VPN - Error 937

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb een VPN (Virtual Private Network) draaien onder Windows XP. Dit werkt prima; als er één gebruiker connect dan werkt alles gewoon.

Maar nu wil er een tweede gebruiker connecten, en dan krijgt deze gebruiker de foutboodschap:

Error 937: Because another connection of your type is in use, the incoming connection cannot accept your connection request.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken (en liefst: oplossen)?

- ik zit niet achter een router / firewall
- degene die probeert te connecten kan ook prima connecten als er verder géén andere gebruikers zijn
- niets gevonden bij microsoft over de error
- niets gevonden op got over de error. wel over meerdere clients op een vpn netwerk, maar dat zijn allemaal nét andere probleempjes... ik heb ook ergens gelezen dat er onder windows xp maar 1 client op een vpn kan; is dit waar en wordt deze error daardoor veroorzaakt?

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 17:23
standaard onder windows xp kan er maar 1 vpn user connecten. (dus wat je zelf al zegt)

• steenz
Bedankt voor de reactie; hier was ik al een beetje bang voor :-X

Is dit nog te omzeilen op de een of andere manier of is het een definitief probleem?

Edit: en dan bedoel ik daarmee of het te regelen is met externe software, of dat Windows het gewoon echt niet kan...

[ Voor 29% gewijzigd door steenz op 17-11-2003 18:58 ]

• steenz
Ok... ik heb inmiddels via een andere bron enkele programma's gevonden die claimen ook VPN's te kunnen opzetten (wel voor multiple users).

Heeft iemand daar nog tips over? Ik heb namelijk onder andere Symantec's VPN gevonden, maar dat komt weer mee met een gigantisch Enterprise Firewall pakket (en dat hoef ik helemaal niet). Ook vond ik Deerfield Wingate VPN (iets verouderd, want de allernieuwste versie zit in... een gigantisch firewall pakket :|). Dit vond ik dan alleen weer te ondoorzichtig.... het miste een heleboel opties wat mij betreft...

Wat ik dus wil, is een VPN opzetten voor het spelen van LAN games met een aantal vrienden. Maar ik wil dus -niet- lokale netwerk resources of schijven delen met diezelfde vrienden (het moet dus wel veilig zijn)...

Weet iemand een goed programma waarmee dit kan, en goed in te stellen is?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
*megaschop*
Dit zou ik inderdaad ook wel eens willen weten. Na het aan de praat krijgen van mijn VPN verbinding kwam ik hier ook achter en moet nu opzoek naar andere 'simpele' VPN servers. Maar zoals de poster boven mij al verteld komen de bekendere, en dus degene die je via google vind, met of in een compleet pakket van andere onbenodigde en dure software

wil hem dus ook gewoon alleen gebruiken om verschillende games via de LAN optie te spelen.