Toon posts:

TV attenne splitten naar tv en radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard mijn TV en Receiver maximaal ver van mijn de plaats staan waar de CAI binnen komt. Er loopt al een coax kabel naar de TV. Mag ik deze nu gewoon splitten op de TV en eentje gebruiken voor de radio?

Is het erg als ik ze dan beide aanzet of krijg ik alleen een slecht signaal dan?

offtopic:
Dit moet toch eerder gevraagd zijn? Kan het echt niet vinden. Heb dus gezocht!

edit:
Ik dacht dat ze voor tv of radio waren omdat die aansluiten gewoon anders waren. Ook nooit begrepen waarom die aansluitingen precies andersom zijn?
Filteren ze dus echt iets weg?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 16:52 ]

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

boekel

Dusss...

Probleem kan zijn dat de splitters die er eventueel al voor zitten het één en ander wegfilteren (splitter is meestal óf voor tv óf voor radio). Maargoed, probeer het (wel splittertje gebruiken) en vertel of het werkt :).

http://www.boekel.nu

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een splitter op de coaxkabel kan werken, maar is zeker niet optimaal. Radio tuners hebben vaak een hoge ingangscapaciteit waardoor de TV-frequenties ongewenst gedempt kunnen worden. Dit hoeft niet het geval te zijn, maar de kans bestaat alleszins.

Wil je het correct oplossen dan moet je in plaats van een splitter een Radio/TV-antennedoos gebruiken. Hierin zit een klein correctienetwerk dat ervoor zorgt dat de radio tuner geen invloed kan uitoefenen op het TV-signaal.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Als je een goede splitter gebruikt kan er weinig mis gaan. In de trand van signaalverlies.
Geen heukiemeukie splitter gebruiken. Van die plastickrengen. Maar metalen. Het liefst met f-connectors.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op een CAI-kabel komt zowel het radiosignaal als het TV signaal binnen. Die kun je dus in principe gewoon splitsen; de ontvanger (TV of radio) zal het signaal gewoon oppikken. Overigens werkt een antenneversterker ook vrij goed; maar idd wat SatCP zegt; beste is gewoon een doos neerzetten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gewoon een hirshmann wandcontact-doos voor gebruiken.
Type: fs1nl / fs1bnl
Galvanisch gescheiden, en demping tussen de radio uitgang en de tv uitgang. Kost je een euro'tje of 12. (contactdoos + opbouwrand + afdek plaat)

Te krijgen bij de betere elektronica zaak. Op de site van hirshmann kan je dealers opzoeken adhv je postcode.
Pagina: 1