Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

stekker vernieuwen VGA (D-sub) Liteon Litepanel 150

Pagina: 1
Acties:
  • 1.156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke jongens.

ik zoek een aansluitschema van de vgakabel (liteon litepanel 150) en tft schermpje dus. er zitteen 10 kabeltjes in met deze kleurtjes: grijs, zwart,wit,groen, geel, oranje, roze, lichtblauw, bruin, rood
kunnen julie mij helpen??? de elecktro winkel snapte er niets van dus alle hoop is op julie gevestigd.

Verwijderd

Bedoel je gewoon de pinout van de VGA kabel? Dat is dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.infonewsindia.com/pinout/svgamonitor.gif

Of gaat het om een kabel die vastzit aan de monitor zelf die je moet vervangen? :? Een beetje meer info is misschien wel handig :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Heb je de stekker nog? Daarmee kan je zo achterhalen aan welk pennetje welke kleur draad moet.

De 3 afgeschermde kabels zijn RGB, de rest zijn de stuursignalen (sync's en id's)
Maar alle draden hebben geen vaste kleurcodes.

[lame-mode]
Klinkt wel als een gejatte monitor met afgesneden stekker. :X
Excuses als ik er naast zit. :)
[/lame-mode]

[ Voor 34% gewijzigd door -=bas=- op 17-11-2003 16:22 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
heb je ookeen nederlands schema>>>

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 16:29 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kom op zeg... dit is toch vrij duidelijk... zelfs in het engels... En al was het nederlands, zou het er vrijwel hetzelfde uitzien... En lijntjes volgen moet volgens mij iedere aap kunnen...
red=rood
green=groen
blue=blauw
gnd=grond
horz sync = horizontale synchronisatie
vert sync = verticale synchronisatie...

iets meer initiatief van jouw kant zou trouwens ook leuk zijn voor zo'n basale vraag...

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2003 16:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 16:27:
heb je ookeen nederlands schema>>>
Ik meen me te herinneren dat daar net iets anders stond :/

Analoog VGA 9/15 (VESA/DDC)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15f.gif (15 pin D-sub female aan de videokaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsub9f.gif (9 pin D-sub female aan de videokaart)
15 Pin NaamOmschrijving9 Pin
1REDRood Video1
2GREENGroen Video2
3BLUEBlauw Video3
4ID2Monitor ID Bit 2
5GNDGround
6RGNDRood Ground6
7GGNDGroen Ground7
8BGNDBlauw Ground8
9Vcc+5 VDC
10SGNDSync Ground9
11ID0Monitor ID Bit 0
12ID1Monitor ID Bit 1
13H/C SYNCHorizontale Sync4
14VSYNCVertical Sync5
15ID3Monitor ID Bit 3

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 18:45 . Reden: nog verder versimpeld ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nee, daar staat weer ground, horizonta, vertical, sleeve etc... Das ook niet nederlands... Vast niet goed...

Verwijderd

MikeyMan schreef op 17 november 2003 @ 16:45:
nee, daar staat weer ground, horizonta, vertical, sleeve etc... Das ook niet nederlands... Vast niet goed...
Zo dan? ;) Dat ging over BNC, heeft de TS weinig aan.

Verwijderd

10 draadjes, dat is alvast geen DVI(-I/-D), DFP, EVC, LDI, P&D-(A)/D connector, maar analoog VGA.

Helaas gebruiken allemaal fabrikanten eigen kleurcodes, dus is een makkelijk antwoord niet te geven zonder een multimeter of het scherm open te maken en te kijken naar welke onderdelen de diverse draadjes heengaan. De dikste afgeschermde draden zijn in ieder geval van je RGB signalen. De andere afgeschermde draden zijn dan je horizontale/vertikale synchronisatielijnen. Mocht je daarna nog draden overhouden dan zijn die van je DDC/Monitor ID bits.

Het pin schema van hierboven heb je dan nodig om te weten op welke pin de draadjes moeten komen.

Echter: De stekker heb je nog (stekker tft vernieuwen??>?>) dus kun je ook simpelweg een nieuwe connector aan je monitor solderen door de afgeknipte stekker na te meten met bovenstaand schema of het oude snoer te gebruiken (welke aan welke moet is gewoon logisch natuurlijk, zelfde kleur aan dezelfde kleur) :P

Als het je met bovenstaande info niet lukt, is de enige mogelijkheid om LiteOn een mailtje te sturen.

Succes! ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 18:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.