[Abit NF7-S] Mosfets opgeblazen

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Vorige week woendag had ik mijn Abit plankje nog. Er zat toen een 2500+ met 512 ddr geheugen op. Omdat ik nogal wat werk met mijn pc wou ik er nog maar 512 mb bijprikken (de andere helft van het 2x512mb twinmos setje), die eerst in een andere PC zat. Beide reepjes werken dus.

Ik mijn kast openschroeven, de rand en de verwarming aanraken tegen de statische ladingen. Whollá, ik zie mijn moederboard, pak de 512mb erbij en prik die erbij. Nadat ik de aanknop had ingedrukt hoor ik een enorme knal en begint het enorm te stinken. Ik had al vrij snel door dat de zooi kapot was.

Alternate gebeld en nadat de man mij aanbevool om mijn moederboard + cpu op te sturen had ik dat maar gedaan. De CPU kon volgens hem ook kapot zijn dus waarom niet... Ik diezelfde dag mijn moederboard en processor RMA gestuurd.

Zaterdag ochtend kreeg ik een maitje van alternate. De CPU werkt nog perfect en die zouden ze opsturen. Bij het moederboard stond dat de moffets bij de geheugenbanken doorgebrand waren. Daarom kreeg ik geen garantie meer :( .

Dit kon ik nog wel begrijpen. Ik vanmiddag Alternate weer gebeld en gevraagd waarom er geen garantie meer opzat. Nadat deze man de technische dienst had gebeld kreeg ik te horen dat ik mijn geheugen er verkeerd in had gestopt 8)7 . Nu ben ik al redelijk bekend bij het bouwen van computers en ik was er dus zeker van dat dat het niet kon zijn. De geheugenlatjes kunnen er maar op 1 manier in en als je hem er anderson in zou zetten zou er dus een inhammetje uit het latje missen of het bruggetje in de modulebank moet kapotgedrukt zijn. Er is geen zichtbaar schade bij de geheugenbanken zelf en ook het geheugen werkt nog perfect dus de reden waarom ik geen garantie krijg vind ik nogal stom.

Hoe zit dat nu? Ik krijg geen garantie meer omdat ik volgens Alternate mijn geheugen er verkeerd in heb gezet maar ze kunnen op geen enkele manier aantonen dat dat zo is. Alleen de moffets zijn opgeblazen.

Ik had er 2x 512 mb inzitten (twinmos 2x 512 mb oc 3200). Na het plaatsen van het tweede latje begaf mijn moederboard het. Het twee latje stopte ik in bank 2, het andere zat in bank 3 (dual channel was immers mogelijk).

Specs:
Abit NF7-S
Amd 2500+
2x 512 pc 3200 twinmos
Radeon 9600 pro

Alleen mijn moederboard is overleden en ik deed ook niet aan overklokken dus ik snap niet helemaal waarom mijn garantie vervalt. Na een half uur bellen kon die man van Alternate mij ook niet helpen, vandaar mijn vraag hier ;) . Iemand ideetje?

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Direct claimen bij Abit...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
Je stuurt het mobo op naar Abit.. Klaar... Of zorg er voor dat ie daar komt..

Als 't Asus was geweest, np :)

Maar ja, als ze er van bij Abit van overtuigt zijn dat het je eigen schuld is, heb je pech, tis maar net hoe Abit daar mee omgaat.
Eigenlijk is het ook altijd zo, dat als je je geheugen er verkeerd om hebt ingestopt, er wel brandschade is te zien op de module zelf en op de dimmbank.
Dat moet haast wel.

Zo niet, dan lijkt het me sterk.

[ Voor 72% gewijzigd door Hoyden op 17-11-2003 19:29 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Geheugenreepjes zijn voor de domste mensen gemaakt....die passen er maar 1 manier in en anders zou je echt wel wat beschadigen. Aangezien er niks beschadigd is kan dat niet het geval zijn. Ik zou Alternate er is op aanspreken en kijken wat ze dan weer te zeggen hebben. Je moet ze met argumenten zo onder de tafel kunnen praten

[ Voor 6% gewijzigd door MixingMastersM op 17-11-2003 19:59 ]

• Bobje
MixingMastersM schreef op 17 november 2003 @ 19:59:
Geheugenreepjes zijn voor de domste mensen gemaakt....die passen er maar 1 manier in en anders zou je echt wel wat beschadigen. Aangezien er niks beschadigd is kan dat niet het geval zijn. Ik zou Alternate er is op aanspreken en kijken wat ze dan weer te zeggen hebben. Je moet ze met argumenten zo onder de tafel kunnen praten
Dit heb ik gedaan, ik heb gezegt dat er dan schade zou moeten zijn wat er dus niet was. Hij zei van ja maar ze kunnen ook er een beetje scheef in en je hoeft hem er niet helemaal in te duwen om de latjes vast te klemmen (moet overigens wel, anders zit hij er niet eens in (de klemmetjes gaan dicht als ie er ver genoeg in zit, anders kan het simpelweg niet)).

Ik weet geen argumenten meer. Ik was volgens hem dom bezig geweest enzo. De feiten van Alternate zijn ongegrond en ze hebben geen argumenten. Maarja, als ze zeggen dat de garantie vervallen is door kapotte moffets dan weet ik het ook niet meer :( :'( .

Wat kan je als consument doen :? ?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Alternate is een grote oplichtersbende...
Bellen naar Abit, als hij in Nederland zit...
Abit doet er cker weten wat aan!

• Bobje
Nokko schreef op 17 november 2003 @ 20:31:
Alternate is een grote oplichtersbende...
Bellen naar Abit, als hij in Nederland zit...
Abit doet er cker weten wat aan!
Mag ik vragen waarom? Ben je zelf ook zo "opgelicht"? Het versterkt wel mijn positie als je jouw ervaringen met ons deelt.
offtopic:
Kan de titel dan niet beter aangepast worden zodat je hierover meer een algemeen topic krijgt? (kleine ingeving)

Wow ik dwaalde even af :z . Op de site van Abit staat er geen Nederlands adres. Wel uit Duitsland en UK. Kan het kloppen dat bij jullie ook de site onder de php-fouten zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Bobje op 17-11-2003 21:17 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 13:45

Shunt

Boe

heel simpel
vraag naar de manager
(die zijn meestal makkelijker om te praten ;) )
zeg hoe bot de medewerkers wel niet zijn geweest
laat blijken hoe profecioneel je bent
leg hem haar fijn uit dat jij echt wel weet hoe een mem module in zijn bankje moet
en dat dit zo goed als onmogelijk is om verkeerd te doen
en als het wel mogelijk zou zijn zou er schade moeten zijn aan zowel de mem modules als aan het mobo
en als dit niet bewezen kan worden is er ook geen bewijs dat jij het verkeerd hebt gemonteerd

als zij bijvoorbeeld niet de manager geven doe het dan sneaky
vraag eerst anoniem om de naam van de manager
en bel dan later trug desnoots een ander laten vragen naar de manager
bel dan trug en vraag gewoon om (naam persoon) meestal verbinden ze je zo door :P

als alles hier niet werkt
drijg dan met de consumenten bond
geloof me dat wil ook wel werken (breng dit btw heel beleeft ;) )

en als dit niet werkt probeer eens te atenderen dat jij wetelijk recht hebt op vervanging aangezien zij geen onderrbouwde argumenten hebben
en dat jij desnoots berijd bent om tot een rechtzaak door wilt gaan O-)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
MixingMastersM schreef op 17 november 2003 @ 19:59:
je zou verbaast zijn als je hier eens op GoT zou zoeken, en dan de draadjes tegen zou komen waarin blijkt dat mensen dus wel degelijk DIMM's op de meest rare manieren in een slot gefrot krijgen :X :+

