1010101010?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:58
Hoi,

Ik had eerst op een linux partitie Debian geinstalleerd, en daarbij ook maar meteen Lilo. Ik had ook nog een 2e harddisk waar wat films op stonden. Nu dacht ik, laat ik de linux partitie verwijderen, en daar die films op zetten. Linux installeer ik later wel op die 2e harddisk. Gedaan, maar bij volgende reboot komen er dus allemaal 1en en 0en langs, waar ik niets aan kan doen. Ik dacht dat linux volledig verwijderd zou zijn, maar er is dus toch nog iets achtergebleven. Is hier iets aan te doen?

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Als je de partitie verwijderd, dan blijft de mbr tabel nog gewoon staan en staat lilo (als je die gebruikt als bootmanager) er gewoon nog in. Neem een opstart diskette en doe ff: fdisk /mbr of fixmbr met windows xp cd.

• Sir Isaac
  • Laatst online: 21-05-2025
Starten van een dos/win floppy. fdisk /mbr

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Topic: 1010101010?
Als we allemaal een topic openen en in binair formaat een onderwerp noteren denk ik niet dat het er duidelijker op wordt. :P

• kurt15
zal het even proberen. bedankt. Wat voor bootdisk trouwens? Want met een gewone leest ie mn NTFS drives niet.

Verwijderd

kurt15 schreef op 17 november 2003 @ 15:59:
zal het even proberen. bedankt. Wat voor bootdisk trouwens? Want met een gewone leest ie mn NTFS drives niet.
dat hoeft ook niet, je moet een bootdisk hebben waarmee je kunt booten en dan een ms-dos prompt krijgt, en waar fdisk op staat.

daarna fdisk /mbr en klaar is kurt15... :)

• kurt15
Ah tuurlijk 8)7
Kon ik zelf ook wel bedenken :)

Thanks!

• Ventrance
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03-2022
Ik heb gehoord dat er iets bestaat als NTFS DOS, maar misschien kan het ook met de Windows XP / 2000 CD-ROM. (R - Reparatie)

Dell XPS 13 9343

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:40
--unknown-- schreef op 17 november 2003 @ 16:02:
Ik heb gehoord dat er iets bestaat als NTFS DOS, maar misschien kan het ook met de Windows XP / 2000 CD-ROM. (R - Reparatie)
Om te kunnen schrijven onder DOS met NTFS heb je inderdaad programma's, maar die kosten bergen geld, dus je kan het beter met een normale bootdisk doen die gewoon in MS-DOS opstart :)

The devil is in the details.

• kurt15
Thanks, fdisk /mbr werkte :)

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Om te kunnen schrijven onder DOS met NTFS heb je inderdaad programma's, maar die kosten bergen geld, dus je kan het beter met een normale bootdisk doen die gewoon in MS-DOS opstart :)
Nou niet helemaal, want ik heb ooit een freeware prog opgehaald om vanuit DOS naar NTFS te kunnen lezen en schrijven, dus als je wat nodigd hebt?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

FAQ anyone :?

Juist.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.