[linux mandrake 92] alle instellingen in start-up weg

Pagina: 1
Acties:

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi,

Ik heb net even uitgelogt als gebruiker om als root gebruiker een prog (mplayer) te installeren.
weer ingelogt als gewone gebruiker en nu zijn al m'n instellingen in start-up weg ??
Er staan nog wel wat verwijzingen, maar het gros is toch echt weg.

Hoe kan dit en kan ik de instellingen nog ergens terugvinden, of moet ik alles opnieuw instellen??

[ Voor 13% gewijzigd door chicky op 17-11-2003 16:44 ]

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:05

deadinspace

The what goes where now?

Bij KDE en Gnome kun je toch opgeven dat je bij het uitloggen je instellingen wil opslaan? Dat is zodat je ook af en toe iets kunt wijzigen zonder dat je dat dan ook meteen de volgende keer zo krijgt.

En uitloggen om als root in te loggen is niet nodig, daar is (o.a.) het commando 'su' voor uitgevonden.

Beide dingen (aangenomen dat ik goed zit met die instellingen-opmerking) waren overigens ook wel zelf te vinden met enige moeite ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:25
Wat bedoel je met 'instellingen in startup' inderdaad; wat voor soort instellingen gaat het om? Wat bedoel je met 'verwijzingen', en waarnaar?

Verwijderd

Je bedoelt het start-menu (K-menu etc etc)? Als dat het is, start dan menudrake en kies onder 'bestand' voor 'gebruikersconfiguratie opnieuw laden'. Doe dat een paar keer achter elkaar.

Verwijderd

Je kan ook op de console of xterm als root het volgende doen:
update-menus -v
Ctrl-alt-F1 om naar de console te gaan, ctrl-alt-F7 om terug te gaan naar de grafische omgeving / X.

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Nou ik ben er uit!!
Sintaugustinus had het helemaal voor elkaar, even met menudrake en alles is weer onder controle.

M'n excuse voor de misschien wat vage vraag stelling, maar het val niet mee om iets te vragen, waarvan je de naam niet weet. (hetzelfde gaat op voor het zoeken)

Thanks
Pagina: 1