[HTPC] specs van een goed HTPC moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 518 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-08 11:27
Ik ben zo goed als zeker dat ik voor de wondermooie Ahanix Dvine 5 serie zal gaan, en dus kan ik vrij kiezen of ik een Micro ATX of een Full ATX bordje neem.
Micro ATX lijkt me wat te klein aangezien er maar 3 PCI sloten op aanwezig zijn, dus zal het Full ATX worden.
Intel lijkt me ook de juiste keuze aangezien deze processoren het minst warm worden en dus het gemakkelijkste en het stilste gekoeld kunnen worden.
Maar nu heb ik nog de keuze uit een hele serie van chipsets en merken. Ik ga hier geen discussie beginnen over het beste merk want dat is toch ieder z'n eigen smaak, maar ik zoek achter dingen waarmee ik rekening zou moeten houden bij de aankoop voor een moederbord voor HTPC gebruik.
Een onboard geluidskaart moet voor mij bijv. al niet ik zoek me liever een high quality geluidskaartje uit, netwerk onboard mag dan weer wel want dat scheelt me toch alweer een slotje. En de cpu belasting van die onboard dingen is toch minimaal met de hedendaagse processoren. Bovendien gaat de nadruk toch niet liggen op netwerktrafiek.
Iemand voor de rest nog dingen waarvan hij/zij zegt van hou daar rekening mee? Ik wil heel goed nadenken voor ik beslis van een bepaald bordje te kopen zodat ik er achteraf geen spijt van krijg.

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Voor een divx/mp3 barrel heb je helemaal geen nieuw/modern/supersnel spul nodig! Als je maar een AGP slot hebt zodat je vrije keus qua video hebt.

Mijn htpc draait perfect op een m-atx kt133 bordje van 5 euro (@HCC grabbelbak) met een oude Duron700, gf2mx, terratec sixpack (optical naar DD/DTS receiver), een 100mb nic en 2x64MB.

1 gouden tip: regel een mobo dat goed met STR (supend-to-ram aka acpi S3-mode) overweg kan. In stand-by krijgt alleen het geheugen nog voeding, dus stroomverbuik is zeer laag bij 0,0 geluid. De machine gaat in 3 tellen "uit" en is bijna net zo snel weer up. Ideaal dus voor een htpc. Gecombineerd met wake-up via een IR-remote erg strak!

Je kan je geld beter in de randapparatuur stoppen dan in (nutteloos) veel rekenkracht en overbodige state-of-the-art moederbord features. Denk aan een draadloos mini-keyboard (ideaal!!) en muis, IR-sensor en remote, goede geluidskaart (minder belangrijk als als je via digitale uitgang icm receiver werkt), videokaart met goede tv-out met overscan(!!), een dikke hdd voor je mp3/film bibliotheek etc...

[ Voor 9% gewijzigd door nOLoGIc op 17-11-2003 16:06 ]

• codemann
Inderdaad ook mijn gedachte...
Daarom dat ik ook aan het nadenken ben wat ik er op zou willen en wat totaal overbodig zou zijn... Zo had ik bijv. graag firewire/usb2 aansluitingen op het moederbord gehad om toch een beetje toekomstgericht te denken.
Ik heb een externe usb2.0 schijf dus het zou toch wel handig zijn als ik die zou kunnen blijven aansluiten op zo'n machine, ook al schakel ik later over naar firewire...

• nOLoGIc
Als je een full-atx mobo met 5x pci regelt kun je altijd nog firewire/usb2 toevoegen.
En je hebt nog ruimte voor bijv. een mooie capture kaart (DVB-sat e.d.) als je ooit nog aan HDD-recording wil gaan doen.

[ Voor 42% gewijzigd door nOLoGIc op 17-11-2003 16:27 ]

• codemann
Toevoegen gaat idd nog altijd, maar op het moederbord lijkt me zowiezo handiger als de prijs het toelaat. Mijn gedachte was de goedkoopste P4 CPU te nemen.
Een capture kaart heb ik al in mijn huidige PC, namelijk een Hauppauge PVR-350. Ik ben ook aan het overwegen om op mijn huidige Abit bordje het onboard geluid te enablen en mijn Audigy II die ik nu gebruik voor mijn HTPC te gaan gebruiken. Ik ga dan toch te meeste audio via mijn HTPC afspelen, enkel gaming gaat nog overblijven...

