ati 9800 np schokerrig beeld

Pagina: 1
Acties:

• rcarter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-04-2025
Ik heb een club3d ati 9800, en ik heb bij spellen wel eens last van schokkerige beelden. Niet in de vorm van lage framerates, maar alsof het beeld ff blijft steken.

Ik heb drivers vervangen en van alles geprobeerd. Het enigste waar ik op kan komen is mijn harde schijf, die is al een tijdje niet goed.

Als iemand dit probleem ook heeft gehad, of weet wat ik er aan kan doen zou ik het graag horen.

p4 2.8ghz @ 3.1ghz
ati 9800
512 mb rimm 1066mhz
40 gb hard disk (bijna dood)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmmm [512 mb rimm 1066mhzz]

dit lijkt me niet helemaal goed.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ja hoor, dat rimm kan prima op 1066MHz draaien Hubert :). Aan de topicstarter: Zet AGP-fastwrites eens uit in je BIOS, of laat je P4 op stock speed lopen ipv 3,1GHz.

LinkedIn
Instagram

• rcarter
ff fastwrite in de bios uitzetten, alvast bedankt

Verwijderd

Wat voor voeding heb je er in zitten? Moet min. 350w zijn!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je geeft het zelf al aan: je hardeschijf.

Je zegt dat ie bijna dood is -> hij kan bij jou niet snel genoeg data meer aanleveren, maw je pc kan alles wel snel renderen, maar als het de data niet heeft wacht ie even -> het spel schokt.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:16:
Wat voor voeding heb je er in zitten? Moet min. 350w zijn!
Ach... ligt aan de voeding...

Heb op dit moment:
P4 2.8C @ 3.08 GHz
2x80GB S-ATA schijven
Radeon 9700
Brander/DVD
Waterkoeling (pomp / fan op PC aangesloten)

Met een 300W van een goed merk doet hij dit perfect!! Altijd stabiele lijnen en nooit vastlopers vanwege te weinig prik...

[edit]
Owja... ook nog ff reageren op topicstarter...
Als je HDD niet goed meer 's / bad sectors heeft kan deze idd voor problemen zorgen. Als hij "zichzelf ff kwijt is" dan krijgt dat prioriteit en staat je r9800 met z'n handen in z'n broek... :)

[ Voor 22% gewijzigd door dlmh op 17-11-2003 16:32 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• rcarter
Ik dacht ook aan de harde schijf, maar toen dacht ik bijna alle data word al het geheugen geladen.

Maar ik heb nu fastwrite uitgezet en 2.8ghz gedraaid en had het nog steeds, dus ik ga het gewoon proberen als ik een niewe harde schijf heb

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Mijn 250W powersupply houdt het goed uit met een P4 3.2, 4 x 512 PC3200, WD Raptor, Seagate 160GB sata en ATI Radeon 9800 Pro. I had er mijn twijvels over, maar geen problemen. Ik zou hem upgraden als ik wist dat een andere powersupply in mijn Dell Poweredge 400SC zou passen :/.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 23:13
Ik heb precies het zelfde probleem als de TS, maar dan met mijn 9600Pro. Iemand nog suggesties?

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 11:49

Largo

Donderdraak

Ik heb hetzelfde, al een tijdje eigenlijk.
Ik heb al vanalles geprobeert (fastwrite uit, 3.9 drivers, nieuwe directx versies en nog veeeel meer).

Je bent dus niet de enige met dit probleem, lees ook deze post:
[rml][ videokaart] hakkelt na urenlang gamen??[/rml]

Is het toevallig een Dell pc?
Wat ik vanavond nog ff ga proberen is om de specifieke monitor drivers te installeren(er kan een probleem zijn met de timing van de refresh rate), en ook zou het kunnen helpen om je spel eens vanuit een andere cdrom speler te starten.

Mocht je je probleem opgelost hebben dan zou ik graag van je vernemen wat het probleem was.

• rcarter
Nee het is geen Dell pc. Maar als ik het oplos zal ik het gelijk melden.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-08 11:49

Largo

Donderdraak

Ik denk het nu wel gevonden te hebben....

Ik las op een of ander forum dat sommige cdrom devices een "corrupte" DMA setup zouden kunnen hebben.

En voila.

Als ik het Generals Zero Hour start vanaf m'n dvd brander is er nix aan de hand.
Maar met de Lite-on 48X speler krijg ik dat schokkerige.

Als remedie werd aangeraden het probleemapparaat te uninstallen, bij een reboot zal XP het apparaat weer opnieuw (en nu correct) toevoegen.
Pagina: 1