Toon posts:

Printen vanuit Illustrator...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem! Ik kan namelijk niet printen vanuit Illustrator (10).
Als ik een printopdracht geef krijg ik de volgende melding---> "cannot print illustration"
Ik kan wel een .ai bestand openen met Acrobat reader, maar dan is de print minder mooi.

Wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik toch via Illustrator kan printen?

Thxs alvast. :)

Verwijderd

Het zou enorm helpen, als je het platform (Mac/PC) en het OS zou vermelden.
Zonder die info blijft het toch erg veel giswerk. :?

Verwijderd

Om een antwoord te kunnen geven hebben we meer info nodig.

- OS?
- Wat voor printer?
- Ooit andere problemen met printen?
- Wat heb je al geprobeerd in Illustrator zelf
- Is er iets bijzonders met je .ai-bestand?

edit:
te laat ha

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
- Windows XP
- HP Designjet printer (gewone inkjet, alleen voor grotere formaten). Ik heb ook een HP deskjet 880c, die functioneert wel...
- Het is een normaal Illustrator bestand met wat verloopjes. Andere bestanden print ie ook niet.

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Misschien omdat je printer geen postscript ondersteunt. Zet je illustratie maar eens om naar een bitmap (tiff, jpg) en print hem dan vanuit een ander progje.

Verwijderd

Topicstarter
notgib schreef op 17 november 2003 @ 14:15:
Misschien omdat je printer geen postscript ondersteunt. Zet je illustratie maar eens om naar een bitmap (tiff, jpg) en print hem dan vanuit een ander progje.
Dan lukt het wel ja. Maar dat is niet de bedoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet trouwens van iemand anders, die dezelfde printer gebruikt, dat het wel kan. Bij hem lukt het nl wel. Maar ik heb geen idee waar het aan ligt.

Verwijderd

Kan jhe vanuit andere programma's wel via de Designjet printen? Zo ja, staan je instellingen wel goed in de print setup?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 14:24 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Webdesign & Graphics >> Software Algemeen

Lijkt mij meer een software probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:24:
Kan jhe vanuit andere programma's wel via de Designjet printen? Zo ja, staan je instellingen wel goed in de print setup?
Ja.... vanuit andere programma's print ie wel. Maar ik heb geen idee wat ik bij de instellingen zou moeten aanpassen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mogelijk gebruik je zaken als transperantie, of erg gecompliceerde opgebouwde vormen met meerdere layers en verlopen,
het kan zijn dat je geheugen niet voldoet om dit goed te renderen, dit kun je verhelpen door de illustratie voor het printen plat te maken, misschien kan het helpen om fonts om te zetten naar outlines.

verder is het goed om je drivers te checken, alswel te controleren hoevel RAM je vrijhebt voor de printjob

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 17 november 2003 @ 14:39:
mogelijk gebruik je zaken als transperantie, of erg gecompliceerde opgebouwde vormen met meerdere layers en verlopen,
het kan zijn dat je geheugen niet voldoet om dit goed te renderen, dit kun je verhelpen door de illustratie voor het printen plat te maken, misschien kan het helpen om fonts om te zetten naar outlines.

verder is het goed om je drivers te checken, alswel te controleren hoevel RAM je vrijhebt voor de printjob
Hij print ook geen eenvoudige bestanden. En die andere printer doet dat wel. Dus aan de pc zal het niet liggen.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Verwijderd schreef op 17 november 2003 @ 14:21:
Ik weet trouwens van iemand anders, die dezelfde printer gebruikt, dat het wel kan. Bij hem lukt het nl wel. Maar ik heb geen idee waar het aan ligt.
Gebruik je dezelfde drivers? gebruik je zowiezo PostScript drivers?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Pagina: 1