Ik heb het volgende gemaakt:
Dit is een vraag in een enquete. Er moet ingevult worden hoeveel procent van de tijd een bepaald product gebruikt wordt. Alle percentages moeten samen 100% zijn.
Mijn vraag is hoe kan ik de controle hierop uitvoeren.
Ideaal zou zijn als nadat de vijf textarea's van percentages voorzien zijn er een cotnrole wordt uitgevoerd (server-side) of het ten samen 100 is. Zo niet dan wordt Label10 visible met een melding hierover.
Ik wil dus niet dat na het invullen van elke textarea al een controle doen. Mocht er een textarea niet ingevult worden, dan wordt die ook weer via Label10 na gemeldt nadat de gebruiker op een button heeft gedrukt om naar de volgende vraag door te gaan.
Dit is de code die ik nu voor de tabel heb:
Zelf had ik al OnTextChanged gevonden als event van een textarea.
Zoals je kan zien heb ik OnTextChanged gebruikt in het bovenste textarea. Helaas heeft dit geen effect. Er gebeurt helemaal niks als ik in deze textarea tekst invoer of middels tab naar het volgende item in het form toe ga.
Hoe kan ik het beste die validatie aanpakken? En waarom werkt ontextchanged niet?
Dit is een vraag in een enquete. Er moet ingevult worden hoeveel procent van de tijd een bepaald product gebruikt wordt. Alle percentages moeten samen 100% zijn.
Mijn vraag is hoe kan ik de controle hierop uitvoeren.
Ideaal zou zijn als nadat de vijf textarea's van percentages voorzien zijn er een cotnrole wordt uitgevoerd (server-side) of het ten samen 100 is. Zo niet dan wordt Label10 visible met een melding hierover.
Ik wil dus niet dat na het invullen van elke textarea al een controle doen. Mocht er een textarea niet ingevult worden, dan wordt die ook weer via Label10 na gemeldt nadat de gebruiker op een button heeft gedrukt om naar de volgende vraag door te gaan.
Dit is de code die ik nu voor de tabel heb:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| <asp:table id="Table4" style="Z-INDEX: 126; LEFT: 30px; POSITION: absolute; TOP: 1335px" runat="server" Font-Names="Arial" BackColor="LemonChiffon" Width="258px" GridLines="Both" BorderStyle="Solid"> <asp:TableRow> <asp:TableCell Text="1. Product A"></asp:TableCell> <asp:TableCell> <asp:TextBox Runat="server" OnTextChanged="CheckPercentage"></asp:TextBox> </asp:TableCell> </asp:TableRow> <asp:TableRow> <asp:TableCell Text="2. Product B"></asp:TableCell> <asp:TableCell> <asp:TextBox Runat="server" ID="Textbox8"></asp:TextBox> </asp:TableCell> </asp:TableRow> <asp:TableRow> <asp:TableCell Text="3. Product C"></asp:TableCell> <asp:TableCell> <asp:TextBox Runat="server" ID="Textbox9"></asp:TextBox> </asp:TableCell> </asp:TableRow> <asp:TableRow> <asp:TableCell Text="4. Product D"></asp:TableCell> <asp:TableCell> <asp:TextBox Runat="server" ID="Textbox10"></asp:TextBox> </asp:TableCell> </asp:TableRow> <asp:TableRow> <asp:TableCell Text="5. Product E"></asp:TableCell> <asp:TableCell> <asp:TextBox Runat="server" ID="Textbox11"></asp:TextBox> </asp:TableCell> </asp:TableRow> </asp:table> |
Zelf had ik al OnTextChanged gevonden als event van een textarea.
Zoals je kan zien heb ik OnTextChanged gebruikt in het bovenste textarea. Helaas heeft dit geen effect. Er gebeurt helemaal niks als ik in deze textarea tekst invoer of middels tab naar het volgende item in het form toe ga.
Hoe kan ik het beste die validatie aanpakken? En waarom werkt ontextchanged niet?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 11:03 . Reden: Images uit post verwijderd, stonden niet langer op server ]