon....

Tot op heden is er bijna niks zo veelzijdig als een high-end mp3 speler....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
volgens mij gaat dit topic ook vooral over mp3 spelers(mpio, iriver en de i-bead) dus latenw e niet offtopic gaan praten over md spelers

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 15:09:
Ben ook fan geweest van minidisk, maar met zon mp3 speler vind ik het toch stukken plezieriger muziekluisteren.

Veel flexibeler in gebruik, geen diskjes verwisselen als je md is uitgespeeld,
geen accu batterij gedoe en naast muziek ook andere data op de flashmemory zetten. Daarnaast nog radio én ingebouwde microfoon....

Tot op heden is er bijna niks zo veelzijdig als een high-end mp3 speler....
Helemaal mee eens ik heb een ipod 20 gig 3g en werkt veel beter dan mijn oude md speler die btw nog analoog moest opnemen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Devian schreef op 30 november 2003 @ 16:13:
volgens mij gaat dit topic ook vooral over mp3 spelers(mpio, iriver en de i-bead) dus latenw e niet offtopic gaan praten over md spelers
Ja sorry, maar ik maakte alleen maar een vergelijking. Zo offtopic is dat toch niet? B)

For the record: Ik ben alweer overtuigd van die hi-end mp3 spelertjes. Ibead 200 lijkt me erg wreed! :9 Iemand een idee wat die zal gaan kosten straks? Zullen de prijzen van de 100/150 ook ernstig dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 20:52:
[...]

Het gaat niet zozeer om voor of nadelen, het gaat om voorkeuren.
Ieder doet z'n aankoop op basis van voorkeuren.
Tja als we zulke antwoorden gaan geven kunnen we dit forum wel opschorten... nofi hoor.

Ik zie gewoon niet in waarom je zo'n accu zou willen hebben... behalve dat je de accu met de PC kan opladen, zit er verder geen enkel voordeel aan boven AAA NiMH batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:29:
[...]

Tja als we zulke antwoorden gaan geven kunnen we dit forum wel opschorten... nofi hoor.

Ik zie gewoon niet in waarom je zo'n accu zou willen hebben... behalve dat je de accu met de PC kan opladen, zit er verder geen enkel voordeel aan boven AAA NiMH batterijen.
en ook dat zijn voorkeuren, want zo is een i-bead kleiner dan een iriver met een AA batterij. (ik vind die AA wel een pré maar velen niet).
voor je het formaat gaat uitkiezen moet je eens kijken welke formaten een mp3-speler aankan. een 128mb ding met mp3pro support kan meer op dan een 256mb geval zonder mp3pro... iRiver kan mp3pro afspelen, i-bead & mpio weet ik zo niet. Maar als je 3x zoveel erop kwijt kunt is dat natuurlijk goed mee te nemen in de keuze :) (ik heb op me iriver 128mb 3uur en 43minstaan zonder hoorbaar kwaliteitsverlies *D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Tja, die batterij, he. Mijn laatste ervaring met zo'n 'ingebouwde' batterij is niet zo positief. Het is die van mijn laatste minidiskspelertje. Je kon 'm er wel uithalen, maar hij ging niet zo lang mee. Nu zal de iBead wel veel langer meegaan, maar een AA batterij is ook wel handig.
Ik denk dat uiteindelijk bij mijn keuze de batterij niet mee zal spelen.

Dat mp3pro daarentegen... :) Nog nooit van gehoord, btw. Zijn mp3 bestanden makkelijk over te zetten naar mp3pro? Zonder hoorbaar kwaliteitsverlies? Is dat dan niet weer veel beter dan dat nieuwe OGG Vorbis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:56:
Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een mp3speler. Na vele reviews en topics uit de search ben ik nog niet helemaal zeker.

Het gaat dus tussen deze 3 mp3-spelers:

MPIO FL100 128MB Prijs: € 168,-
i-Bead 150 128MB Prijs: € 169,-
iFP 380-T 128MB Prijs: € 164,-

www.mp3spelers.nl
Prijzen zullen vast wel goedkoper te vinden zijn in de pricewarch maar dat later.

De belangrijkste overeenkomsten van al deze mp3spelers zijn:

* Mp3 + Wma
* USB 2.0
* Firmware upgradeable
* FM tuner
* Voice en FM recorder

MPIO FL100 128MB

[afbeelding]

+ Extra geheugen uitbreiding mogelijk met MMC of SD
+ Mooi design
+ Signal to Noise > 85DB

- 1 AAA Batterij speelduur tot 11 uur

i-Bead 150 128MB

[afbeelding]

+ Mooi Design
+ 400mAh Li-polymeer oplaadbaar via USB
+ Signal to Noise > 90DB
+ 11 equalizer modes + 1 handmatig

iFP 380-T 128MB

[afbeelding]

+ Direct MP3 encoder
+ Sennheiser MX300 :9
+ Voeding 1 AA Batterij speelduur tot 24 uur

- Design :(

Om de prijs hoef ik het niet doen, want ze zijn allemaal bijna even duur.
Mijn voorkeuren zijn: geluidskwaliteit, design, hoog piel-gehalte (veel opties :9),

Ik heb ook speciaal PCM #11 gekocht want daar stond een test in waar deze 3 spelers allemaal in stonden. Bij conclusie stond er: "Let u op geluid, uiterlijk en functies dan moet u kiezen uit de Mpio, Ibead en de IRiver 8)7

Dan zul je zeggen: kies dan je eerste intuïtie (MPIO FL100)
Ik vraag jullie dus om je mening welke ik zou moeten aanschaffen, en als je een van deze spelers hebt of je een groot voordeel ten opzicht van de andere zou willen noemen.

