Toon posts:

Problemen met wireles netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan me helpen,
Ik heb vorige week een sweex wireles lan aangeschaft, maar krijg hem niet aan de praat, intern netwerk functioneerd wel maar hij krijgt geen ip adres van buitenuit door , hij geeft geen dynamic ip adress door.
Raar is het ook dat ik alleen maar mijn cp nummer door hoef te geven en niet ook mijn logginnaam zoals gewoonlijk bij een @home installatie.
wie kan er mij aub mee helpen

Verwijderd

Lezen... :)

Wireless lan FAQ`

Verwijderd

Topicstarter
Wat heb ik daar dan aan, volgens mij heb ik alles gedaan zoals het hoort,
daar staat toch niets wat mijn probleem oplost

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27

tozzke

aka tozzert

ehm... een login voor @home??

ik heb altijd alleen maar het cp-nummer in hoeven te voeren

"een sweex wireless lan", ben eens wat specifieker... ik neem aan dat het een wireless router is????

handleiding stap voor stap gevolgd?

Verwijderd

Ik ben dus ook in het bezit van zo'n Sweex Wifi router.
Dynamisch lukt het bij mij dus ook niet om contact te krijgen met @home. Ik heb dus het mac adres en ip nummer (mask etc) van de machine ingevuld welke wel een dynamisch adres kreeg van @home en dit statisch in de router gezet. Niet vergeten de host name welke je van @home hebt gekregen in te vullen (die CC12345-a nummer) Tot op heden (ca 2 mnd) werkt het naar tevredenheid.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 17:09:
Ik ben dus ook in het bezit van zo'n Sweex Wifi router.
Dynamisch lukt het bij mij dus ook niet om contact te krijgen met @home. Ik heb dus het mac adres en ip nummer (mask etc) van de machine ingevuld welke wel een dynamisch adres kreeg van @home en dit statisch in de router gezet. Niet vergeten de host name welke je van @home hebt gekregen in te vullen (die CC12345-a nummer) Tot op heden (ca 2 mnd) werkt het naar tevredenheid.
wat bedoel jij precies met "dynamisch"?
dat C*-nummer moet je namelijk ALTIJD invullen.... OOK op een PC die direct aan het modem hangt

dus het is niet meer dan logisch dat een router ZONDER te configgen NIET werkt

Verwijderd

Euhm je hoeft het C* nummer niet in te voeren, het werk ook zonder (bij mij althans) zorg gewoon dat je router het MAC adres overneemt van de PC waarmee voor het 'router-gebeuren' gebruik maakte van internet en tzadzaam het werkt.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

SoulFood.. dat is onzin voor zover ik weet..... @home werkt MAC-onafhankelijk
bij Chello moet je wel het mac adres clonen van je nic die je van chello gekregen hebt, bij @home dus niet

als je handmatig het ip invoert ok.. dan zou het kunnen dat je het c*-nummer achterwege kunt laten (of het tegenwoordig nog kan, weet ik niet), maar hoe dan ook... je MOET je router configureren

Verwijderd

Tozzman schreef op 18 november 2003 @ 19:44:
[...]

wat bedoel jij precies met "dynamisch"?
dat C*-nummer moet je namelijk ALTIJD invullen.... OOK op een PC die direct aan het modem hangt

dus het is niet meer dan logisch dat een router ZONDER te configgen NIET werkt
@home deelt dynamisch ip- adressen uit aan de hand van het C* nummer. Op een of andere manier is de sweex router niet in staat deze te ontvangen. @home let idd niet op mac-adressen, zolang je het C* nummer invult mag jij op hun netwerk. Als je nu eerst een pc op @home aansluit en de gegevens zoals ip-adres met mask, dns-servers opschrijft en deze vervolgens in je statische configuratie van je router (bij het inrichten van je modem heb je verschillende opties in het configuratie menu zoals dynamisch en statisch, in dit geval ga je dus voor statisch)invoert zal het allemaal werken....totdat @home beslist weer eens de ip ranges om te gooien. Dan moet je het bovenstaande riedeltje weer opnieuw uitvoeren.

Verwijderd

Tozzman schreef op 17 november 2003 @ 19:13:
ehm... een login voor @home??

ik heb altijd alleen maar het cp-nummer in hoeven te voeren

"een sweex wireless lan", ben eens wat specifieker... ik neem aan dat het een wireless router is????

handleiding stap voor stap gevolgd?
Tja, en als je dat 30 keer hebt gedaan, dan werkt het nog niet, aaarrgggh

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:46:
[...]

Als je nu eerst een pc op @home aansluit en de gegevens zoals ip-adres met mask, dns-servers opschrijft
Hoe kom ik hier achter? Via CMD en dan Ipconfig/all ??

:) weer wat geleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 11:34 ]

Verwijderd

Yup. En zou je in het vervolg je post willen wijzigen met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van een nieuwe post te maken en je topic omhoog te schoppen? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 00:46:
[...]

zal het allemaal werken....
Dus niet....!!!! Ik heb ook geen idee wat ik nu nog moet doen.
Kan iemand mij helpen??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 11:36 ]

Pagina: 1