[ Voor 5% gewijzigd door codemann op 17-11-2003 16:47 ]

• nOLoGIc
Ik weet niet waar het geluid van de htpc naartoe gaat?
Als dat via een analoog stereo signaal gaat moet de kaart wel goede kwaliteit zijn. Dan zou je een simpele, maar kwalitatief goede 2-channel kaart kunnen gebruiken. Als je digitaal werkt (pcm en dd/dts pass-through) doet de kwaliteit van de DA-converter en bijbehorende elektronica voor de analoge outputs er niet toe en kun je een goedkoop kaartje met optical en/of coaxial dig-out nemen.

In beide gevallen zou een Audigy 2 zonde zijn. Dat is nou juist een kaart voor 3D-geweld in spellen. Mocht je analoge multi-channel output nodig hebben (rechtstreeks naar speakerset of naar een oude prologic receiver met 6-channel input) dan worden de mogelijkheden v/d Audigy wel redelijk benut. Let wel: dd/dts decoding is op Creative kaarten altijd softwarematig!! De driver geeft het decoden aan de cpu ipv de EMU dsp.

• codemann
Het geluid gaat digitaal naar mijn Marantz versterker, momenteel werk ik met een cinchkabel.
Ga je geen kwaliteitsverlies hebben op een goedkoop kaartje ofzo?

Verwijderd

codeman, ik wilde ook de aphanix 5 kast gaan kopen..
Alleen kan hem nergens meer vinden.
Waar haal jij m?

• codemann
Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 13:35:
codeman, ik wilde ook de aphanix 5 kast gaan kopen..
Alleen kan hem nergens meer vinden.
Waar haal jij m?
Ben ik nog niet zeker van, ik ga vanavond eens bij de lokale pc-boer langsgaan en zien wat die kan forceren.
In België heb ik nog niks gevonden (ben zelf van België), in Nederland zijn er een paar winkels (dat is een mogelijkheid) ofwel ga ik eens proberen via de officiele website...

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Ikzelf zit te overwegen om in mijn HTPC ook 2 TV-kaartjes te plaatsen icm MythTV
Het vervelende van TV-kaartjes (dus niet de PVR-250/350) is dat ze nogal veel bandbreedte over de PCI-bus trekken (20 - 30 MB/s) en zeker met 2 stuks.

Wanneer je dus >1 TVkaartje wilt gaan gebruiken kan het dus verstandig zijn om niet een VIA maar een Intel-chipset te kiezen, daar die vaak een 20 MB/s grotere PCI-bandbreedte hebben.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• codemann
Good point. Ik was aan het denken aan een van de goedkoopste P4's te nemen. Ik moet een beetje zien wat prijs/kwaliteit het beste uitkomt, bij de lage modellen is het verschil vaak belachelijk laag... Iemand enig idee of een 533 of een 800 Mhz CPU veel verschil zou maken voor deze toepassing?

Verwijderd

Ik heb er een gemaakt met een via Epia-M Mobo (933 mhz)
draait alles perfect, zelfs de zwaarste Xvid of DVD is geen probleem .. zelfs met 5.1 geluid!

Pro:
lekker klein
alles onboard
DDR geheugen

cons:
alles onboard :P
maar 1 DDR bank

Suc6

Verwijderd

ik laatst ook zown pctje in elkaar gezet voor bij ons in de woonkamer,

een p4 celeron 2 ghz, snel genoeg, en niet duur iets van 75 euro
een ati radeon 7000, 35 euro
moet alleen nog geluidskaart hebben, op moment staat de onboard sound aan

die celeron kwam bij mij zo, omdat ik nog een p4 bordje had liggen, waar die celeron dus ook in past.

• codemann
Ik ga denk ik beginnen met een P4'tje met een Matrox kaartje op, geluid zal om te beginnen ook nog onboard zijn... En een Hauppauge PVR-350 heb ik al dus dan kunnen we beginnen met spelen ;)
Veel geheugen heeft zo'n systeempje normaal niet nodig eh? Ik ga er windows xp op zetten, 512MB lijkt me dan genoeg, niet?