Hopelijk heb ik voldoende info gegeven
Zou je dat artikel in pcm kunnen scannen en hier op got kunnen zetten. Zou zwaar rielekst zijn. Ik ben namelijk ook naar een mp3 speler aan het zoeken, maar weet nog steeds niet welke ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

m@fkeez schreef op 02 december 2003 @ 16:23:
[...]

Zou je dat artikel in pcm kunnen scannen en hier op got kunnen zetten. Zou zwaar rielekst zijn. Ik ben namelijk ook naar een mp3 speler aan het zoeken, maar weet nog steeds niet welke ik ga kopen.
Welcome to the club. :7

Goed idee van dat scannen. Ik ben ook wel benieuwd. Staat zoiets ook niet op de site van PCM?

Edit: Oja, M@fkeez... je hoeft niet alle text van de TS te quoten, is een beetje overdreven. :)

[ Voor 12% gewijzigd door SindaPaus op 02-12-2003 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
IK ben effe aan zoeken geweest op de site van pcm, maar daar staat volgens mij alleen dit:

Ze zijn platter, lichter en handzamer dan ooit: de nieuwste mp3-spelers met flashgeheugen. Doordat ze geen bewegende onderdelen bevatten, zijn ze bovendien schokbestendig. Wij vergelijken de dertien kleinste spelers op de markt aan de hand van geheugen (en uitbreidingsmogelijkheden), duurzaamheid, menu’s en bediening, kwaliteit van de hoofdtelefoon, geluidskwaliteit en extra’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

kortom, je moet het blad zelf kopen voordat je het artikel kan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Ik zag dat mp3spelers.nl al weer een nieuwe MPIO verkoopt, namelijk de MPIO FY200,
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=431
hier staat in de info ook dat ie een goede bass heeft, misschien heeft deze betere bas als het vorige type

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

nnk schreef op 02 december 2003 @ 17:09:
kortom, je moet het blad zelf kopen voordat je het artikel kan lezen :)
Ja wijsneus, dat gaat niet; ze verkopen geen PCM's in Hongarije. ;)

Scan nou even, joh. Alleen maar goede reclame voor het blad. :)
FRoSTy schreef op 02 december 2003 @ 22:54:
Ik zag dat mp3spelers.nl al weer een nieuwe MPIO verkoopt, namelijk de MPIO FY200,
http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=431
hier staat in de info ook dat ie een goede bass heeft, misschien heeft deze betere bas als het vorige type
Haal ik zo ff van de site: "Signal to Noise > 45DB"
Das de helft minder dan de playertjes beschreven in de first post! :? Die zitten ongeveer op 90dB. Typfout?

[ Voor 49% gewijzigd door SindaPaus op 03-12-2003 06:40 . Reden: Extra quote erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

waarschijnlijk typefoutja op officiele site
http://www.mpio.com/goods/fy200.php
staat weer wel Signal-to-noise ratio 90 dB
heeft geen memory slotje das wel weer jammer

[ Voor 16% gewijzigd door FRoSTy op 03-12-2003 13:30 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk

nnk

Bij mp3spelers.nl willen ze die fout wel vaker maken, dan kijken ze naar de s/n van de radio. Heeft ook een tijd fout aangegeven gestaan bij de iRiver producten daar, misschien nogsteeds wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik heb geen scanner

ik kreeg net een mailtje van mp3cdspeler met de volgende inhoud:

"
Net binnen de MobiBLU DAH 1000 in 128 en 256MB. Deze DAH-1000 en dan vooral de
256MB serie hoort prijstechnische en kwalitatief helemaal thuis tussen de Mpio
FL 100 256MB , Ibead 150 256MB en iRiver 390T 256MB maar is door direct import
(relatief) erg goedkoop. Was de Mambox P505 enkele weken in de low end categorie
al een prijs doorbraak, deze DAH 1000 is dat zeker tussen de High-End spelers.
"

deze dus: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=434

erg aantrekkelijk wegens 256mb geheugen
iemand ervaring met deze mp3speler?

toen ik het stukje tekst las, en de plaatjes zag was ik meteen verkocht
Lekker 256mb :9 voor dezelfde prijs als de andere 3 spelers, ding ziet er mooi uit, firmware upgradeable etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