• Bobje
Shunt schreef op 17 november 2003 @ 21:20:
...

als alles hier niet werkt
drijg dan met de consumenten bond
geloof me dat wil ook wel werken (breng dit btw heel beleeft ;) )

en als dit niet werkt probeer eens te atenderen dat jij wetelijk recht hebt op vervanging aangezien zij geen onderrbouwde argumenten hebben
en dat jij desnoots berijd bent om tot een rechtzaak door wilt gaan O-)
Ik ben alleen niet lid van die bond Aaah, de consumentenbond, ik zal eens informeren O-) . Een rechtszaak helpt niet veel, zeker weten ze dat ik dit niet zal doen (heb ik zelf ook ovet zitten denken). De kosten zijn namelijk enorm veel te hoog. Het moederboardje kost maar rond de 115 euro (voor hen rond de 79)... Wat zullen de kosten van een rechtszaak zijn |:( .

[ Voor 4% gewijzigd door Bobje op 17-11-2003 23:34 ]

• Shunt

Shunt

Boe

bobje86nl schreef op 17 november 2003 @ 21:45:
[...]
Ik ben alleen niet lid van die bond. Een rechtszaak helpt niet veel, zeker weten ze dat ik dit niet zal doen (heb ik zelf ook ovet zitten denken). De kosten zijn namelijk enorm veel te hoog. Het moederboardje kost maar rond de 115 euro (voor hen rond de 79)... Wat zullen de kosten van een rechtszaak zijn |:( .
that is the wonderful world of bluff :D
gwoon bluffen
ik heb zelf een inorm voordeel dat ik dit kan zonder een krimp te geven O-)
zo heb ik nog vaak korting gekregen op vervangende / betere hardware })
gewoon kaai hard bluffen
weten zij of je lid bent van de consumenten bond
of dat je tot een recht zaak wilt komen ;)

neen
en een fatsoenlijk bedrijf wil liever geen gezeur met de consumenten bond nog problemen met rechtzaakjes :>

Game PC

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
bobje86nl schreef op 17 november 2003 @ 21:08:
Op de site van Abit staat er geen Nederlands adres. Wel uit Duitsland en UK. Kan het kloppen dat bij jullie ook de site onder de php-fouten zit?
Abit, AMOR Computer BV
van Coehoornstraat 7
5916 PH Venlo, The Netherlands

Hotline Tel.: +31 (77) 32 04 409
Hotline Fax: +31 (77) 32 04 420

Eerst even bellen enzo....

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

abit en RMA.. werkt perfect.. goed team daaro.. Ik had een oud KT7-raid bord met condensator problemen..Geen probleem. Ik ben er zelf voor langs gegaan. Werd gemaakt terwijl ik wacht. Komen de gasten van Taiwan over om jou mobo'tje te maken..grappig.

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01 20:00
Of mailen naar Support2@abit.nl (1,5 jaar geleden gebruikt, weet niet of het nog doet)

De chipset fan van mijn KT7 was na een jaar straaljager aan het spelen. Vreselijke takkeherrie. Ik kreeg via bovenstaande mailadres netjes antwoord. Ze stuurden een nieuwe fan op, en wilden graag de oude retour voor kwaliteitsverhoging in de toekomst.

Pluim voor ABIT Nederland.

• Mojo
  • Laatst online: 26-01 23:26

Mojo

The Power Within

Het is technical@abit.nl werkt perfect én ze spreken er nederlands ook. (Bioschip gaar, moet hem gerepareerd hebben).

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Bobje
Ik heb met Alternate en Abit gebeld. Alternate moet volgens Abit gewoon garantie geven maar wie is Abit om daar over te beslissen. Ik laat mn moederboard defect hierheen sturen, bekijk alles nog een keer enorm goed en dan gaat ie richting Abit. Als er dan nog meer schade is die ik niet in het mailtje heb zien staan of op de fotos stonden dan wordt het bij Alternate claimen naar een nieuw moederboard. In ieder geval zijn mijn aankoopacties bij Alternate voorbij... Zoveel rompeslomp vind ik overdreven, ik ben bijna 30 euro aan verzendkosten kwijt (tataal dan) :( bah...

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
[rml]ABIT in "Abit IC7(-G) [ Ervaringen]"[/rml]

Die posting is gedaan door iemand van ABIT , en schrijft daar alle e-mail adressen van abit.nl in.

Even pasten:
Ik zal gelijk ff de mail adressen er bij doen :
technical@abit.nl voor alle technische vragen
rma@abit.nl voor alle rma aanvragen
salesbenelux@abit.nl voor verkoop gerelateerde vragen
marketingbenelux@abit.nl voor marketing gerelateerde vragen,sponsoring ,banners,posters,vlaggen
orderparts@abit.nl voor het bestellen van Fan's ,bios chips etc
http://fae.abit.com.tw/eng/faq/generic/ voor onze faq
077-3204428 voor helpdesk
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/ voor manuals biossen etc.

• Bobje
Ik heb de foto's van Alternate binnen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/P1010004.jpg
Hier zit u de ontplofte mosfet...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bob.rijnaard/P1010009.jpg
En aanschouw het weggebrande deel van het beschermlaag bij de CPU.

Alternate heeft dus geen kapotte geheugenbank aangetroffen of een defect daar gevonden. Volgens Abit zou die toch kapot moeten zijn na het verkeerd plaatsen van geheugen. Ze kunnen dus zelf niet eens bewijzen dat het door mij komt. De bewering is zelfs fout. Mijn klomp is zonet gebroken :( :( :( .

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-01 12:07

Shuriken

Life is all about priorities

Tja het kan twee dingen betekenen: Onkunde of onwil. Daar ben jij nu de dupe van. Stuur em lekker op naar Abit dan word ie in elk geval gerepareerd.

En in het vervolg lekker wegblijven bij Alternate ( i know i will >:) )
offtopic:
vergeet niet je ervaring in de shop survey te plakken

[ Voor 16% gewijzigd door Shuriken op 18-11-2003 17:47 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
bobje86nl schreef op 18 november 2003 @ 17:27:
Ik heb de foto's van Alternate binnen:

[afbeelding]
Hier zit u de ontplofte mosfet...

[afbeelding]
En aanschouw het weggebrande deel van het beschermlaag bij de CPU.