[ Voor 26% gewijzigd door codemann op 18-11-2003 16:08 ]

Verwijderd

Ik was zelf ook op zoek naar deze case, maar hij is nogal slecht leverbaar. Een aantal winkels denken dat ze deze kast in week 52 weer binnen krijgen, maar dat is nog niet zeker! Trouwens die kast kost minstens 325 euro, das wel inclusief voeding en VFD. Dit vind ik eigenlijk best veel geld.

Ikzelf zat de denken om een 19" rackmount te kopen van Antec met daarin een Asus P4C800-E Deluxe met een P4 erin, zodat ik hem ook nog mooi als server kan gebruiken. Als het goed is zijn die antec voedingen mooi stil en anders koop ik er wel een Nexus 3500 in met een 12 cm fan.

Wat betreft de display zat ik eraan de denken om zo'n kastje te maken a la pioneer die je bovenop de TV kan zetten.

Waar ga je die kast halen dan? In duitsland zit de goedkoopste op zo'n 375 euro, wat weer een stuk duurder is.

Verwijderd

Ja maar in Nederland is ie ook niet overal leverbaar behalve bij leidos.... maar daar is ie duurder dan normaal bij eynstein waar ze hem ook hadden (nu niet meer)
Als iemand nog ideeen heeft hoor ik ze graag.

• codemann
Mijn eerste gedachte qua hardware :

- Ahanix D.Vine Black 5BX (http://www.ahanix.com/dvine5.html)
- Abit AI7 (Intel® 865PE, Intel® ICH5-R, 5x PCI, 1x AGP (8x), 6x USB 2.0, 1x serial, 1x parallel, 1x LAN, 1x FireWire, PS/2 Mouse and Keyboard, Audio Line In/Out/Micro, 10/100MBit Fast Ethernet Realtek)
- Intel Celeron 2600Mhz (slechts €20 verschil tussen 2000 en 2600)
- Geheugen weet ik nog niet, ik twijfel tussen :
(1) 2x 256MB Corsair Twinx geheugen, een goeie €50 duurder dan ander geheugen maar wel megastabiel en snel, maar misschien wat overkill op deze bak...
(2) 2x 256MB Infineon geheugen
(3) 2x 256MB Samsung geheugen
- Matrox maar hier zijn ook 2 modellen van precies :
(1) Millennium G550
(2) Millennium G550 Dual-DVI

Ik kom er nog ;)
De kast ben ik volop aant zoeken, in België heb ik nog niemand gevonden die ze kan leveren, in Nederland zijn er een paar winkels, ik probeer ook rechtstreeks in contact te komen... Kan iemand mij trouwens bevestigen of misschien juist niet of die kast echt goed zwart is? Op alle foto's ziet hij er maar grijsjes uit...

• nOLoGIc
[b]codemann schreef op 19 november 2003 @ 00:47:[/b
- Matrox maar hier zijn ook 2 modellen van precies :
(1) Millennium G550
(2) Millennium G550 Dual-DVI
Ik zou geen Matrox nemen (iig niet nieuw kopen). De "legendarische" tv-out valt best tegen mede door slechte drivers (G450 is hier na veel ge-emmer letterlijk het raam uitgegaan). Een goedkope Radeon (9000 oid) doet het ook prima.

• codemann
nOLoGIc schreef op 19 november 2003 @ 13:17:
[...]
Ik zou geen Matrox nemen (iig niet nieuw kopen). De "legendarische" tv-out valt best tegen mede door slechte drivers (G450 is hier na veel ge-emmer letterlijk het raam uitgegaan). Een goedkope Radeon (9000 oid) doet het ook prima.
Je bent de eerste die ik dat hoor zeggen, veel gebruikers prijzen deze kaart de lucht in. Het enige punt waar ze mij op gewezen hebben is dat als je met progessive dvd playing gaat werken dat dan de meeste software hiervoor vooral de nvidia kaartjes ondersteunen en in (veel) mindere mate andere merken...