SindaPaus schreef op 02 december 2003 @ 06:52:
Dat mp3pro daarentegen... :) Nog nooit van gehoord, btw. Zijn mp3 bestanden makkelijk over te zetten naar mp3pro? Zonder hoorbaar kwaliteitsverlies? Is dat dan niet weer veel beter dan dat nieuwe OGG Vorbis?
ik heb ze omgezet met de wave editor van nero6. ook al heb je die gekocht, er is een aparte licensie voor de codecs, je krijgt er alleen trails bij :( (er is vast een beter alternatief maar dit stond al op me hd).
de kwaliteit is iets minder, maar dat is altijd zo omdat je het omzet. maar het is niet echt hoorbaar (zeker niet voor oordopjes) en de bestandsgrootte wordt met een factor 3 verkleind!
mp3pro wordt alleen slecht ondersteund door bijvoorbeeld winamp. als je het verschil wilt beluisteren moet je dat echt op de speler zelf doen of een foobar2k installeren.
Ik heb als kwaliteit 80kbit/44.1kHz/Stereo gebruikt.
Ogg kan ik nog niet veel over zeggen, ik heb er redelijk wat van maar de firmware update is er nog niet voor de iRiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Zo zeg, gaaf!

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_3.jpg

:9~

Ben ook wel benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met dit ding of één van zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

zie er geen mogelijkheid tot een koordje er aanvast te zetten of zo, dus je moet um altijd in je zak houwe
en op een of andere manier doet het me wat elcheapo aan

[ Voor 22% gewijzigd door FRoSTy op 04-12-2003 12:33 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

FRoSTy schreef op 04 december 2003 @ 11:01:
zie er geen mogelijkheid tot een koordje er aanvast te zetten of zo, dus je moet um altijd in je zak houwe
en op een of andere manier doet het me wat elcheapo aan
Voor koordje:
Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/434_8.jpg

Dit is het topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Ik heb de iriver ifp-195tc net vanmiddag binnen gekregen en ik moet zeggen het valt me niet tegen tot nu toe.

Goed geluid, veel ruimte (512 mb), veel instel mogelijkheden, goede firmware updates, en een goede koptelefoon er standaard bij (sennheiser mx 300), moet alleen de logica van de navigatieknop nog beter doorkrijgen.

Nu eens kijken hoelang je met een penlite kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 13:06:

En over dat autoreis/vakantie argument.........
Hij doet misschien wel langer dan 14 uur op een opgeladen accu!

Bovendien stikt het van openbare bibliotheken of internet cafés
waar je effe dat ding in kan pluggen.

Behalve als je in de rimboe zit natuurlijk.....
400mAh Li-Polymeer batterij <----------------- raak deze batterij nooit op dan? zoals bij andere oplaad batterijen die na een paar 100 keer opladen opraakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens alle boekjes niet :Y)
en al zou die na 500 keer opladen kapot zijn koop je d'r gewoon een nieuwe in. zowisow, als je heb goed behandeld (opladen zodra die leeg is, niet natmaken en andere fratsen) blijft zo'n batterijtje het eeuwig doen lijkt mij. en die GP baterijen kunnen toch ook 1000x opgeladen worden zonder dat ze cappaciteut werlies krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 20:50:
volgens alle boekjes niet :Y)
en al zou die na 500 keer opladen kapot zijn koop je d'r gewoon een nieuwe in. zowisow, als je heb goed behandeld (opladen zodra die leeg is, niet natmaken en andere fratsen) blijft zo'n batterijtje het eeuwig doen lijkt mij. en die GP baterijen kunnen toch ook 1000x opgeladen worden zonder dat ze cappaciteut werlies krijgen?
ik laad ze soms op als ze hun laatste hokje bereiken.....is dat goed of slecht...kan zijn dat ze dan daardoor minder keren kunnen worden opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Oxigun schreef op 03 december 2003 @ 15:43:
Ogg kan ik nog niet veel over zeggen, ik heb er redelijk wat van maar de firmware update is er nog niet voor de iRiver.
nu dus wel, hoewel het voorlopig nog een beta is... hij doet het hier goed :)
alleen de IRM versie dus niet de mass storage, die komt later (ws pas bij de final)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k zat 'ns te kijken, maar past de MPIO FY200 128MB niet ook in 't rijtje thuis eigenlijk? 10 euro duurder dan de Fl 100, maar wel weer een stukkie kleiner en lichter. Voor de rest zit d'r volgens mij niet zoveel verschil tussen bevalve 't design? Pfff..d'r is ook zoveel keus :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nu al een paar maanden de MPIO FL100 en hij bevalt goed.
Ik las hier dat sommige mensen de bas te zwak vonden, maar dat viel reuze mee en met andere oordoppen (seinheiser mx 400) a 12 euro en wat equalizer aanpassingen was 't perfect.

Ik heb de 256 mb variant en die ook nog eens uit te breiden is met 256 mb dus capaciteit genoeg.

Wat wel tegen viel is de batterij duur. 11 uur heeft ie nog nooit gehaalt bij mij. Hooguit 8 a 9 uur.

Tja, het is persoonlijk. Ik vind het een mooie en goede mp3 speler.

Ik heb h'm trouwens gekocht bij mmport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Up.....?
Pagina: 1