Mijn mobo is vorige week gecrasht en ben erg druk bezig met een nieuwe te zoeken. Al mijn gegevens staan op 2x120 gb in RAID 0. Ik heb nu dus een mobo nodig met RAID ondersteuning (of een los kaartje?).
Ik wil geen "oud" moederboard, maar ga het liefst meteen naar de KT600 of NForce2. Ik heb me helemaal kapot gezocht, maar ben er nog steeds niet achter wat ik nou eigenlijk moet kopen. De DFI Lanparty NF-II ziet er heel mooi uit, maar kan niet uit de specs opmaken of deze nou IDE RAID heeft. Als ik het plaatje zie, lijkt het of hij 4 IDE kanalen heeft, dus meestal betekent dat RAID. Dit staat in de specs:
Het bord ziet er heel gaaf uit, ik vind alleen EUR 163,- erg veel geld.
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik er 6 IDE HD's op moet aansluiten. Weet iemand voor mij een goed moederbord, of een alternatief (los insteekkaartje voor RAID)?
Ik wil geen "oud" moederboard, maar ga het liefst meteen naar de KT600 of NForce2. Ik heb me helemaal kapot gezocht, maar ben er nog steeds niet achter wat ik nou eigenlijk moet kopen. De DFI Lanparty NF-II ziet er heel mooi uit, maar kan niet uit de specs opmaken of deze nou IDE RAID heeft. Als ik het plaatje zie, lijkt het of hij 4 IDE kanalen heeft, dus meestal betekent dat RAID. Dit staat in de specs:
ATA RAID
RAID 0, 1, 0+1 and 1.5
Two independent IDE channels support 4 hard disk drives (UDMA modes 33/66/100/133 or EIDE)
Supports PIO modes 0/1/2/3/4, DMA modes 0/1/2 and UDMA modes 0/1/2/3/4/5/6
PCI IDE INTERFACE
Supports ATA/33, ATA/66, ATA/100 and ATA/133 hard drives
UDMA Modes 3, 4, 5 and 6 Enhanced IDE (data transfer rate up to 133MB/sec.)
Bus mastering reduces CPU utilization during disk transfer
ATAPI CD-ROM, LS-120 and ZIP supported
Het bord ziet er heel gaaf uit, ik vind alleen EUR 163,- erg veel geld.
Het grootste probleem is eigenlijk dat ik er 6 IDE HD's op moet aansluiten. Weet iemand voor mij een goed moederbord, of een alternatief (los insteekkaartje voor RAID)?
edit:
Het moet een Socket A moederbord worden.
Het moet een Socket A moederbord worden.
[ Voor 3% gewijzigd door TvL2386 op 17-11-2003 16:41 . Reden: Vergeten het socket type te vermelden ]