Aangezien ik vond dat mijn pc nogal wat lawaai maakte door mijn casefans heb ik een Coolermaster Aerogate II aangeschaft om de toerentallen van die fans wat omlaag te brengen. Dat werkt allemaal prefect, en mijn PC is merkbaar stiller geworden. Nou is het zo dat die aorogate ook losse temperatuur-sensoren heeft die je b.v. op een harddisk of chip kan plaatsen. Nou heb ik daar de volgende vragen over.
- Ik weet dat ik zo'n ding op een vlak oppervlak moet bevestigen. Kan ik daar tape voor gebruiken, of gaat dat loslaten? Is er misschien speciale tape voor?
- Ik wil er ook een op m'n Radeon 9700 Pro plaatsen, maar waar dan? Er zit natuurlijk al een cooler op de chip zelf, dus daar is geen plaats. Zou ik hem misschien aan de andere kant van de printplaat kunnen plakken, of is daar de meting niet nauwkeurig genoeg?
- Is het verstandig om zo'n sensor op een geheugenmodule te plakken?
- Er zijn hier vast nog meer tweakers die een kast vol sensoren hebben, waar hebben julie die geplaatst?
Mijn specs:
- ASUS A7N8X-Deluxe (versie 2)
- AMD Athlon XP 2700+
- Saphier Radeon 9700 Pro
- 2 x 512MB PC 2700
- WD Raptor (36 Gig)
- Chieftech Bigtower met 2 fans voor en 2 fans achter
Oja, dit is die Aerogate II. Dit zwarte kabeltjes met die bruine lipjes zijn de temperatuursensoren :
- Ik weet dat ik zo'n ding op een vlak oppervlak moet bevestigen. Kan ik daar tape voor gebruiken, of gaat dat loslaten? Is er misschien speciale tape voor?
- Ik wil er ook een op m'n Radeon 9700 Pro plaatsen, maar waar dan? Er zit natuurlijk al een cooler op de chip zelf, dus daar is geen plaats. Zou ik hem misschien aan de andere kant van de printplaat kunnen plakken, of is daar de meting niet nauwkeurig genoeg?
- Is het verstandig om zo'n sensor op een geheugenmodule te plakken?
- Er zijn hier vast nog meer tweakers die een kast vol sensoren hebben, waar hebben julie die geplaatst?
Mijn specs:
- ASUS A7N8X-Deluxe (versie 2)
- AMD Athlon XP 2700+
- Saphier Radeon 9700 Pro
- 2 x 512MB PC 2700
- WD Raptor (36 Gig)
- Chieftech Bigtower met 2 fans voor en 2 fans achter
Oja, dit is die Aerogate II. Dit zwarte kabeltjes met die bruine lipjes zijn de temperatuursensoren :