Ik heb een aantal hd's met dezelfde directorystructuur: /Audio, /Video en /Documenten, alleen de inhoud wijzigt.
Ik zal het maar aan de hand van een voorbeeld uitleggen:
/hda1/Audio/hda1_audio.dat
/hda1/Video/
/hda1/Documenten/telefoonlijst.txt
/hdb3/Audio/hdb3_audio.dat
/hdb3/Video/eenvideo.mpg
/hdb3/Documenten/adressen.txt
Nou wil een directory /share met inhoud:
/share/Audio/hda1_audio.dat
/share/Audio/hdb3_audio.dat
/share/Video/eenvideo.mpg
/share/Documenten/adressen.txt
/share/Documenten/telefoonlijst.txt
Ik wil niet dat de bestanden hierheen gekopieërd wordt, maar alleen te openen zijn vanaf deze locatie. Dit heb ik opgelost door een scriptje welke alle directories en bestanden mbv. find inleest en hier een symlink van maakt. Het probleem hierbij is, dat ik de directory share via m'n ftp wil kunnen benaderen. Een symlink hierheen werkt niet, aangezien /share buiten de document root van de ftp-gebruikers is. Met behulp van mount --bind ... lukt het deels; de symlinks vanuit /share kunnen niet benaderd worden, aangezien /hda1 en /hdb3 ook buiten de documentroot liggen. Ik wil niet dat de ftp-gebruikers /hda1 en /hdb3 direct kunnen benaderen. Schrijven naar /share hoeft ook niet.
Het andere wat ik geprobeerd heb is het mounten van verschillende bronnen naar één directory, maar dan wordt alleen de laatste mount gebruikt/zichtbaar.
Is het überhaupt mogelijk wat ik wil en heeft iemand een idee hoe dit het beste gedaan kan worden?
Ik zal het maar aan de hand van een voorbeeld uitleggen:
/hda1/Audio/hda1_audio.dat
/hda1/Video/
/hda1/Documenten/telefoonlijst.txt
/hdb3/Audio/hdb3_audio.dat
/hdb3/Video/eenvideo.mpg
/hdb3/Documenten/adressen.txt
Nou wil een directory /share met inhoud:
/share/Audio/hda1_audio.dat
/share/Audio/hdb3_audio.dat
/share/Video/eenvideo.mpg
/share/Documenten/adressen.txt
/share/Documenten/telefoonlijst.txt
Ik wil niet dat de bestanden hierheen gekopieërd wordt, maar alleen te openen zijn vanaf deze locatie. Dit heb ik opgelost door een scriptje welke alle directories en bestanden mbv. find inleest en hier een symlink van maakt. Het probleem hierbij is, dat ik de directory share via m'n ftp wil kunnen benaderen. Een symlink hierheen werkt niet, aangezien /share buiten de document root van de ftp-gebruikers is. Met behulp van mount --bind ... lukt het deels; de symlinks vanuit /share kunnen niet benaderd worden, aangezien /hda1 en /hdb3 ook buiten de documentroot liggen. Ik wil niet dat de ftp-gebruikers /hda1 en /hdb3 direct kunnen benaderen. Schrijven naar /share hoeft ook niet.
Het andere wat ik geprobeerd heb is het mounten van verschillende bronnen naar één directory, maar dan wordt alleen de laatste mount gebruikt/zichtbaar.
Is het überhaupt mogelijk wat ik wil en heeft iemand een idee hoe dit het beste gedaan kan worden?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 18:37 ]