Alternate heeft dus geen kapotte geheugenbank aangetroffen of een defect daar gevonden. Volgens Abit zou die toch kapot moeten zijn na het verkeerd plaatsen van geheugen. Ze kunnen dus zelf niet eens bewijzen dat het door mij komt. De bewering is zelfs fout. Mijn klomp is zonet gebroken :( :( :( .
Als ze je aan de telefoon niet verder willen helpen en je hebt geen rechtsbijstandsverzekering, zou ik je aanraden om een brief naar ze te schrijven waarin je ze haarfijn uitlegt dat je gewoon recht hebt op garantie, en dat de bewijslast bij hen ligt indien ze van mening zijn dat jij zelf je mobo om zeep hebt geholpen. Afhankelijk van de leeftijd van het bord kan je een nieuw product of (indien ouder dan laten we zeggen een paar maanden) een passende oplossing eisen.

• Bobje
Shuriken schreef op 18 november 2003 @ 17:45:
Tja het kan twee dingen betekenen: Onkunde of onwil. Daar ben jij nu de dupe van. Stuur em lekker op naar Abit dan word ie in elk geval gerepareerd.

En in het vervolg lekker wegblijven bij Alternate ( i know i will >:) )
offtopic:
vergeet niet je ervaring in de shop survey te plakken
offtopic:
Die staat nu al in de shop servey ;)
aatos schreef op 18 november 2003 @ 17:46:
[...]

Als ze je aan de telefoon niet verder willen helpen en je hebt geen rechtsbijstandsverzekering, zou ik je aanraden om een brief naar ze te schrijven waarin je ze haarfijn uitlegt dat je gewoon recht hebt op garantie, en dat de bewijslast bij hen ligt indien ze van mening zijn dat jij zelf je mobo om zeep hebt geholpen. Afhankelijk van de leeftijd van het bord kan je een nieuw product of (indien ouder dan laten we zeggen een paar maanden) een passende oplossing eisen.
Wat bedoel je precies met die rechtsbijstandsverzekering? Ik ben "maar" 16 en aan verzekeringen doe ik nog niet zo veel. Ik ga zowiezo al een brief schrijven naar Alternate met die klacht en om een nieuw moederboard te eisen. Toen ik over de consumentenbond begon wou de man die mij help wel heel graag weten of die bond ook daadwerkelijk het moederboard had gezien. Anders probeer ik het op die manier nog even. Het moederboard is trouwens net twee maanden oud en die zal nog wel te verkrijgen zijn...

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
bobje86nl schreef op 18 november 2003 @ 18:02:
[...]
offtopic:
Die staat nu al in de shop servey ;)

[...]
Wat bedoel je precies met die rechtsbijstandsverzekering? Ik ben "maar" 16 en aan verzekeringen doe ik nog niet zo veel. Ik ga zowiezo al een brief schrijven naar Alternate met die klacht en om een nieuw moederboard te eisen. Toen ik over de consumentenbond begon wou de man die mij help wel heel graag weten of die bond ook daadwerkelijk het moederboard had gezien. Anders probeer ik het op die manier nog even. Het moederboard is trouwens net twee maanden oud en die zal nog wel te verkrijgen zijn...
Je kan een rechtsbijstandverzekering afsluiten zodat in een conflict je de hulp in kan roepen van een leger juristen, die de verzekering dan betaalt. Misschien dat je ouders zo'n verzekering hebben?

Zelf een mooie brief opstellen kan ook heel goed. Zoek de wetteksten erbij, verwijs naar de relevante artikelen en overtuig ze ervan dat je in je recht staat. Een product van 2 maanden oud mag niet ineens kapot gaan, als dat wel gebeurd heb je recht op teruggave van het aankoopbedrag, reparatie of vervanging van het product. Het is aan hen om te bewijzen dat jij zelf schuldig zou zijn aan de schade.

Tip: stuur de brief aangetekend naar een hoge piet binnen alternate. Kost je een paar euro, maar hij wordt gelezen :)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
ik zou alternate even wijzen op de vrij hoge uitval van deze moboos

en als gewezen reseller van abit kan ik voor abit.nl enkel mijn petje afnemen hoor.

in alle gevallen van een rma ben ik altijd netjes en eerlijk behandeld

ik weet ook nog niet zo zeker of een alternate kan bepalen waardoor je mobo kapot is gegaan. en ik ben bekend met de td daar ;)

ff op je punten blijven staan

offtopic:
uit een shop survey:

Op 28-aug-2003 een IC7-MAX3 besteld, maar helaas op 10-sept-2003 deed ie het niet meer.
Dit is dus niet eens 2 weken oud.
Na mailen met tweakstore blijkt dat ik gewoon zelf contact moet opnemen met Abit Nederland.

Dit is een service van Abit voor alle MAX serie moederborden.
Zowel tweakstore, als ik wisten dit niet, maar dit blijkt normaal te zijn bij alle MAX serie moederborden. Een klant stuurt een RMA aanvraag op naar AbitNL en zij verzorgen de gehele afhandeling. Naar blijkt is dit een 3-dagen service!

In eerste instantie dacht ik dat tweakstore zich er makkelijk vanaf probeerde te maken, maar na een paar telefoontjes (zojuist om 18:30 uur nog aan de telefoon gehad) probeert Jeroen er echt alles aan te doen om het goed op te lossen.

Echt keurig, en ik moet zeggen dat ik dit echt niet had verwacht. Erg netjes.

UPS zal met een nieuw moederbord komen, en neemt dan gelijk de oude mee terug.

misschien ook van toepassing op jouw mobo

als je met grof geweld een reepje mem in een bankje prop wil die best passen hoor }) geen probleem 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door petervandamned op 19-11-2003 09:11 ]

• Bobje
petervandamned schreef op 19 november 2003 @ 07:40:
...

misschien ook van toepassing op jouw mobo

als je met grof geweld een reepje mem in een bankje prop wil die best passen hoor }) geen probleem 8)7
Ja dat is het hem nou juist. Ik heb volgens Alternate mijn geheugen er verkeerd in gedaan, dan wel of niet met grof geweld. Maar daar is helemaal GEEN schade van. Lijkt me minstens dat het tussenstukje in de geheugenbank kapot moet zijn gedrukt of het geheugen moet kapot zijn. Maar geen van beide is het geval.

Ik heb nunet een mailtje gekregen van Alternate dat mijn moederboard en processor retour komen. Het is dus maar even afwachten. Laat ik hem dus maar even nakijken door een man verderop in de straat en de lokaale PC-boer. Daarna een ondertekende brief naar Alternate sturen (ik krijg geen namen los van de hoge pieten daar), en het moederboard dan maar opsturen naar Abit.