Wat Matrox dan weer wel heeft :
Wat in mijn optiek vele malen belangrijker is dan het mb is de videokaart. Je kunt heel veel betere beeldkwaliteit bereiken door een goede videokaart en voor het afspelen van tv beelden is 1 merk dat met kop en schouders boven de rest uitsteek en dat is Matrox.
Dit heeft te maken met een wat technisch gedoe, maa kort gezegd is matrox de enige die de scanlines perfect uitlijnt en daarom de enige die een interlaced opname (zoals tv) interlaced kan weergeven.

• nOLoGIc
Zal best heel mooie techniek in die chips zitten maar als zoiets simpels als het afspelen van een divx al moeilijk gaat (g450 bug: ntsc video op pal tv = choppy) hoef het voor mij niet meer.
En kan een Matrox tv-only werken, dus de tv van bios t/m windows als monitor gebruiken?

• codemann
nOLoGIc schreef op 19 november 2003 @ 13:52:
Zal best heel mooie techniek in die chips zitten maar als zoiets simpels als het afspelen van een divx al moeilijk gaat (g450 bug: ntsc video op pal tv = choppy) hoef het voor mij niet meer.
En kan een Matrox tv-only werken, dus de tv van bios t/m windows als monitor gebruiken?
Ik ga beide dingen eens navragen aan huidige matrox-gebruikers, je hoort nog van me ;)

ANTWOORD :
Ntsc opnamen speel ik vrijwel nooit af, maar kan me niet herinneren dat ik daar ooit een probleem mee heb gehad. Tv out alleen kan zeker want dat doe ik altijd.
(met dank aan Amontillado van Hauppauge Forum)

[ Voor 21% gewijzigd door codemann op 19-11-2003 17:00 ]

• nOLoGIc
Het grootste deel v/d divx/xvid dvdrips op het net is NTSC (23,976 fps). Voor zover ik heb kunnen vinden was dat choppy playback probleem een fout in het design v/d G450 en probeerden ze het te maskeren met software oplossingen (drivers).
Verder was de mooiste dualhead optie (DVDmax heet dat geloof ik) niet mogelijk als je geen Intel chipset had en was de "clone" optie zeer traag. Al met al was ik erg teleurgesteld.
Ik ben nu al best tevreden met de stokoude Bt chip op m'n gf2mx en de nieuwere CX25871 op m'n gf4 is nog stukken beter.

[ Voor 3% gewijzigd door nOLoGIc op 19-11-2003 19:07 ]

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

heb zelf ook 'crappy' Asus riva tnt1 + tv out en beeld wat ik krijg is prachtig icm X11.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik weet niet precies wat je met de HTPC aan gaat sturen maar ik zou persoonlijk nevernooit via de TV-out gaan werken omdat de kwaliteit hiervan bij alle videokaarten simpelweg "ruk" is. Matrox is de enige uitschieter met een redelijke TV-out maar dan nog haalt deze het nevernooit bij de gewone VGA uitgang of (nog beter) DVI.

Ga eens rondneuzen op www.htforum.nl om wat meer indrukken op te doen, hier zitten nogal wat die-hard HT freaks die behoorlijk wat weten over HTPC's. Op het forum is ook een volledige sectie aan HTPC's gewijd en ik weet zeker dat je daar flink wat handige tips kunt vinden.

De beste kaart voor het aansturen van je Projector is in mijn persoonlijke optiek de Radeon. Dit komt met name door de speciale "theatre" chip die erop zit. Deze is erg nuttig als het gaat om resoluties, kleurechtheid en refresh settings(powerstrip). Mocht je geen projector hebben maar je TV willen aansluiten, dan bestaan er VGA-naar-SCART kabels waarmee je dit kunt verwezelijken. Je stuurt dan je TV met RGB aan en dat is echt een betere optie dan S-Video. Als je dan een Radeon7500 neemt is deze bovendien passief gekoeld en daarmee elimineer je een hoop irritant geluid. Ik denk dat stilte zeker een van de meest belangrijke factoren is als het gaat om HTPC's.

