[VPN] Dhcp spoof t.b.v. VPN werkt niet op Symantec FW?

Pagina: 1
Acties:

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

ralpje

Deugpopje

Topicstarter
Hallo,

Om de netwerken van twee filialen van een bedrijf te verbinden, moet er een VPN verbinding opgezet gaan worden.
Aan beide kanten staat een Firewall/VPN 100 appliance van Symantec, die standaard de mogelijkheid hebben om een site-to-site en client-to-site VPN verbindingen op te zetten en te accepteren.

Ik krijg deze verbinding echter niet up. Howto van de Symantec support site gevolgd, maar de twee apparaten willen niet verbinden. Omdat ik het vermoeden had dat dit door de NAT in de thompson routers komt, heb ik de DHCP-spoof configuratie in één van de modem/routers geladen.
Als ik deze router nu aan mijn laptop hang, krijg ik netjes via DHCP mijn publieke ip-adres.
Hang ik echter de symantec aan de Thompson, krijg ik géén IP-adres via DHCP, terwijl de Symantec wel hierop staat ingesteld. Ook met een 3Com office-connect routertje krijg ik geen IP-adres van de Thomspon.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

schop :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Dit komt omdat hij je lease dan reserveerd aan het mac adres van je laptop. Op het moment dat je die lease weggooid uit je speedtouch dan zal hij het waarschijnlijk wel doen.

Persoonlijk ben ik niet zo`n voorstander van de dhcp spoof dit omdat ik het zelf nooit lekker aan de praat gekregen heb.

Daarom gebruik ik nu de sipspoof in combinatie met een 2k server.

Is ongeveeer gelijk aan de dhcpspoof alleen is in dit geval alles statisch