Ik ben bezig met een kleine aanpassing in de XSLT, zodat het mogelijk is in DocBook een attribute mee te geven aan een tabel-cell die dan via een licht aangepaste XSLT de tekst vertikaal laat zien. (Alleen IE, inderdaad, maar in Mozilla geeft ie de tekst gewoon horizontaal weer. Het is meer een oplossing voor grote tabellen (o.a. wetteksten) met grote koppen en in de kolom verder alleen enkele karakters))
Ik heb wel wat geprobeerd en me rot gegoogled, maar kom er niet uit.
Hier een stukje voorbeeld (DocBook)-XML:
En hier de code die ik in table.xsl wil stoppen:
Iemand een idee?
Ik heb het idee half afgekeken van een vergelijkbare aanpassing om in DocBook bij een ulink 'role=newwindow' te zetten, die dan dus netjes een nieuw venster opent. Zie voor origineel hier
Zit ik nu een beetje in de goede richting, of loop ik geblinddoekt door het XSLT-bos (vast 't laatste)
Ik zal in ieder geval nog eens in de dikke WROX (XSLT Programmer's Reference: 2nd Edition) duiken, maar vind het boek niet echt lekker lezen...
Ik heb wel wat geprobeerd en me rot gegoogled, maar kom er niet uit.
Hier een stukje voorbeeld (DocBook)-XML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <thead>
<row>
<entry valign="top" namest="c1" nameend="c2" role="upright">
<para>Deze tekst moet vertikaal</para>
</entry>
<entry valign="top" align="center" role="upright">
<para>Meer tekst upright</para>
</entry>
<entry valign="top">
<para> </para>
</entry>
</row>
</thead> |
En hier de code die ik in table.xsl wil stoppen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <!-- Begin change -->
<!-- Look for attribute role=upright
and add class='vertup' to the cell -->
<xsl:if test="@role = 'upright'">
<xsl:attribute name="class">
<xsl:text>vertup</xsl:text>
</xsl:attribute>
</xsl:if>
<!-- End of change --> |
Iemand een idee?
Ik heb het idee half afgekeken van een vergelijkbare aanpassing om in DocBook bij een ulink 'role=newwindow' te zetten, die dan dus netjes een nieuw venster opent. Zie voor origineel hier
Zit ik nu een beetje in de goede richting, of loop ik geblinddoekt door het XSLT-bos (vast 't laatste)
Ik zal in ieder geval nog eens in de dikke WROX (XSLT Programmer's Reference: 2nd Edition) duiken, maar vind het boek niet echt lekker lezen...
Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)