Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakertjes,

Ik sta op het punt een 1GB CF kaartje te bestellen bij geheugenkaart.be. Toch heb nog ik wat vragen:

1. Heeft iemand ervaring met de 1GB Toshiba SLC CF kaart icm de Canon Powershot G3?

2. Geld overmaken naar die lui, ipv rembours... is dat een beetje veilig?

BVD!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb geen ervaring met die combi, maar geld overmaken alvorens te laten verzenden ben ik geen voorstander van...

Pvouput live

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15
Ja zo'n kaartje kost toch al niet niks... :) maar hardstikke mooi hoor :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Krypt schreef op 17 november 2003 @ 14:10:
Ik heb geen ervaring met die combi, maar geld overmaken alvorens te laten verzenden ben ik geen voorstander van...
idd, ik ook niet.

eerst zien/voelen/krijgen dan betalen..

je gaat toch niet betalen voor iets wat je niet hebt.

verder ben ik ook niet bekend met dit bedrijf.. moet ik eerlijk zeggen ook nooit wa overgehoord :)

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers > Gadget Talk

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 17-11-2003 14:15 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Indien het geen bekend bedrijf is : Niet Doen. Je zal de zoveelste zijn die opgelicht wordt via het internet. Voor die paar euro goedkoper kan je het net zo goed in een bekende grote PC-zaak kopen.

Verder zijn ImageTanks bijna net zo duur als zo'n 1GB kaartje. Misschien ook wel de overweging waard : 1GB vs 20GB

Senile! Senile Oekaki

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Krijg je daar dan een hamer bij?
Die past niet in mijn G5 en dus ook niet in een G3........
Ik weet niet waarom je 1 GB wilt, ikzelf heb 2x 512 MB. Mocht er dan 1tje stuk gaan, heb je de andere nog. Plus op vakantie iedere dag wisselen van module. Mocht je camera gejat worden, ben maar je de helft van de foto's/dagen kwijt. (Als je de 2de module niet in je cameratas bewaard.)

This footer is intentionally left blank

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:48

Floor-is

5.2

ajhaverkamp schreef op 17 november 2003 @ 14:22:
Krijg je daar dan een hamer bij?
Die past niet in mijn G5 en dus ook niet in een G3........
Ik weet niet waarom je 1 GB wilt, ikzelf heb 2x 512 MB. Mocht er dan 1tje stuk gaan, heb je de andere nog. Plus op vakantie iedere dag wisselen van module. Mocht je camera gejat worden, ben maar je de helft van de foto's/dagen kwijt. (Als je de 2de module niet in je cameratas bewaard.)
Die imagetank is om je CF op te legen 8)7

Ik heb 1x1GB en wil er nog 2x1GB bij, beetje zelfde idee als jij, maar dan zegmaar groter ;)

Overigens ga ik er van uit dat mijn cam niet gegapt wordt, of mijn laptop (mijn imaggetank van ±80GB -> 60 effectief). Mocht dit wel het geval zijn, dan ben ik verzekerd voor beide, maar niet voor de foto's en dus ook niet voor mijn copyrights etc. etc. Wat ook niet te verzekeren is helaas.

Bericht hierboven

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04-2025

Fietslamp398

punt uit!

Als een bedrijf bekend is of een consumenten bond keurmerk heeft vind ik het niet verkeerd om vooraf te betalen. Heb het bij http://www.opus.nl/ gedaaan en totaal geen problemen ondervonden. Gewoon geld overgemaakt en paar dagen later lag m'n 256 mb CF kaartje op de mat...

Signatures zijn voor mietjes!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Voor dat bedrag (249 euro neem ik aan) heb je ook een Sandisk Ultra, die gegarandeerd snel is. (van die Toshiba is het afwachten)

Je kan ook een microdrive nemen (1GB voor 169 euro), is niet de snelste, maar meer dan voldoende voor een G3...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:32

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik heb voor de microdrive gekozen voor mijn 300D puur vanwege de prijs/MB verhouding.
Volgens mij heeft het een snelle kaart alleen zin bij file transfers van reader naar PC en of dat nou 10 minuten of 12 minuten duurt interessert me niet. In de camera zal je weinig geen verschil merken.

Voordeelt van CF cards boven MD is de gevoeligheid, CF is minder gevoelig dan een MD vanwege het ontbreken van mechanische componenten.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Alfisti schreef op 17 november 2003 @ 18:30:
In de camera zal je weinig geen verschil merken.
met de 300D kan de Microdrive 1097 bytes p/s schrijven
de Sandisk Ultra II doet er 1324
das ruim 20% sneller, inderdaad nog niet echt de meerwaarde waard (zal misschien nog komen als camera's wat sneller worden)

hiernaast kost CFI minder accu, maar dat zal ook een fractie zijn...

bron

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 17-11-2003 18:38 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:32

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Mooooody schreef op 17 november 2003 @ 18:37:
[...]

inderdaad nog niet echt de meerwaarde waard (zal misschien nog komen als camera's wat sneller worden)
of als de CF kaartjes een stuk goedkoper worden. :)

Toch ook maar eens een xs-drive bestellen, ruimte zat voor weinig

Verwijderd

ik heb zeer goede ervaring met www.memoryshop.nl. best goedkoop ook, en de site ziet er ook gewoon erg profi uit enzo.

Dane-Elec 1 GB: http://www.memoryshop.nl/product/1899, 260 euro.
jammer dattie nu alleen niet op voorraad is :(

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
PChut:

IBM Microdrive HD Kit 1.0GB CF-II/Bulk € 175

Ik was er toevallig ook net naar aant kijken.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:47

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Ik zou ff goed uitzoeken welke kaart voor jou geschikt is. ;)
2 kaartjes van 512MB lijkt mij veiliger, mocht je camera etc gejat worden.

Whatever.

Pagina: 1