Toon posts:

PC blijft hangen tijdens het opstarten,iemand een id waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik op mijn verjaardagfeest een oud PC gekregen van een vriend. Gister dus gelijk geprobeerd om aan de gang te krijgen maar nee hoor het lukte niet :'(.

Het is een Duron 1300 met een Asus A7V-e mobo. Voor de rest heb ik alles al gestript zoals CD-rom vervangen, diskdriver vervangen, ander HD, ander videokaart en alle overbodige PCI apparaten eruit gehaald. Enige wat hetzelfde is gebleven is de voeding van 100W, mobo en processor! Ook heb ik de standaard instellingen van de bios ingesteld maar ook dit mocht niet baten. FSB staat op 100 FSB en multiplier is gelockt ivm 5de bit van de multiplier.

Wat is het probleem????!!!::: Tijdens het opstarten blijft de PC hangen tijdens het weergeven van de PCI device listings. Ik heb al op de Asus site gekeken voor een nieuwe bios maar kan de PC niet van diskette opstarten omdat de PC nooit zover komt!

Heeft iemand een idee waarom het niet werkt en wat kan ik eraan doen? Is dit misschien een bekent probleem?

Alvast bedankt Geitje1.

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 09:20

mcB

Probeer eens een andere zwaardere voeding, of ontkoppel de cddrives / floppydrives eens.

BTW. verkeerd forum.

[ Voor 26% gewijzigd door mcB op 17-11-2003 16:18 ]

Strix (Skullflame)

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

???
100W voeding?
Dat lijkt mij wel HEEL erg weinig.
Geen wonder dat ie het niet doet.
Of maak je nou echt een geintje?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
>> PMG

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

DPCKippie schreef op 17 november 2003 @ 16:24:
???
100W voeding?
Dat lijkt mij wel HEEL erg weinig.
Geen wonder dat ie het niet doet.
Of maak je nou echt een geintje?
\

zelfs met 100W zou die het nog moeten dan als je em opstart zonder PCI kaarten en ander overbodig spul.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 17 november 2003 @ 16:27:
[...]
\

zelfs met 100W zou die het nog moeten dan als je em opstart zonder PCI kaarten en ander overbodig spul.
Ja dat dacht ik dus ook!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tijdens het opstarten blijft de PC hangen tijdens het weergeven van de PCI device listings
- ontkoppel alle HDD's/CDROMs
- zit de FDD wel goed aangesloten?
- reset de BIOS
- probeer te booten van een flop

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 17-11-2003 16:30 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

STaat volgens mij ook het e.e.a. over in de faq van PMG

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 november 2003 @ 16:30:
[...]
- ontkoppel alle HDD's/CDROMs
- zit de FDD wel goed aangesloten?
- reset de BIOS
- probeer te booten van een flop
Tja het is maar 1 HDD en die heb ik zelfs al vervangen. En wat bedoel je met bios resetten......... de default instellingen gebruiken?

Flop werkt dus niet PC komt zover niet. Kan wel in de bios komen, dus lijkt niet of de mobo kapot is of bios, of kan dit toch nog stds?

Verwijderd

En het testen van het geheugen gaat wel goed? Anders is daar maybe wat mee aan de hand? 100 watt voeding maar vergeet niet dat een AMD stroom vreet, en de grafische kaart ook, als er een leuke inzit..

Had de vorige eigenaar dit probleem al? Zoja, door wat voor oorzaak is het bij hem begonnen....

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 17 november 2003 @ 16:32:
STaat volgens mij ook het e.e.a. over in de faq van PMG
Euh sorry wat is PMG en waar kan ik het vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:34:
En het testen van het geheugen gaat wel goed? Anders is daar maybe wat mee aan de hand? 100 watt voeding maar vergeet niet dat een AMD stroom vreet, en de grafische kaart ook, als er een leuke inzit..

Had de vorige eigenaar dit probleem al? Zoja, door wat voor oorzaak is het bij hem begonnen....
Gheuegen is goed heb namelijk 4 modules en allemaal al geprobeerd.

Ik heb twee grafische kaarten geprobeerd een oude s3 kaartje en een Viper V550. Vreet dit al teveel stroom dan?

Vorige eigenaar had wat spullen over en heeft het inelkaar gezet maar NOOIT getest!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:35:
[...]

Euh sorry wat is PMG en waar kan ik het vinden?
Processors, Mobo's en Geheugen.... Bovenste topic in de Harde waren lijst.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:39:
[...]

Processors, Mobo's en Geheugen.... Bovenste topic in de Harde waren lijst.
OK thanks

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:34:
En wat bedoel je met bios resetten......... de default instellingen gebruiken?
Kijk eens in de FAQ en het beleid van dit subforum ..
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 17-11-2003 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 november 2003 @ 16:41:
[...]
Kijk eens in de FAQ en het beleid van dit subforum ..
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Lees net dat een Athlon T-Bird family 1300 68.3 watt trekt dat is al heel wat misschien met HD en en videokaart is de voeding toch te weinig. Hartstikke bedankt allmeaal en ik hoop dat het dat is!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:54
Zou het niet aan het bios liggen??

"Hé Bob, drie bier!"

Verwijderd

Topicstarter
de7geitjes schreef op 18 november 2003 @ 14:20:
Zou het niet aan het bios liggen??
Ja haha leuke reactie :P de7geitjes reageert ook eens wanneer het veelste laat is. Maar iig het probleem lag dus aan de bios. De huidige bios 1002D ondersteunde niet de duron 1300. Heb dus een duron 800 ingezet geflashed en duron 1300 weer erin gezet werkt perfekt nu!

Bedankt voor jullie hulp! Ohja een 100 watt voeding is dus serieus wel voldoende!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 01:29:
[...]

Ja haha leuke reactie :P de7geitjes reageert ook eens wanneer het veelste laat is. Maar iig het probleem lag dus aan de bios. De huidige bios 1002D ondersteunde niet de duron 1300. Heb dus een duron 800 ingezet geflashed en duron 1300 weer erin gezet werkt perfekt nu!

Bedankt voor jullie hulp! Ohja een 100 watt voeding is dus serieus wel voldoende!
dat laatste verbaast me niet, want hier op GoT was al eens iemand die een modern AMD systeem op een 150W voedinkje had draaien ;)

Hoi

Pagina: 1