Toon posts:

snelste brander

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik wil graag een nieuwe brander omdat mijn dvd brander maar met 16 x fikt en dit toch echt te ''traag'' is nu is mijn oog gevallen op de lite on en de philips of de aopen

het gaat bij beide om de 52x32x52 versie's

welke raden jullie mij aan kwa snelheid en prestatie's

als er een ander merk is dan hoor ik het graag
ja ik heb de search gebruikt en kon geen goeie review vinden over deze merken.

en ook ik weet de risico's van de hoge snelheid branders kwa uit elkaar spatten..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:51 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Erm.. www.google.com en dan reviews zoeken :?

[basic stuf]
Lite-on is wel een goed merk.
En zelf heb ik ook goede ervaring met philips.

Maar dat kon je ook wel zelf vinden.

[ Voor 60% gewijzigd door Roberto op 17-11-2003 14:51 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lite-on brand alles ;)
philips is meestal gaar na 1 jaar (bij mij dan)
aopen is ook wel een aardige brander.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Licht aan (Liteon) 811:

8x DVD+R 4 x DVD-R +RW/-RW
48 CDR 24 CDRW

ongeveer.

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 17:09
De eerste hit met google:

review lite-on

Verder schijnt lite-on een goede prijs kwaliteit te hebben, dus ik zou voor de lite on gaan.

Last FM - Strava

• BigBart
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:48:
als er een ander merk is dan hoor ik het graag
ja ik heb de search gebruikt en kon geen goeie review vinden over deze merken.
Als je echt een topmerk wilt dan koop je de plextor premium 52x32x52 deze heeft leuke features zoals gigarec. Kijk hier maar ff: nieuws: Plextor kondigt PlexWriter Premium 52x32x52 brander aan

Een feit is wel dat je voor die prijs wel bijna twee lite-on branders kan kopen, wat ook een heel goed merk is, maar speelt geld geen rol ga dan voor de plextor. Ik ben er zelf erg over te spreken!

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Viper_74 schreef op 17 november 2003 @ 14:55:
Licht aan (Liteon) 811:

8x DVD+R 4 x DVD-R +RW/-RW
48 CDR 24 CDRW

ongeveer.
Net zoals de LDW 411S kan de 811S 'maar' 40x branden en lezen, dus niet 48x ;)
BigBart schreef op 17 november 2003 @ 17:31:
[...]

Als je echt een topmerk wilt dan koop je de plextor premium 52x32x52 deze heeft leuke features zoals gigarec. Kijk hier maar ff: nieuws: Plextor kondigt PlexWriter Premium 52x32x52 brander aan

Een feit is wel dat je voor die prijs wel bijna twee lite-on branders kan kopen, wat ook een heel goed merk is, maar speelt geld geen rol ga dan voor de plextor. Ik ben er zelf erg over te spreken!
Ookal speelt geld geen rol doe je er nog steeds goed aan om die Lite-On te nemen, die zijn niet voor niks zo populair en komen vaak als beste uit de test. Het tijdperk waarin Plextor top of the bill was en de rest erachteraan hobbelde ligt alweer een tijdje achter ons :)

The devil is in the details.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:44
DVD brander doet 6 min over een DVD van 4,7GB
52x brander doet 2 min over een CD van 650MB

brand gewoon DVD's ipv CD's :P

TheS4ndm4n#1919

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 19:41
Laat me je een tip geven voor een snelle brander, koop geen philps want na nog geen jaar kon de lade niet eens meer open daar komt bij dat philips branders rete duur zijn. Zelf heb ik nou een Lge niks geen problemen lekker simpel en niet duur.
It's your choice 8)

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 17 november 2003 @ 17:50:
DVD brander doet 6 min over een DVD van 4,7GB
52x brander doet 2 min over een CD van 650MB

brand gewoon DVD's ipv CD's :P
tis alleen zo lullig als je maar een 800 mb grote cd wilt branden om dan gelijk een 4,7 GB schijf te verbruiken..

(kijk naar ge backupte :P games)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een DVD fikker kan natuurlijk ook CD's fikken, dat moge duidelijk zijn....

• Hahn
Terw_Dan schreef op 17 november 2003 @ 18:04:
een DVD fikker kan natuurlijk ook CD's fikken, dat moge duidelijk zijn....
Dat is ook duidelijk, maar de topicstarter vindt dat z'n DVD-brander te sloom is met cd's en wil daarom een 52x brander erbij nemen :)

Verwijderd

je mag mijn plextor wel kopen 48x24x48 ik vind de 24 x van mijn DVD writer wel genoeg

Verwijderd

hij wil de snelste brander kopen, dus geen 48 x :S hoewel dat snel zat is omdat je deze snelheid toch amper haalt

Verwijderd

Ik zelf heb goede ervaring met Plextor en Lite-on dus als ik jou was zou ik voor de Lite-on gaan.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:48:en ook ik weet de risico's van de hoge snelheid branders kwa uit elkaar spatten..
Uit elkaar spatten :? Waar gaat dit over :?

• Hahn
mikejarod schreef op 17 november 2003 @ 18:16:
[...]
Uit elkaar spatten :? Waar gaat dit over :?
Er zijn cdrom-lezers geweest die erg onstabiel waren op hoge snelheden, waardoor de cd uit elkaar spatte. Tegenwoordig heb je dat vrijwel nooit meer, omdat men beter op hogere snelheden kan branden/lezen en de kwaliteit gewoon wat omhoog is gegaan :)

• The-Source
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 18:12:
hij wil de snelste brander kopen, dus geen 48 x :S hoewel dat snel zat is omdat je deze snelheid toch amper haalt
De 52x wordt alleen gehaald bij het uiterste randje van de cd en zal dus niet 0.8% ja daar praten we over als je 48x met 52x vergelijkt :o tijdsverschil halen.
Hooguit 0.4% als het niet nog minder is.
Dus 3.5 minuut wordt 3.45 schat ik zo en moet je dan perce tussen een beperkt aantal merken kiezen voor 5 seconde ?

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad maar 5 seconden maar aangezien ik nogal veel en snel cd's moet branden gaat dit na 20 cd's toch al gouw in minuten lopen wat het me scheelt.

als je kijkt naar de prijzen van 48 x en 52 x scheelt dit niet echt veel duz is het niet de moeite waard om iets lager te gaan.

over het spatten ik hoorde inderdaad dat de techniek nu verfijnd is en dit voorval bijna nooit meer voorkomt hier maak ik mij dan ook geen zorgen meer over

Verwijderd

Even een waarschuwing in telegramstijl:

Nooit branden op max snelheid, altijd de helft of minder. Dan heb je minder kans op fouten. Neem de helft van de langzaamste factor. 32x brander met 48x cd-r's is 16 speed, 52 brander met 48 cd'rs is 24 speed. Het verschil is een minuutje en dat merk je toch niet.

Als we het al over dergelijke marginale tijdsverschillen gaan hebben, ga ik liever voor de betrouwbaarheid en zorg ik dat mijn cd's over een paar jaar ook nog te lezen zijn.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees wat reviews, dan kan je zelf bepalen welke de beste is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.