Verwijderd

Juist in deze gevallen is het normaal dat je bij Abit RMA aanvraagt. Die gasten bij Alternate zijn gewoon dom.. Lekker laten en het verder met Abit regelen. Geen gezeik meer met Alternate, jij een nieuwe plank straks..en weer tweaken :) Probleem opgelost ;)

De normale RMA procedure is eerst de winkel, dan de fabrikant. Nou..dat doe je dus gewoon :)

Edit:

Ow en een module er verkeerd indoen levert een uitgfikte bank op + een dode module..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 12:30 ]

• Bobje
Moederboard teruggekregen, ik vanmiddag naar De Computer gerend. Ook zij zeiden dat minstens het geheugen kapot zou moeten zijn, en anders wel gesmolten stukken bij het geheugenslot. Ik laat een schriftelijk rapport opstellen door De Computer ( :*) ) en nog een paar computerzaakjes.

Ik Alternate weer gebeld, maar volgens hen maakt het niets uit wat een ander bedrijfje zegt, zelfs de consumentenbond laat ze koud. Wat Alternate zegt is wet :'( .

Maar die brandplek bij de CPU vind ik ook heel raar. Hoe kan die daar zo komen? Het is mij echt een raadsel wat dat zou kunnen zijn. Kan het zo zijn dat daardoor de garantie vervalt (brandplek)? Het is echt alleen dat beschermfolie, het moederboard zelf is nog intact op die plek (dat heeft dus niet als oorzaak geleidt).

[ Voor 5% gewijzigd door Bobje op 19-11-2003 23:48 . Reden: Zinnetje afgemaakt ]

• Bobje
*schopje*
Maar die brandplek bij de CPU vind ik ook heel raar. Hoe kan die daar zo komen? Het is mij echt een raadsel wat dat zou kunnen zijn. Kan het zo zijn dat daardoor de garantie vervalt (brandplek)? Het is echt alleen dat beschermfolie, het moederboard zelf is nog intact op die plek (dat heeft dus niet als oorzaak geleidt).
Iemand al een klein ideetje over dit probleem?

Ook heb ik ondertussen een afspraak gemaakt met een rechtswinkel en daar heb ik een afspraak mee of Alternate wel goed handeld en ook de consumentenbond zegt dat Alternate met goede argumenten moet aankomen om de garantie te laten vervallen, of Alternate moet het kunnen bewijzen.

Ik heb nunet een mail verstuurd naar Alternate:
Geachte Heer *******,

Hierbij ontvangt u een e-mail over het voorval van de afgelopen weken.

7 Oktober 2003 heb ik in de webwinkel van Alternate onderdelen gekocht om van deze onderdelen een computer samen te stellen. Dit betrof een Athlon XP 2500+ processor, het Abit NF7-S rev2 moederbord en een grafische kaart (een club3d 9600pro). Na een aantal dagen heb ik de bestelling aan de deur geleverd gekregen.

De samengestelde computer draaide weken stabiel i.c.m. 512mb ram PC 3200 van het merk Twinmos. Dit geheugen is afkomstig van een Dual-channel setje bestaande uit 2 geheugenlatjes van elk 512 mb ram. Eén latje van dit setje ging in mijn PC, de andere was bedoelt voor de PC van mijn vader. Volgens de fabrikant van het moederbord (Abit) is het mogelijk om op het moederbord 2x 512 mb in dual-channel opstelling te laten draaien. Omdat in de computer van mijn vader genoeg geheugen over zou blijven heb ik dit geheugen eruit gehaald en in mijn eigen computer gemonteerd volgens de handleiding van het moederbord. Het geheugen stond in dual-channel opstelling. Nadat ik de stroomkabel van mijn computer weer in de voeding had geplugd en de power-knop indrukte hoorde ik een knal vanaf het moederbord komen en er bevond zich na een aantal seconden een sterke brandlucht in mijn kamer. De computer was inmiddels uitgegaan.

Omdat ik zeker wist dat het geheugen niet de oorzaak kon zijn, omdat ik deze los van elkaar al in het Abit moederbord had getest, was ik bang dat mijn CPU en/of moederbord het begeven hadden. Na het geheugen weer getest te hebben in mijn vaders computer (los van elkaar en samen), kon ik uitsluiten dat het probleem bij het geheugen zou liggen. Ik wist dus zeker dat het moederbord en/of de processor het probleem was.

Diezelfde dag (dinsdag 11 november jongsleden) heb ik met de klantenservice van Alternate gebeld en samen met deze werknemer heb ik besloten om mijn moederbord en processor retour te sturen naar Alternate volgens de instructies die ik heb gekregen.

Vol goede hoop zag ik de tijd tegemoet i.v.m. een oplossing en weer een werkende computer. Totdat ik de zaterdag na het defect raken van mijn moederbord ik mijn e-mail ging bekijken. Ik trof 2 mailtjes aan waarin ik kon afleiden dat mijn processor nog werkte en geretourneerd werd. Echt stond in het andere maitje dat de garantie van mijn moederbord vervallen was omdat er optische schade zou zijn. Het optische defect luidt: "Bij geheugenbanken: mosfets doorgebrandt + 1 kapotgesprongen. Beschermlaag bij cpu-socket deels verdwenen."

Omdat ik toch graag wou weten waarom de garantie verviel belde ik die maandag met de klantenservice. Na mijn verhaal uitgelegd te hebben, heb ik te horen gekregen dat de oorzaak van het probleem bij mij lag, ik had het geheugen volgens de mederwerk(st)er verkeerd om geplaatst. Omdat ik volgens de handleiding van het moederbord heb gehandeld, en ik vaker een computer had samengesteld kon ik mij dit niet voorstellen. Na overleg heb ik besloten om mijn moederbord terug te laten sturen zodat ik deze nog wat beter kon bekijken.

De volgende dag heb ik mijn moederbord en processor terug ontvangen. Hierbij waren de papieren meegeleverd van de Service-Opdracht. Omdat ik zelf geen schade kon vaststellen bij de geheugenbanken van het moederbord en ik niet enorm technisch ben, heb ik besloten om met dit moederbord langs verschillende computerzaakjes in Middelburg en Vlissingen te gaan. Ik heb het probleem voorgelegd aan medewerkers met technische kennis en ze het topic laten lezen dat ik heb geopend op Gathering of Tweakers ( [rml][ Abit NF7-S] Mosfets opgeblazen[/rml]/ ). Van hen heb ik te horen gekregen dat het onmogelijk was dat ik mijn geheugen er verkeerd in zou hebben gestopt, zij deelden de mening met leden van het GoT-forum. Omdat de geheugenlatjes de onderdelen waren die kortsluiting zouden veroorzaken, zou het meer dan zeker zijn dat ook de geheugenlatjes kapot waren. Dit was niet het geval. Ook waren er geen smelt- of brandplekken op het moederbord geconstateerd op de geheugenbanken waar het geheugen in heeft gezeten. Hierbij werd dus het argument van Alternate ontvreemd en wist ik nog steeds de oorzaak van het kapotgaan van mijn moederbord niet.

