Toon posts:

[xp] Groepsbeleid toewijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met mmc een basis structuur opgemaakt van hoe het moet gaan worden. Alleen nu heb ik het probleem dat als ik een wijziging maak op de eene groupolicie dat het ook effect op mij heeft omdat mijn account ook bij die group staat ingeschreven. Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat de grouppolicies van de niet administrator account niet ook effect hebben op mijn account. sorry voor het vage verhaal maar ik vind het moeilijk uit te leggen. Misschien dat het volgende het al genoeg omschrijft: Hoe kan ik de prioriteiten instellen van naar welke groupolicie mijn account het eerst moet luisteren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:17:
Ik heb net met mmc een basis structuur opgemaakt van hoe het moet gaan worden. Alleen nu heb ik het probleem dat als ik een wijziging maak op de eene groupolicie dat het ook effect op mij heeft omdat mijn account ook bij die group staat ingeschreven.
dit is zowieso niet waar... grouppolicy wordt niet uitgevoerd op groepen!!! (vage naam eigenlijk). maar je account zal wel in dezelfde ou staan...
Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat de grouppolicies van de niet administrator account niet ook effect hebben op mijn account. sorry voor het vage verhaal maar ik vind het moeilijk uit te leggen. Misschien dat het volgende het al genoeg omschrijft: Hoe kan ik de prioriteiten instellen van naar welke groupolicie mijn account het eerst moet luisteren.
je account naar een andere ou verplaatsen of op apply policy je account geen rechten geven...

prioriteiten stellen kan niet...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Misschien is het handig om eerst even de vraag te stellen of je locale policies loopt in te stellen of Domain policies(heb je uberhaupt wel een domain).

heb je een domain kijk dan naar IIS5_rules zijn antwoord namelijk de user expliciet erbij zetten en acces is denied geven op apply group policy.(is een workaround die niet netjes is trouwens).

Stel je het lokaal in kijk dan bij onderstaande url.

Local policies on Windows 2000 en WindowsXP workstations

Verwijderd

Topicstarter
Jah maar mijn accountnaam staat nu bij 2 groepsbeleid objecten ingeschreven. En waar kan ik dan in de mmc veranderen welke van die 2 geld? Of is dit niet mogelijk.

Ps. Ik werk hier in een domein

Verwijderd

beter lezen zou ik zeggen...