VPN verbinding opzetten met Utwente lukt vaak niet

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik kan, omdat ik student ben aan de UT, inloggen via een VPN verbinding op campusnet. Nu werkt dat vaak goed, maar ik heb ook vaak dat ik niet kan inloggen ik krijg dan de volgende foutmelding:
Registering your computer onto the network...

Error 734: The PPP link protocol was terminated.
Windows zegt dat die foutmelding waarschijnlijk van de remote computer afkomt, omdat die de boel heeft beeindigt (dat lees ik als ik op more info druk)

Ligt de fout dus zeker aan de Universiteit of is er iets dat ik er nog aan kan doen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Volgens mij heeft Rtukkers op het moment ook zo'n soort probleem :P

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/kutvpn.JPG

zag ik in het kleine nutteloze mededelingen topic staan

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

ach, heeft de TU/e ook vaak zat. we zijn maar eenvoudige studenten he? is maar goed ook, want als het allemaal superbetrouwbaar moest zijn was het ook veel duurder.

oplossing: tijdje later nog eens proberen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ja ik zag het ook in de HK net, hier ook hetzelfde probleem..

niet dat ik student aan de UT ben, maar ik heb daar een zooi muziek, software en films geback-upped staan B)

[ Voor 48% gewijzigd door kamstra op 17-11-2003 17:57 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

En een schop, ik heb het na een week nog steeds :( ... Meer mensen met dit probleem, en is het op te lossen of is het een foutje op de UT?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook,

heeft een van jullie dit al opgelost?

na 100000 keer proberen, 1 succesvolle connectie

Verwijderd

Hmmz, ik kom er al een paar weken niet meer op.
Karig :(

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 19:31:
Hmmz, ik kom er al een paar weken niet meer op.
Karig :(
Ik kreeg laatst een mailtje dat de firewall was aangescherpt. Dus misschien dat dat de problemen veroorzaakt?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik kom er gewoon op, ligt dus client side iets fout.

Overigens is dit een typisch voorbeeld van geen topic openen, maar de betrokken partij (in dit geval het SNT, met eigen gratis helpdesk!) te contacteren. Tenzij je natuurlijk problemen hebt met VPN in het algemeen, dat lees ik echter nergens.

[ Voor 80% gewijzigd door sdomburg op 22-02-2004 21:26 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
als je zelf een ADSL lijn hebt dan zijn er bepaalde modems (b.v. speedtouch 510) die nog wel eens roet in het eten gooien. Deze modems zijn niet gemaakt om VPN goed te laten verlopen en zijn erg buggy wat dat betreft. Het lijkt me sterk dat ze op de UNI die boel niet goed geregeld hebben.

Mijn rig

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Een tijdje terug had ik ongeveer hetzelfde probleem, maar dan op het netwerk van de UU. Ik weet niet of je Zonealarm gebruikt, maar bij mij bleek het daar aan te liggen.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
Ik heb met @Home de laatste maanden geen problemen gehad met inloggen, ligt dus niet aan de UT!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 19:56

grimson

domeingrommer

marko77 schreef op 22 februari 2004 @ 21:23:
als je zelf een ADSL lijn hebt dan zijn er bepaalde modems (b.v. speedtouch 510) die nog wel eens roet in het eten gooien. Deze modems zijn niet gemaakt om VPN goed te laten verlopen en zijn erg buggy wat dat betreft. Het lijkt me sterk dat ze op de UNI die boel niet goed geregeld hebben.
Heb je hier meer informatie over ?
Pagina: 1