Hierna was ik sterk van overtuigd dat de fout zeker niet bij mij lag omdat het geheugen zeker niet verkeerd was geplaatst. Ik heb in de loop van de tijd vaker gebeld wat wel het probleem zou zijn geweest en hoe dit moederbord dan wel kapot zou zijn gegaan d.m.v. mijn toedoen. De medewerkster, die ik donderdag jongsleden heb gebeld, heeft mij toen de informatie verstrekt dat mijn moederbord nooit bij de technische dienst is aangekomen, maar dat een medewerker van de klantenservice mijn moederbord heeft afgekeurd om in aanmerking te komen voor garantie.

De mederwerkers die mijn moederbord in handen hebben gehad waren volgens deze mevrouw Dhr. van der Heijden en Dhr. Slabbers. Ik heb gevraagd of ik Dhr. van der Heijden mocht spreken, maar deze bleek afwezig te zijn i.v.m. ziekte. Ook kon ik niet met Dhr. Slabbers worden doorverbonden omdat deze niet direct met klanten zou spreken. Ook zou ik volgens deze mevrouw beter contact op kunnen nemen met de Technische dienst, omdat ze zelf niet technisch genoeg zou zijn. Ons gesprek liep ten einde en ze zou mijn probleem, of een deel daarvan, doorspelen aan Dhr. Schmitz. Die zouden overleggen en ik zou telefonisch die dag of de dag erna worden teruggebeld. Ik ben tot op heden niet teruggebeld.

Zaterdag 22 november heb ik de Technische dienst gebeld en opnieuw mijn probleem uitgelegd. Deze man, Dhr. Remco Jandzen, heeft de foto's bekeken die Alternate mij had gestuurd. Naar aanleiding van de basisgegevens die Dhr. Jandzen tot zijn beschikking had en de foto's die hij had bekeken leek het hem dus ook zeer onwaarschijnlijk had mijn geheugen verkeerd was geplaatst op mijn moederbord. Ook omdat het geheugen nog zou werken (de medewerker kon dit niet controleren omdat ik het geheugen thuis heb liggen), en er geen beschadigingen waren in de geheugenbanken zelf. Hij kon niets uitsluiten omdat hijzelf niet het moederbord in handen heeft gehad.

De Technische dienst heeft mij dus kunnen berichtten dat het vrijwel onwaarschijnlijk was dat mijn geheugen verkeerd was geplaatst. De computerzaakjes in Middelburg en Vlissingen die mijn moederbord hebben bekeken konden niet voorstellen dat ook dat de oorzaak zou zijn geweest en volgens hen was dit ook niet waar, net zoals de mede-bezoekers van het GoT-forum. Ik kan hieruit concluderen dat het zeker niet waar zou zijn dat ik mijn geheugen verkeerd zou hebben geplaatst. Het moederbord was immers afgeschreven door een medewerker van de klantenservice. De Technische dienst lijkt naar mijn mening hier beter geschikt voor te zijn, mijn moederbord is daar dus echter nooit aangekomen.

Na 2 lange weken weet ik de oorzaak van het kapotgaan van mijn moederbord nog steeds niet, net zoals alle medewerkers van Alternate die ik aan de lijn heb gehad. Er is ook niet geprobeerd om contact op te nemen met de fabrikant omdat een moederbord simpelweg niet zomaar kapot zou moeten gaan. Wellicht had het moederbord problemen met de dual-channel opstelling. Het geheugen werkte immers wel los van elkaar, samen op een ander moederbord, maar het moederbord heeft het begeven toen het geheugen in dual-channel opstelling werd geplaatst.

Ik heb contact opgenomen met de fabrikant Abit. Volgende deze medewerker waren er vaker problemen met dit type moederborden, ik moest echter garantie krijgen van de winkel waar ik het moederbord heb gekocht. Dit leek mij meer dan logisch omdat ik bij Alternate immers het product had gekocht.

Ook heb ik twee schriftelijke rapporten van de computerzaakjes in Middelburg en Vlissingen, ik heb deze echter niet mee kunnen sturen omdat ik geen beschikking heb over een scanner. Ik kan deze in de loop van de week opsturen omdat één van de winkels beschikt over een scanner.

Omdat een moederbord niet zomaar kapot kan gaan, Alternate niet heeft geprobeerd contact op te nemen met de fabrikant van het moederbord, ik geen medewerkers heb kunnen spreken die mijn moederbord in handen hebben gehad en niemand, zelfs de medewerkers van Alternate die ik heb gesproken, weet wat de oorzaak wel is geweest hoe de optische defecten wel zouden zijn opgetreden, heb ik en anderen kunnen concluderen dat de fout in het moederbord zat en het moederbord daardoor kapot zou zijn gegaan.

Het is dus door Alternate niet bewezen dat de schade aan het moederbord te wijten is geweest aan mij. Ik vind het daarom meer dan logisch dat ik wel in aanmerking kom voor garantie.

Ik hoop dat u begrip heeft voor de bovenstaande problemen en ik verheug mij erop dat u accoord gaat met hetgeen dat ik heb voorgesteld.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Met Vriendelijke Groeten,

Bob Rijnaard
Iemand nog andere suggesties? Alvast bedankt :> _/-\o_

edit:
Sorry dat ie zo lang is geworden, dank voor de mensen die hem hebben gelezen ;)

• Frietsaus
  • Niet online
Hallo,
Daar ben ik weer
Ja, Ik ben zelf ook "opgelicht"
Mijn moederbord was kapot en MSI zei "Bellen naar de leverancier, u hoort een nieuwe te krijgen" (alternate dus), Ik moederbord dus opsturen, hun helemaal geen problemen ermee ineens!
Weer thuis aangekomen, Bord helemaal kaduuk!
Heb nu een andere... :)
Maar Alternate NOOIT MEER :P

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Je moet gewoon nooit bij ALternate kopen, heb 2 mobo's daar gehaald, en ALTIJD moeilijk doen over teruggeven, en ALTIJD paar maanden kwijt. Wat een slechte service daar :r koop ik nooit meer.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Bobje
Je moet gewoon nooit bij ALternate kopen, heb 2 mobo's daar gehaald, en ALTIJD moeilijk doen over teruggeven, en ALTIJD paar maanden kwijt. Wat een slechte service daar koop ik nooit meer.
Ja maar daar ben je nu een beetje laat mee. Ik heb er namelijk al gekocht, al zal dit de laatste keer zijn geweest. Het ging meer om de vragen enzo van m'n vorige post ;) .

Dit deel dus:

bobje86nl schreef op 24 november 2003 @ 19:18:
*schopje*
Iemand al een klein ideetje over dit probleem?

[ Voor 45% gewijzigd door Bobje op 24-11-2003 20:05 ]

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb niet het gehele topic gelezen, maar ik heb dus al meer slechte dingen over alternate gehoord. Hoe oud is/was dat bord toen het kapot ging? Binnen een week kun je het bord DOA terugsturen naar alternate en moeten ze altijd een nieuw leveren (tenzij het defect is geraakt door ondeskundig gebruik, wat ze nu dus beweren).

