Tips gevraagd voor overklokken systeem

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Yo Tweakers! Ik ben een poos (8> niet bezig geweest met hardware stuff dus ik klop hier aan voor tips en trucs.
Ik wil mijn systeempje gaan oc'en en wel "to the maxx".Kan iemand mij helpen dat zo slim mogelijk te doen zonder gevaarlijke situaties :-)

Ik heb dit:
Asus P5A-B mobo
AMD K6-2 450Mhz
128Mb dimm 100Mhz
CreativeLabse Geforce2 MX 32megger

Hoever kan ik dit zootje pushen denken jullie? Als er koelers bij moeten (zal wel) hoor ik dat ook graag.

Oh ja, er zit al voorin een intake fan, een slot fan tussen de vidkrt en de snertwerkkaart en een Tennmax Lasagna op de gpu van de MX.

Schiet u maar!

Oh ja...en de basics ken ik natuurlijk wel. Het gaat me meer om de ervaringen die je misschien al hebt.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Misschien een domme vraag, maar wat moet je met een Geforce II op een Socket 7 mobo ???

• TheRitz
Ik zou eigenlijk niet weten waarom dat niet zou werken? Of weet jij iets wat ik niet weet....hmmm? ;)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Een voodoo3 scoort namelijk beter dan een geforce 2 mx met een k6. :'(
Koop een duron 650@950 (potlood streepjes zetten) en een msi kt7 pro2 (2!) bord voor onder de 500 piek en je systeem is opeens 3 keer zo snel. :D

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Oh de Geforce werkt wel, daar gaat het niet om. Heeft alleen geen zin. Een AMD K6-2 ( want die heb je op je mobo zitten.) wil nou eenmaal niet de maximale performance uit zo'n kaartje halen. Zonde van je Geforce dus. ( Ennuh niet gaan klagen dat je zo weinig FPS haalt in UT of Kweek >:) Kheb je gewaarschuwd.)

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Beetje overkill wellicht, als je een moderne vidkrt op een antiek mobo zet.

Geen flame of zo hoor, ik heb ook nog antiek, maar je proc/mobo haalt nooit het maximale uit je vidkrt.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• budi
  • Laatst online: 10:11
Een GeForce pakt nogal wat vermogen, maar als het gewoon werkt zie ik ook geen reden hoor om hem niet in een K6-systeem te zetten. Natuurlijk haal je er niet alles uit, maar ze kosten niet zo veel en als je later een upgrade doet dan heb tenminste alvast een hele aardige videokaart.

Opvoeren:
Ik heb ook zo'n soort systeem (mobo+CPU) gehad en dat draaide zonder problemen op 500 mhz, maar je kan ook (en dat raad ik je eerst aan) je FSB op 110 zetten, het kan zijn dat door de hogere PCI en AGP snelheid dat dit voor sommige componenten problemen oplevert, maar het is een poging waard, je hebt er meer aan als je je FSB opvoert dan alleen je multiplier.
Oh ja, je kan je voltage ook iets opvoeren indien nodig. Ga van 2.2 naar 2.4.

sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• ShinDog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb nog wel een Riva TNT2 Ultra voor je liggen misschien kunnen we ruilen >:)

• TheRitz
Ik had al eens (zonder extra koeling whatsoever...I felt lucky :-) het zootje op 500mhz gekregen (100mhz 8 multieplaier op 5) maar dan gaat je PCI-bus ook langzamer (of was het nou juist iets rapper...) van draaien en zonder sNICkel doe je ook zo weinig qua gamen en dingen doen en zo!
Maar ik kan de FSB inderdaad wel eens wat opkrikken. Het geheugen kan ik op 143mhz krijgen lijkt het.

Verwijderd

Das niet onaardig. Maar fsb-en lukt bij mij niet. Denk aan je RAM...
Pagina: 1