Ik ondersteun daarom je keuze voor een Intel CPU. Deze zijn inderdaad wat minder hot-headed dan de Athlons en dus stiller te koelen. Verder heb je een stille harddisk nodig. Ik geloof dat de Seagate Barracuda een van de stilste is alhoewel er ook liquid-bearing schijven van andere fabrikanten zijn die ongetwijfeld ook behoorlijk stil zullen zijn. Voor de voeding kun je een fanless kiezen maar deze zijn behoorlijk duur(200 euro), echter wel volledig stil omdat er geen fan, maar een groot koellichaam achterop zit. Aangezien je bereid bent een flink bedrag voor je kast neer te tellen is deze voeding misschien ook een optie?

Tja en audio... Op het HTforum zweren ze bij Terratec maar ik weet niet of dit nu wel zo super is. Een externe kaart is volgens mij nog net iets beter omdat de pc zelf dan weinig storing kan genereren terwijl interne (pci) kaarten hier gevoeliger voor zijn.

Verder qua configuratie liever geen ACPI gebruiken maar gewoon in je BIOS handmatig de IRQ's aan je kaarten toewijzen. Als je er niet al teveel zooi in gaat prikken moet dat goed te doen zijn en dan weet je zeker dat verschillende apparaten niet op elkaar "hoeven te wachten" zoals bij IRQ-sharing. Ook het uitzetten van onboard devices welke niet worden gebruikt kan weer extra vrije IRQ's opleveren en heeft dus ook weer minder effect op je totale systeem performance. Je kunt overigens ook overwegen een wat duurdere (3Com) NIC te kopen en je onboard NIC uit te schakelen. De 3Com heeft nl een eigen processor aan boord en belast je CPU dus minder, hetzelfde geldt voor een goede geluidskaart.

Tja en als laatste Windows XP volledig uitkleden, overbodige Services deactiveren, beetje tweaken zodat ook het OS zonder veel bagage goed kan presteren.

Whatever it takes: In ieder geval alvast heel veel suc6 en plezier toegewenst, good luck!

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• nOLoGIc
GreenGras schreef op 19 november 2003 @ 19:41:
...Mocht je geen projector hebben maar je TV willen aansluiten, dan bestaan er VGA-naar-SCART kabels waarmee je dit kunt verwezelijken. Je stuurt dan je TV met RGB aan en dat is echt een betere optie dan S-Video....

...Verder qua configuratie liever geen ACPI gebruiken maar gewoon in je BIOS handmatig de IRQ's aan je kaarten toewijzen. Als je er niet al teveel zooi in gaat prikken moet dat goed te doen zijn en dan weet je zeker dat verschillende apparaten niet op elkaar "hoeven te wachten" zoals bij IRQ-sharing....
Ik weet niet beter dan dat die VGA->VIDEO converters meuk zijn, maar misschien zijn de ontwikkelingen hard gegaan :?

Over ACPI en IRQ's: leef jij nog in het stenen tijdperk 8)7 ACPI/APIC werkt al tijden prima. Sommige mobo's van rond de tijd dat ACPI op de markt kwam hadden soms wat bugs, maar verder...
Als je ACPI niet gebruikt (standard hal in windows) mis je ook nog eens de moderne powersave opties, waaronder STR (S3-mode), en dat is nou juist ideaal voor een htpc: klik aan-klik uit.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
nOLoGIc schreef op 19 november 2003 @ 13:52:
Ja die kan dat , omdat een MATROX niet met standard TV-out werkt , in tegendeel , je stopt er een speciale TV-out kabel op en dan weet de kaart ZELF dat hij het beeld moet sturen naar een TV

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Over die Matrox kaarten.
Ik heb hier ook een G400 klaarliggen voor in de HTPC, maar zat van de week ook al na te denken of het eigenlijk wel mogelijk is om de 2e head een clone van de 1e head te maken, zodat ik de beamer op de VGA kan aansluiten en de TV-out-kabel op de 2e head naar de TV kan doen... en dat onder linux (ik ga MythTV gebruiken)
Volgens mij werkt die TV-out-kabel alleen op de 2e head.

offtopic:
Voor de echte knutselaars:
Analog Devices heeft een aantal chipjes in het assortiment die van VGA naar composite en Svideo kunnen omzetten. Daarvoor moet je de resolutie en refreshrate wel aanpassen op TV-niveau, oftewel 768*576@50Hz Interlaced.
Er is zelfs een versie die zonder kristal kan werken. Elke VGA-kaart die nog geen TVout heeft is dan ineens geschikt hiervoor :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• codemann
Nu ik ben er ongeveer uit wat ik ga nemen, kans bestaat zelfs dat ik vanavond ga bestellen :