Binnen een jaar moet alternate ervoor zorgen dat het bord gerepareerd wordt.
Ik zou proberen om 1) alternate zover te krijgen dat ze of dat bord opsturen naar abit, of 2) ze sturen het bord retour aan jouw zodat je zelf het bord naar abit kunt sturen.

Mocht het zo zijn dat abit bij keuze 1 geen garantie geeft dan kun je alsnog de verzendkosten betalen. En mocht bij keuze 2 abit wel garantie geven dan zou ik de verzendkosten verhalen bij alternate.

Over dat brandplekje kan ik niks zeggen.. Ik weet niet veel van electronica, maar kan het niet zo zijn dat er door het doorbranden van die mosfet er een te hoog stroompje is gaan lopen en daardoor iets is gaan smelten :?

In ieder geval over Abit geen slecht woord. Heb zelf m'n kr7a-raid defect gehad, en die werd binnen 1 of 2 weken gerepareerd terug afgeleverd. Enige probleem is dat je verzendkosten moet betalen.

• Bobje
marshal schreef op 24 november 2003 @ 20:03:
Ik heb niet het gehele topic gelezen, maar ik heb dus al meer slechte dingen over alternate gehoord. Hoe oud is/was dat bord toen het kapot ging? Binnen een week kun je het bord DOA terugsturen naar alternate en moeten ze altijd een nieuw leveren (tenzij het defect is geraakt door ondeskundig gebruik, wat ze nu dus beweren).
Het moederboard heb ik in het begin van oktober gekocht. Hij was dus anderhalve maand oud ongeveer.
Binnen een jaar moet alternate ervoor zorgen dat het bord gerepareerd wordt.
Ik zou proberen om 1) alternate zover te krijgen dat ze of dat bord opsturen naar abit, of 2) ze sturen het bord retour aan jouw zodat je zelf het bord naar abit kunt sturen.
Alternate wou het moederboard opsturen naar Abit maar dan zou ik de kosten moeten betalen, aangezien ik toen nog niet wist dat er geen schade op de geheugenbanken was aangetroffen naam ik zo het risico om onnodige verzendkosten te maken. Ondertussen heb ik het bordje terug en heb ik hier het bewijs dat ik mijn geheugen er helemaal niet verkeerd in heb gestopt.
Mocht het zo zijn dat abit bij keuze 1 geen garantie geeft dan kun je alsnog de verzendkosten betalen. En mocht bij keuze 2 abit wel garantie geven dan zou ik de verzendkosten verhalen bij alternate.
Vorige antwoord zegt het al ;) . Kosten op Alternate verhalen zal ook een klus worden, zo naar mijn en jullie ervaringen.
Over dat brandplekje kan ik niks zeggen.. Ik weet niet veel van electronica, maar kan het niet zo zijn dat er door het doorbranden van die mosfet er een te hoog stroompje is gaan lopen en daardoor iets is gaan smelten :?
Dit lijkt mij het meest logische. Alternate dacht aan het verkeerd monteren van het koelblok maar ik heb niet aan het koelblok gezeten toen ik het geheugen een het plaatsen was. En dat daar juist een hoog stroompje loopt vind ik ook wat raar. Zeker omdat alleen het folie weg is en het moederboard zelf (de banen enzo) onbeschadigd lijken te zijn.
In ieder geval over Abit geen slecht woord. Heb zelf m'n kr7a-raid defect gehad, en die werd binnen 1 of 2 weken gerepareerd terug afgeleverd. Enige probleem is dat je verzendkosten moet betalen.
Ik heb bij Alternate het bordje gekocht dus ik probeer daar maar de kosten te verhalen. Die moeten immers ook voor mijn garantie zorgen, en zeker inspanning vertonen (wat ze dus niet hebben gedaan).

• Bobje
Geachte heer Rijnaard,

Uw situatie is helaas een mooi voorbeeld van het voeren van een verkeerde discussie. Het gaat hier helemaal niet om of u het geheugen in dat moederbod wel of niet verkeerd heeft geplaatst. De vraag moet zijn of wij kunnen aantonen dat het defect in het moederbord waardoor dit nu niet meer werkt niet aanwezig was bij levering. En dat kunnen we niet. Zo simpel ligt dat. U heeft dus inderdaad recht op garantie en ik moet u uit naam van ons bedrijf en mijn medewerkers mijn excuses aanbieden.

Ik wil u verzoeken het moederbord nogmaals te retourneren, geadresseerd aan Alternate, maar ter attentie van mij persoonlijk. Ik overweeg het moederbord na binnenkomst te vervangen voor een nieuw exemplaar, maar ik wil voor de zekerheid nog een blik werpen op de beschadiging van de protectie laag naast de processor socket. In het ergste geval zal ik uw moederbord kosteloos laten repareren, dan wel vervangen door de fabrikant. Ik verwacht echter niet op basis van de informatie die ik nu heb dat dit noodzakelijk zal zijn.

Ik verzoek u het moederbord óf helemaal kaal, maar wel in de originele doos met omverpakking, óf volledig compleet aan mij ter retourneren. De kosten die u daarvoor moet maken, krijgt u van ons vergoed in het geval u een bewijsje daarvan kunt overleggen voor onze administratie.

Gelieve bij retournering een hardcopy van deze e-mail bij te voegen.

met vriendelijke groeten,

*. *******
Hoofd Klantenservice & RMA.
Ik denk dat mijn probleem over lijkt te zijn, nu nog maar hopen dat alle verzendkosten enzo daadwerkelijk worden vergoed. Bedankt voor jullie hulp _/-\o_ !

After all: happy end :*) :*)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-01 22:30

tweakerbee

dus..?

Alternate zit blijkbaar ook op GoT }>

You can't have everything. Where would you put it?

• Bobje
offtopic:
Lol, denk het wel ja. Ik had in het mailtje dat ik heb gestuurd een link naar dit topic gegeven btw ;)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
hopelijk snel weer spelen ;)

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wtf, die beschadiging aan de beschermlaag bij de socket heb ik ook op mijn Abit NF7-S bord, zat er al toen ik em uit de doos haalde! (niet bij Alternate gekocht btw)

• Bobje
Erik1 schreef op 26 november 2003 @ 18:12:
wtf, die beschadiging aan de beschermlaag bij de socket heb ik ook op mijn Abit NF7-S bord, zat er al toen ik em uit de doos haalde! (niet bij Alternate gekocht btw)
Heb je daar een foto van? Heb je toen de fabrikant gebeld en bij welke winkel heb je hem gekocht?

Deze plek is bij mij gewoon "ontstaan", die zat er nog niet op iig toen ik hem uit de doos haalde...

Verwijderd

Ehm...niet lullig bedoeld naar de TS, maar het is wel degelijk mogelijk om DDR DIMMs verkeerd in je geheugenbanken te stoppen... Het is mij in elk geval ook al eens gelukt in mijn K7S5A, maar toen is hij in elk geval niet geploft.

