Slamtilt & Absolute Pinball werkend krijgen onder Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In het kader van nostalgisch gamen heb ik Slamtilt en Abolute Pinball maar uit de kast gehaald, maar het probleem doet zich voor dat beide het onder geen omstandigheden willen draaien op Windows XP. Volgens de website (*klik*) moet Abolute Pinball (DOS-game) draaien onder XP met behulp van de compatibiliteitsmodus, maar het enige wat ik te zien krijg is het intro-filmpje en het loading-scherm, voor de rest gebeurt er niks. De pc blijft niet hangen en ik krijg ook geen foutmelding. Met behulp van VDMSound wil het ook niet lukken.

Slamtilt is een Windows-game, maar het wil ook maar niet lukken onder XP. Als ik de compatibiliteitsmodus niet gebruik, krijg ik helemaal niks te zien. Als ik de compatibiliteit gebruik, dan zie ik opeens het intro-scherm en het spel knalt eruit met een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15762/full.png

Een optie is om dualboot te gaan draaien met Windows 95 of WIndows 98, maar dat wil ik pas als laatste redmiddel gebruiken. Beide spellen moeten onder Windows XP Pro kunnen draaien, maar dat willen ze niet. De system specs kan je hier bekijken, en beide spellen zijn originelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen dual boot wilt, dan kan je altijd VMware proberen. Dan kan je de hele Windows 95/98 partitie in 1 bestand gooien (scheelt een hoop partitie werk). Alleen is het nog wel de vraag of het goed werkt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Uiteraard is dat te overwegen, maar ik heb liever dat het draait onder XP zonder tussenkomst van iets. Dualboot is ook een mogelijkheid, maar dan moet ik wel switchen tussen OS'en als ik ook maar even een potje wil flipperen. Dan is het handiger als dat gewoon werkt op XP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
met vmware kun je absoluut geen spellen spelen hoor!
dat ziet er ten eerste niet goed uit, en ten 2de hij hapert als een gek en direct3d/opengl applicaties geeft hij totaal niet goed weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Even een *bump* aan dit topic verkopen want de problemen zijn nog steeds niet verholpen.