- KAST : ga ik nog even mee wachten, bij mijn PC-boer verkopen ze heel goede kasten aan €40, ik ga voorlopig daarmee beginnen...
- MOEDERBORD : Abit IS7 heeft alles wat ik wil : LAN/audio onboard wil ik graag om te beginnen, de Matrox en Hauppauge kaart gaan me al genoeg bezighouden in het begin, later wil ik wel eens uitkijken naar de beste oplossing voor geluid... LAN onboard lijkt me geen probleem gezien de CPU ruim genoeg is... USB2.0 en Firewire ook onboard, wat ik héél leuk vind naar de toekomst toe! Bovendien is dit bordje heel goedkoop.
- CPU : Intel P4 2600, ik geef liever iets meer uit om een echte P4 te hebben, dan is de PC ook performant genoeg om alle mogelijkheden die ik maar kan bedenken te doen, Celeron zie ik in dat opzicht niet zitten en een kameraad van me wist me te vertellen dat hij er zéér slechte ervaringen mee had, de €100 extra zou het zeker waard zijn zei hij... Later als de kast komt komt hier ook nog wel een zalman koelertje ofzo op
- RAM : het kost me weer €50 meer maar ik ga toch voor 512MB Corsair Twinx gaan.. volgens velen misschien overkill maar ik heb het de laatste keren elke keer gekocht en de stabiliteit en de snelheid vind ik fantastisch voor dit geheugen
- VIDEOKAART : Matrox G550, hierover moet ik niet uitwijden denk ik aangezien ik op TV ga kijken
- TV-KAART : Hauppauge PVR-350 die momenteel al in gebruik is
- DVD-speler : dit moet ik nog even bekijken en wat over lezen, zo op het eerste gevoel zou ik Lite-On of LG zeggen...

Verwijderd

wat voor harde schijf gooi je erin?
Ik wil precies hetzelfde als jou gaan bouwen..
Ik wil op mijn tv de tvkaart gaan besturen.. Is die matrox kaart daar het beste voor? (kwa duidelijkheid op mijn tv)?
Wil hem als een soort TIVO gebruiken..

• codemann
wat voor harde schijf gooi je erin?
Ik heb nog een 60GB schijfje liggen, dat is goed genoeg om het systeem draaiende te krijgen... Daarna koop ik mij een liquid bearing schijfje. Ik was ook aan het denken van dat interne schijfje misschien wat kleiner te houden en een grotere externe schijf (USB2/firewire) te kopen... Zo'n externe schijf geeft direct meer mogelijkheden en ik zoek me dan een kast met aan de voorkant deze aansluitingen :9~
Ik wil op mijn tv de tvkaart gaan besturen.. Is die matrox kaart daar het beste voor? (kwa duidelijkheid op mijn tv)?
Matrox is de beste kaart als je het voor een gewone TV gaat gebruiken, mocht je met Plasma of Projectoren zitten dan denk ik dat je beter een Radeon koopt.
Wil hem als een soort TIVO gebruiken..
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je niet VIVO? Verklaar wat nader aub...

Ik ga het dus rustig opbouwen... Dingen als een geluidskaart/remote/kast laat ik nog even achterwege... Laat me eerst maar wat spelen met de Matrox en de Hauppauge en wat software proberen... Als ik dan alles onder de knie heb begin ik aan de verdere afwerking.

Verwijderd

VIVO -> Video-in Video-out

TIVO -> Tv-in Video-out ;)

• codemann
Verwijderd schreef op 20 november 2003 @ 17:02:
VIVO -> Video-in Video-out

TIVO -> Tv-in Video-out ;)
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap nog altijd niet wat concreet zijn bedoeling is... 8)7 :?

Verwijderd

TIVO is een us based pvr www.tivo.com
Persoonlijke tv-gids enzo.. SUPER SYSTEEM. jammer dat het hier niet is.
Pagina: 1