Overigens denk ik dat je inderdaad het beste je plank naar ABIT Duistland kunt sturen. Ik heb al eens eerder een ZM6 en PD5N teruggestuurd en dat zijn nou niet bepaald de nieuwste borden. Desondanks hebben ze me op een hele nette manier geholpen. Na bijbetaling mocht ik de ZM6 omruilen voor een BX6 en de PD5N voor een gereviseerd model. Al moet ik wel erbij zeggen dat me dat wel een weekje of drie geduurd heeft.

Nou wil ik niet al mijn defecte borden wijten aan mijzelf of aan kwaliteit van de onderdelen, maar van de vier ABIT borden die ik heb (gehad), heb ik er wel drie moeten terugsturen, omdat deze NA de garantie periode zonder duidelijke redenen defect raakten...

Als je kunt aantonen dat het defect in geen geval door jouw handelen veroorzaakt kan zijn, doen ze bij ABIT ook niet moeilijk...dat is mijn ervaring in ieder geval.

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:36:
Ehm...niet lullig bedoeld naar de TS, maar het is wel degelijk mogelijk om DDR DIMMs verkeerd in je geheugenbanken te stoppen... Het is mij in elk geval ook al eens gelukt in mijn K7S5A, maar toen is hij in elk geval niet geploft.

Overigens denk ik dat je inderdaad het beste je plank naar ABIT Duistland kunt sturen. Ik heb al eens eerder een ZM6 en PD5N teruggestuurd en dat zijn nou niet bepaald de nieuwste borden. Desondanks hebben ze me op een hele nette manier geholpen. Na bijbetaling mocht ik de ZM6 omruilen voor een BX6 en de PD5N voor een gereviseerd model. Al moet ik wel erbij zeggen dat me dat wel een weekje of drie geduurd heeft.

Nou wil ik niet al mijn defecte borden wijten aan mijzelf of aan kwaliteit van de onderdelen, maar van de vier ABIT borden die ik heb (gehad), heb ik er wel drie moeten terugsturen, omdat deze NA de garantie periode zonder duidelijke redenen defect raakten...

Als je kunt aantonen dat het defect in geen geval door jouw handelen veroorzaakt kan zijn, doen ze bij ABIT ook niet moeilijk...dat is mijn ervaring in ieder geval.
een beetje laat denk je niet :D
het mobo is al trug naar alternate om vervangen te worden ;)

mare ik heb exact het zelfde gehad met een asusje
ik instaleren en in eens PANG (heb kast open staan) een hoop rook er uit gutsen
winkel in het begin ook allemaal moeilijk doen
alleen ik heb ze in de winkel zelf er uit gelult (com4 zit 2 straatjes van me huis af dus jah :D) was ffe heel duidelijk maken dat zij moesten kunnen aantonen dat het mobo niet defect was voor ik het kreeg
en dat konden ze niet O-)

Game PC

• Bobje
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:36:

Lezen is ook een vak. Heb je wel heel het topic doorgelezen :? ;) ?

Mijn moederbord gaat gewoon naar Alternate, die hebben mij beloofd het mobo te repareren of te vervangen. Natuurlijk is het mogelijk om geheugen er verkeerd in te doen maar dan moet er nou eenmaal schade ergens ontstaan. Ik heb daar nu schriftelijke raporten van. Mijn probleem is verholpen maar ik ben wel nieuwsgierig naar die brandplek van Erik1.

@Erik1:
Heb je misschien een foto van die brandplek?
edit:
Te laat :X

• bille
  • Laatst online: 12-12-2025

bille

Don't call me Buff

toch aardig dat je merkt dat we als "kudde tweakers" invloed kunnen uitoefenen. Ik ben benieuwd hoe Alternate verder omgaat met dit incident. Als ze verstandig zijn zorgen ze iig dat er binnen 1 week o.i.d. een nieuw mobo bij jou in de kast hangt.. anders wordt het een T.net ban voor Alternate })

Overgens heb ik al zooooo vaak klachten gehoord over Alternate.. verkopen van 2e hands HDD's (tja.. formatteren is ook moeilijk), TFT's met zeeeer veel dode pixels (en dan moeilijk doen over retour) etc. echt té schandalig eigelijk.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Erik1
  • Niet online
Sja, veel is er niet aan te zien, de reflecterende laag onder dat plastic is gewoon weg en je ziet het rood van het mobo erdoorheen.

ff met m'n cam in m'n PC zitten vrotten: :P
Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/beschermlaag.jpg

• Bobje
bille schreef op 26 november 2003 @ 19:29:
toch aardig dat je merkt dat we als "kudde tweakers" invloed kunnen uitoefenen. Ik ben benieuwd hoe Alternate verder omgaat met dit incident. Als ze verstandig zijn zorgen ze iig dat er binnen 1 week o.i.d. een nieuw mobo bij jou in de kast hangt.. anders wordt het een T.net ban voor Alternate })
Dan ben ik de eerste ;) .
Overgens heb ik al zooooo vaak klachten gehoord over Alternate.. verkopen van 2e hands HDD's (tja.. formatteren is ook moeilijk), TFT's met zeeeer veel dode pixels (en dan moeilijk doen over retour) etc. echt té schandalig eigelijk.
Tweedehands hardeschijven? Dat lijtk me sterk want die zitten gesealed. Bij dode pixels enzo MOETEN ze het wel accepteren, ook ivm fabrieksgarantie.
Erik1 schreef op 26 november 2003 @ 19:39:
Sja, veel is er niet aan te zien, de reflecterende laag onder dat plastic is gewoon weg en je ziet het rood van het mobo erdoorheen.

ff met m'n cam in m'n PC zitten vrotten: :P
[afbeelding]
Wat een rare plek eigenlijk. Bij mij lijken gewoon die banen die heet geworden zijn enzo. Kan je eens voelen of die plek bij jou heet is? Wel überraar ja... Bij welke winkel heb je hem gekocht?

• Erik1
  • Niet online
Nee, is niet heet ofzo, heb hem bij Salland Automatisering gekocht.

• Shunt

Shunt

Boe

bobje86nl schreef op 26 november 2003 @ 19:43:
[...]
Dan ben ik de eerste ;) .

[...]
Tweedehands hardeschijven? Dat lijtk me sterk want die zitten gesealed. Bij dode pixels enzo MOETEN ze het wel accepteren, ook ivm fabrieksgarantie.

[...]
Wat een rare plek eigenlijk. Bij mij lijken gewoon die banen die heet geworden zijn enzo. Kan je eens voelen of die plek bij jou heet is? Wel überraar ja... Bij welke winkel heb je hem gekocht?
over die 2e hands hdd's
dat is niet zo moeilijk hoor
gewoon resealen
je kan zo wat overal zon zakje vandaan halen en opnieuw sealen :)

Game PC

• Bobje
Erik1 schreef op 26 november 2003 @ 22:52:
Nee, is niet heet ofzo, heb hem bij Salland Automatisering gekocht.
Kan je hem niet terugbrengen? Je hoort je moederbord zo niet te krijgen.

