Geheugenmodule met fouten & zonder fouten in 2 programma's

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb een vreemd probleem te herstellen.
Computer toonde blauwe schermen enzo, ik heb memtest86 laten draaien.

Met 2 modules: veel fouten
met module 1: veel fouten
met module 2: geen fouten

ik boot de PC in windows & draai memtest (niet memtest86)
met module 1: geen fouten
met module 2: blauw scherm bij 103% coverage.

Als ik in windows werk met de 2 modules heb ik regelmatig blauwe schermen.
deze errors: 0x0000008E, 0x00000024 & 0x00000050

Wat moet ik hier nu mee?
zijn beide modules kapot, of ligt het aan het moederbord?

Specs:
Intel Celeron 1.7 Ghz
2x 128MB PC 133
20GB HD
mobo= ECS P4S5MG/GL

die windows XP install was een dag ervoor gebeurd & geen enkele driver was geïnstalleerd.

Blog (Linux-related)

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 20:37

nzyme

terror

probeer de test ook eens op iedere geheugenbank, en met steeds 1 module per test. Het kost tijd maar dan krijg je wel t beste result.
En als in windows alles goed is met module 2 dan is module 1 dus de foute. En aangezien je toch alleen windows gebruikt maakt de dos memtest86 dan niet veel uit.

beetje offtopic, maar jammer dat je geen linux draait. . . Die kan nl foute adressen int geheugen gewoonweg links laten liggen waardoor je niet een hele module hoeft weg te gooien.

[ Voor 21% gewijzigd door nzyme op 17-11-2003 21:45 ]

| Hardcore - Terror |

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

SawDust schreef op 17 november 2003 @ 21:43:
beetje offtopic, maar jammer dat je geen linux draait. . . Die kan nl foute adressen int geheugen gewoonweg links laten liggen waardoor je niet een hele module hoeft weg te gooien.
Dan heb je helaas wel minder geheugen ;)
/offtopic

Als het bovenstaande resulteerd in goede sloten en werkende modules is de combie van het geheugen niet goed. Misschien 2 verschillende modules die niet met elkaar overweg kunnen (of MS kan er niet mee overweg)...

[ Voor 6% gewijzigd door Beercase op 18-11-2003 01:39 ]

Hang loose, KiteSurfing for life!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Misschien idd 2 modules die niet lekker samenwerken in combinatie met verkeerde/te-snelle geheugentimings in de BIOS?

Senile! Senile Oekaki

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 23:25

DSK

boeiend...

Topicstarter
Heb nu de module di geen fouten gaf in memtest86 eens wat langer laten testen & er waren nu ook fouten.

Kan dat dat er 2 modules tegelijk kapot zijn? of zou het aan het mobo liggen? Want ik heb niet de mogelijkheid om ze te testen in een ander systeem.

Ik heb nog garantie erop, dus zal ik ze wel gaan inwisellen, mar ben bang dat zij dr geen fouten in vinden en dat het mobo kapot is (wat net een paar dagen uit garantie is)

Blog (Linux-related)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Het is jammer dat je geen ander systeem hebt om te testen, vaak is dit nmlk wel een goede oplossing.

Wat mijn ervaring echter is, is dat als ik nieuw geheugen koop het helaas de eerste keer altijd stuk is. memtest heeft mij meerdere malen uit de brand geholpen wat dat betreft, dus ald die aangeeft dat je geheugen stuk is bestaat die kans. Trouwens inwisselen kan geen kwaad als je toch garantie hebt.

Signature

Pagina: 1