Als je hem bijvoorbeeld 3 weken terug heb gekocht zeg je dat je hem kado gaf en hem niet eerder heb opengemaakt. Dit heb je natuurlijk niet van mij he O-) .
offtopic:
Als dit oplichting is mag dit getrashed worden ;)
Shunt schreef op 26 november 2003 @ 22:53:
[...]

over die 2e hands hdd's
dat is niet zo moeilijk hoor
gewoon resealen
je kan zo wat overal zon zakje vandaan halen en opnieuw sealen :)
Volgens mij staat de fabrikant op dit zakje en is deze ook nog zoveel mogelijk vacuum gezogen. Ik kijk altijd voordat ik producten openmaak goed de verpakking i.v.m. mogelijke oplichting enzo ;) . Hint voor de volgende keer O-) :P .

[ Voor 6% gewijzigd door Bobje op 26-11-2003 23:13 ]

Verwijderd

OFF TOPIC:
bobje86nl schreef op 26 november 2003 @ 19:08:
[...]
Lezen is ook een vak. Heb je wel heel het topic doorgelezen :? ;) ?
Waar halen jullie (omdat er nog zo'n reactie is geweest) uit mijn tekst het feit dat ik niet weet dat het bord al naar Alternate zou gaan? Niet zoveel reacties boven de mijne lijkt me al vrij duidelijk dat het bord al terug zou gaan. Overigens kun je uit mijn antwoord herleiden dat ik wel degelijk alles gelezen heb...ALS je de moeite neemt om begrijpend te lezen. (@SHUNT: ...het bord zou naar Alternate gaan...voorzover ik begrijp is het er nog niet.)

ON TOPIC:

Dat laagje bij de socket kan om verschillende redenen weg zijn, maar zolang het geen voelbare "randen" heeft of nog glad is, hoef je je er in principe niet al te veel zorgen om maken.
Niet alle (lees: bijna alle) fabrikanten accepteren dat als reden om het bord terug te nemen. ALs een winkel dat wel doet, valt dat onder de noemer service (ze hoeven het namelijk niet terug te nemen). Heb ik zelf niet zo vaak aan een klant hoeven ui te leggen gelukkig, want hij voelt zich ergens toch bekocht (drie jaar@Paradigit in de TD).
Dat laagje zit er oa. op om extra af te schermen en om eventueel een soort antikraslaag op te zetten (het is lak met wat coating eronder).
In het geval van Erik1 dient het ook om eventuele schroevendraaiers op te vangen...en dan moet je wel wat voorzichtiger zijn als de lak er echt vanaf is bij het verwijderen en plaatsen van een koeler (maar zo te zien niet).

Verwijderd

offtopic:
[q]Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 02:31:
Waar halen jullie (omdat er nog zo'n reactie is geweest) uit mijn tekst het feit dat ik niet weet dat het bord al naar Alternate zou gaan? Niet zoveel reacties boven de mijne lijkt me al vrij duidelijk dat het bord al terug zou gaan. Overigens kun je uit mijn antwoord herleiden dat ik wel degelijk alles gelezen heb...ALS je de moeite neemt om begrijpend te lezen. [/q]

sorrie maar ik kan nergens afleiden dat je wist dat de bord naar alternate zou gaan en waarom zou de TS in hemelsnaam de aanbod van alternate afslaan en het naar ABIT deutschland sturen? wees zo fair om te erkennen dat je post schijnbaar niet duidelijk genoeg was of dat je je vergisde :Z

• Erik1
  • Niet online
Die plastic laag zit er gewoon om te voorkomen dat er printbanen doorgekrast worden als je met de schroevendraaier uitschiet. Bij mij zit het plastic er nog wel, maar dus de reflecterende laag er onder is weg. Mijn mobo werkt prima dus ik zie eigenlijk geen reden om hem te RMA'en.

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Hmm, ff offtopic

Dat ziet er niet uit als een uitgebrand mosfetje. Eerder als een driver IC. De mosfet zit erachter en heeft 3 pootjes en is allemaal wat dikker.

• Bobje
Zelf weet ik niet precies wat een mosfet is, wel dat die daar ergens zou moeten zitten. Ik noem het maar even een mosfet omdat dat wat makkelijker praat omdat Alternate het ook zo noemt.
offtopic:
Het valt me wel erg op dat de uitval van deze bordjes erg groot zijn. Oja... Nu weer even ontopic en niet zo flamen ;)

Verwijderd

De vraag moet zijn of wij kunnen aantonen dat het defect in het moederbord waardoor dit nu niet meer werkt niet aanwezig was bij levering. En dat kunnen we niet. Zo simpel ligt dat.
Is ook onzin.. Al is die plank helemaal tip top en hij gaat na 2 weken dood dan nog heb je garantie. Nu zou je volgens hem garantie krijgen omdat hij niks kan bewijzen |:( Right! :D

Toch raar dat er zo'n verschil in shops zit.. Als je dit hele geintje bij Informatique voorlegt dan krijg je dus dezelfde dag gewoon een nieuwe. Mja..er zijn zat shops die je als een crimineel behandelen :r

• Bobje
Zo diep was ik niet op die zin ingegaan, ik las alleen de zin waarin stond dat ik gewoon garantie kreeg :+ . Nu je het zegt, er klopt inderdaad geen flikker van.

Nu maar hopen dat dat borje lekker snel komt. Ik ga begin december naar een Lan :*) .

• Bobje
tweakerbee schreef op 26 november 2003 @ 01:06:
Alternate zit blijkbaar ook op GoT }>
Alternate zit inderdaad ook op GoT. Dit geeft niet want daar wordt iedereen beter van. Ik heb na suggesties een aantal namen weggemodificeerd, niet boos worden ofzo, de desbetreffende perso(o)(ne)n hebben daar het recht op ;) . Mijn probleem is trouwens opgelost met medewerking van Alternate _/-\o_ .

Verwijderd

Alternate welkom op GoT :Y)

ik kan er nu van uit gaan dat als ik wat bij jullie bestel en het gaat stuk dat ik niet eerst hier een topic moet openen voordat jullie er serieus naar willen kijken en/of hem RMA sturen?

• Bobje
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:47:
Alternate welkom op GoT :Y)

ik kan er nu van uit gaan dat als ik wat bij jullie bestel en het gaat stuk dat ik niet eerst hier een topic moet openen voordat jullie er serieus naar willen kijken en/of hem RMA sturen?
Dit wil echter niet zeggen dat ze hier mee gaan posten enzo. Als je echt zeker wilt zijn met garantie ofzo kan je kijken op www.informatique.nl , prima winkel en het garantiebeleid is er stukken makkelijker. En die paar euro voor de zekerheid maken niet veel uit ;).

Verwijderd

tuurlijk weet ik dat ze niet hier gaan posten want anders worden ze van alle kanten aangevallen. ik leg alleen me vinger op de zere plek van alternate :*) over informatique gesproken.... de komende dagen is het prijzenfestijn daarow, wie wat leuks wilt kopen voor een leuk prijsje moet die site maar in de gaten houden....
Pagina: 1